۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۲
کد خبر: ۵۹۶۵۴۹
نماینده ولی فقیه در استان همدان:

برای هجرت طلاب از قم برنامه‌ریزی شود

برای هجرت طلاب از قم برنامه‌ریزی شود
نماینده، ولی فقیه در استان همدان با اشاره به نیاز مناطق مختلف کشور به مبلغ دینی، درخواست کرد برای هجرت طلاب از قم و استقرار آنان در استان‌های مختلف برنامه‌ریزی شود.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین ربانی رئیس مرکز خدمات و آیت الله غیاث‌الدین طه محمدی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه همدان امروز در مرکز خدمات این استان دیدار و گفتگو کردند.

آیت الله طه محمدی با قدردانی از فعالیت‌های مرکز خدمات گفت: این خدمات در تاریخ شیعه بی‌نظیر است.

وی توجه بیشتر به معیشت طلاب و روحانیان را خواستار شد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به نیاز مناطق مختلف کشور به مبلغ دینی، درخواست کرد برای هجرت طلاب از قم و استقرار آنان در استان‌های مختلف برنامه‌ریزی شود.

رئیس مرکز خدمات حوزه در ابتدای این دیدار با اشاره به سفرهای استانی مسئولان مرکز خدمات گفت: سفر به استان همدان بیست و دومین سفر استانی مسئولان این مرکز است و در دو روز گذشته نمایندگانی از سوی رئیس مرکز خدمات با حضور در مدارس علمیه سطح استان با مدیران، استادان و طلاب این مدارس دیدار و گفتگو کرده‌اند.

وی تصریح کرد: ارتباط نزدیک با جامعه هدف، اطلاع از مشکلات طلاب مدارس علمیه و افزایش ارتباط و تعامل با مراکز و ادارات حوزوی و دولتی از جمله اهداف برگزاری این سفرها است.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی با اشاره به جامعه هدف مرکز خدمات گفت: در ایران اسلامی چهار مجموعه حوزوی مربوط به برادران، خواهران، اهل سنت و طلاب غیر ایرانی وجود دارد که تمام آنها تحت پوشش مرکز خدمات قرار دارند.

رئیس مرکز خدمات حوزه با اشاره به اینکه مرکز خدمات در تلاش است که خدماتش هدفمند با اهداف حوزه باشد گفت: مرکز خدمات پشتیبان آرمان‌ها، مأموریت و رسالت روحانیت است و دستیابی به این هدف موجب شده است که خدمات مرکز، هدفمند با اهداف حوزه باشد.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی با اشاره به اینکه خانواده‌ها نقش مؤثری در انجام رسالت طلبگی روحانیون دارند گفت: یکی از رویکردهای مهم مرکز خدمات ارائه خدمات فرهنگی ویژه خانواده‌ها است و به آنها توجه ویژه‌ای دارد.

وی به برنامه‌های مرکز خدمات در تجلیل از فرزندان ممتاز تحصیلی اشاره کرد و افزود: در سال تحصیلی 91-90 در کل کشور حدود 8 هزار فرزند روحانی ممتاز تحصیلی داشتیم درحالی‌که با تشویق‌ها و برنامه‌ریزی‌های انجام شده در سال جاری حدود 40 هزار فرزند روحانی، ممتاز تحصیلی شدند و در برخی از رشته‌ها در مقطع دکتری جزو برترین‌های کشور بودند./829/د101/ج

محمد مهدی مرادی
ارسال نظرات