به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از منانشر، کتاب «گلستان انقلاب» حاصل بررسی‌ها و نقطه نظرات مستند و آمار‌های واقعی کارشناسان و متخصصان حوزه‌های مختلف است که در برنامۀ «شنبه‌های انقلاب» در طول ۴۱ هفته از اردیبهشت تا بهمن سال جاری، ارائه شده است. این کتاب در سه فصل با عناوین و زیر مجموعه‌های ذیل تدوین گردیده است:
فصل اوّل: دستاورد‌های انقلاب اسلامی
در این فصل دستاورد‌های انقلاب اسلامی در حوزه‌های آزادی و حقوق بشر، استقلال و اقتدار بین‌المللی، حاکمیت ولایت فقیه، مشارکت عمومی، تعالی انسان، عدالت، استکبار ستیزی، وحدت مذاهب، ادیان و مذاهب، بسیج و جوانان، قانون‌گذاری و امنیت ارائه شده است.
فصل دوم: چهل سال توطئه و چهل سال مقاومت
در این فصل، اهم توطئه‌های دشمنان در محور‌های مختلف بررسی شده است. توطئۀ تجزیه‌طلبان، توطئۀ تفرقه‌افکن مذهبی، توطئه‌های نظامی، فرهنگی، اقتصادی، امنیتی، سیاسی، بین‌المللی، توطئه در حوزه‌های علم و فناوری، اندیشۀ اسلامی و ایدۀ حکومت در نظام اسلامی از جملۀ این توطئه‌ها است.
فصل سوم: پیشرفت‌های ایران در سایۀ انقلاب و نظام اسلامی
در این فصل بخشی از پیشرفت‌های ایران در چند حوزه بررسی شده است: قرآن، روحانیت و حوزه‌های علمیه، تعلیم و تربیت، آموزش عالی، علم و فناوری و نخبگان، مساجد و نماز، شعائر اسلامی و انقلابی، زنان و خانواده، شعر و ادبیات، کتاب و نشر، تئاتر و نمایش، هنر‌های تجسمی، سرود و موسیقی، فیلم و سینما، صداوسیما، مطوعات و خبرگزاری‌ها، رفاه و سطح زندگی، ورزش، گردشگری و زیارت، اقتصاد، زیر ساخت‌های عمرانی، فناوری اطلاعات و ارتباطات، کشاورزی و منابع طبیعی، صنعت، سلامت و بهداشت، اقتدار دفاعی، روستا‌ها و عشایر.
در بخشی از مقدمۀ این کتاب انگیزۀ این بررسی‌ها در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی چنین مطرح شده است:
«به فضل پروردگار هم دستاورد‌های انقلاب اسلامی و هم پیشرفت‌های ملت ایران در پرتو این انقلاب بسیار درخشان و خیره‌کننده است؛ اما این درخشش زمانی بیشتر جلوه می‌کند که بدانیم این پیروزی‌ها تحت چه شرایط سختی حاصل شده است.
تمام توطئه‌هایی که طواغیت طول تاریخ علیه نهضت‌های مردمی و آزادی‌خواهان به کارگرفته‌اند در ابعادی بسیار وسیع‌تر علیه انقلاب اسلامی به کارگرفته شد. در طول این چهل سال قدرت‌های سلطه‌گر در هرچیز با یکدیگر درگیر بوده‌اند و در یک مسئله همۀ سلطه‌گران اتفاق نظر داشته‌اند که آن هم چیزی جز نابودی انقلاب اسلامی نبوده است. اگر نظام سلطۀ جهانی هر انقلاب را با به‌کارگیری یک اهرم نظامی یا سیاسی یا… به تسلیم کشیده است علیه انقلاب اسلامی تمام مؤلفه‌ها و اهرم‌های قدرت به کارگرفته شده است.
مرور یک واقعیت به خوبی تفاوت حجم توطئه‌ها علیه انقلاب اسلامی را باسایر انقلاب‌ها روشن می‌کند. شیطان بزرگ، آمریکا، برای تأثیرگذاری فرهنگی و به شکست کشاندن انقلاب کمونیستی و فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی با استفاده از جنگ روانی تنها و تنها یک رسانۀ صوتی روسی زبان به نام “رادیوآزادی” را به کارگرفت.
اما امروز ۸۰ کانال رادیویی و ۱۹۵ شبکۀ تلویزیونی ماهواره‌ای به زبان فارسی و گویش‌های ایرانی مشغول تهاجم به باور‌های دینی، ارزش‌های اخلاقی و تفرقه‌افکنی قومی و مذهبی و ترویج فساد و فحشاء و تخریب سبک زندگی مردم ایران است. به این سبب در فصل دوم کتاب مروری بر توطئه‌ها و نقشه‌های شیطانی برای نابودسازی انقلاب و براندازی نظام اسلامی کرده‌ایم تا معلوم باشد اگر انقلاب و دستاورد‌های آن حفظ شده و اگر در سایۀ انقلاب اسلامی پیشرفت‌های خیره‌کننده‌ای نصیب مردم ایران شده است، این پیروزی‌ها در شرایط متعارف و معمولی نبوده بلکه زیر سخت‌ترین تهاجمات حاصل شده است.
این سنگ‌اندازی‌ها در مواردی کارگر افتاده و مشکلاتی را برای ما ایجاد کرده است لکن در بسیاری از موارد ملت مؤمن و انقلابی ایران بر موانع غلبه کرده و به پیشرفت‌های موردانتظار دست یافته است. دشمن که از شکل‌گیری یک نظام الگوی ضداستکباری الهام‌بخش برای ملت‌های جهان به‌شدت وحشت دارد، در مواردی که موفق نمی‌شود جلوی پیشرفت این الگو را بگیرد، تمام قدرت رسانه‌ای و ترفند‌های روانی خود را برای انکار این پیشرفت‌ها و جلوه کردن آن در افکار عمومی ملت‌ها به‌کار می‌بندد؛ لذا شاهد شبهات فراوان و تردیدافکنی‌های زیاد نسبت به پیشرفت‌های ملت ایران و دستاورد‌های انقلاب اسلامی بوده و هستیم.»
مؤسسۀ فرهنگی هنری قدرولایت، این کتاب را در قطع وزیری با ۴۷۲ صفحه و قیمت ۳۰۰۰۰ تومان منتشر کرده است. /۹۲۵/د ۱۰۲/ش