۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۵
کد خبر: ۵۹۶۵۶۱
حجت الاسلام والمسلمین عباسی خبر داد؛

تدوین 2500 نظام موضوع پژوهشی در المصطفی

تدوین 2500 نظام موضوع پژوهشی در المصطفی
رییس جامعه المصطفی(ص) از تدوین دو هزار و پانصد نظام موضوع پژوهشی مطابق با نیازهای عرصه بین الملل خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی رییس جامعه المصطفی(ع) العالمیه امروز در مراسم اختتامیه طرح گفتمان علمی انقلاب اسلامی که در سالن همایش های غدیر برگزار شد، با اشاره به این که انقلاب اسلامی نقطه عطفی در تاریخ سرزمین ایران، کشورهای اسلامی و جهان بود، گفت: کتاب تاریخ با پدیده انقلاب اسلامی ورق خورد.

وی با بیان این که دشمن برای آن که از رسیدن ایران به آرمان های انقلاب اسلامی جلوگیری کند توطئه های فراوانی طراحی کرد، اظهار داشت: تمدنی که امروز در عالم حکمفرمایی می کند در برابر انقلاب اسلامی از خود مقاومت نشان ممی دهد، زیرا انقلاب ما داعیه مدنیت جدید و تمدن نوین دارد و تمدن های دیگر را به چالش می کشد.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی با اشاره به این که گفتمان انقلاب اسلامی، لیبرال دموکراسی را نفی می کند، افزود: انقلاب اسلامی راهی نوین را بر سر راه بشریت قرار می دهد، در حالی که غربی ها لیبرال دموکراسی را پایان تاریخ دانسته و قائل به آن هستند که هیچ گفتمانی بع غیر از لیبرال دموکراسی نمی تواند نیازهای بشریت را پاسخ دهد، اما انقلاب اسلامی آن را به چالش کشید و ادعای آن ها را رد کرد.

رییس جامعه المصطفی(ص) العالمیه با بیان این که دشمن می خواهد دین را از ساحت اجتماعی دور کرده و به سوی ساحت فردی سوق دهد، تأکید کرد: آن ها دین را مانع توسعه علم و دانش و فرهنگ می دانند، اما دین اسلام نه تنها این ادعا را رد کرده است، بلکه آن را به صورت عملی نیز نشان داد؛ دستاوردهای علمی انقلاب اسلامی به اندازه ای چشمگیر است که می تواند اثربخشی حضور دین در عرصه اجتماعی و توسعه علمی را ثابت کند.

وی با اشاره به افزایش نرخ رشد علمی کشور خاطرنشان کرد: قبل از انقلاب 260 مرکز علمی داشتیم، اما هم اکنون بیش از 2 هزار مرکز علمی در کشور داریم؛ اگرچه رشد علمی باید از دیدگاه کیفی مد نظر قرار گیرد، اما ناگفته نماند که تمدن سازی در کنار کیفیت باید تولید انبوه نیز داشته باشد، زیرا کمیت شرط لازم تمدن سازی است.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی تمدن اسلامی را یکی از سه تمدنی که تأثیرگذاری عمیق بر حرکت بشریت داشته اند دانست و گفت: کاروان علمی و فرهنگی بشر امروز مدیون تمدن اسلامی است و مورخان بزرگ نیز اذعان کرده اند که تمدن امروز بشریت برگرفته از سابقه تمدن اسلام است.

رییس جامعه المصطفی(ص) العالمیه سرزمین گسترده، جمعیت قابل توجه و جهان بینی را پیشنیازهای ساخت تمدن نوین معرفی کرد و ابراز داشت: همه این پیشنیازها در انقلاب اسلامی حضور دارد؛ فرهنگ تمدن زا و تمدن ساز باید از علم جویی، کار و تلاش و عزت خواهی برخوردار باشد که ما این موارد را به وضوح در انقلاب اسلامی مشاهده می کنیم.

وی ادامه داد: امروز از بیش از 130 ملت دنیا در حوزه علمیه قم حضور دارند و این موضوع آفاق بزرگی را به روی حوزه ها باز کرده است؛ ما در جامعه المصطفی(ص) برای پژوهش های خود نظام موضوعات داریم که در آن 2 هزار و 500 موضوع مطابق نیازهای عرصه بین الملل تدوین شده است.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی در پایان یکی دیگر از خدمات جامعه المصطفی(ص) را آشنا سازی افراد در عرصه بین الملل با زبان فارسی خواند و یادآور شد: بنابر گزارشات مراکز علم سنجی، در حال حاضر تولید علم به زبان فارسی از سایر زبان ها همانند زبان عربی بیشتر است./841/پ202/ج

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 4
حسین ثالث موید
ارسال نظرات