۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۵۹۶۵۷۷
رییس شورای ملی رسانه‌ امارات:

دیدار پاپ و شیخ الازهر افق‌های جدیدی را به روی منطقه گشود

دیدار پاپ و شیخ الازهر افق‌های جدیدی را به روی منطقه گشود
رییس شورای ملی رسانه با خرسندی از دیدار شیخ الازهر و پاپ تاکید کرد که این دیدار افق‌های جدیدی را پیش روی منطقه گشوده است.

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، سلطان احمد جابر رییس شورای ملی رسانه امارات تاکید کرد که دیدار پاپ فرانسیس رهبر مسیحیان جهان و احمد طیب شیخ الازهر مصر در امارات افق‌های جدیدی برای منطقه و جهان گشوده است.

احمد جابر با اشاره به همزیستی محبت آمیز و صلح جویانه بیش از 200 ملیّت در امارات خاطر نشان کرد که به دلیل بافت مذهبی و قومیتی متعدّد امارات، این کشور در گسترش و تقویت صلح و ثبات در منطقه و جهان نقش بسزایی دارد.

وی با بیان ضرورت گسترش مبادی برادری و انسانیت در جهان گفت: پذیرش تنوع مذهبی ـ قومیتی در کنار همکاری مشترک ادیان و مذاهب، ضامن برقراری صلح پایدار در خاورمیانه و جهان و بازتاب دهنده نقش دین در انسجام اجتماعی است.

رییس شورای ملی رسانه امارات افزود: اسلام در نهادینه سازی مفهوم عدل، مساوات، برابری و برادری، تعامل نیکو، دوری از تبعیض نژآدی و تفرقه، پیشگام ادیان آسمانی است زیرا اساس اسلام برپایه روابط حسنه با دیگران شکل گرفته است.

احمد جابر در بخش دیگری از سخنان خود، همکاری مشترک ادیان و تقویت تمدن دینی را عنصر اصلی پیشرفت و شکوفایی جهانی دانسته و تصریح کرد: دیدار شیخ الازهر و پاپ فرانسیس نشان دهنده عمق تسامح دینی، همزیستی مسالمت آمیز، انسجام اجتماعی و گفت‌وگوی فرهنگ‌ها است.

این مقام مسؤول اماراتی در پایان اظهار داشت: از وظایف مهم رهبران ادیان الهی گسترش امید، خیرخواهی در جامعه و تقویت روح همبستگی و اتحاد در میان جوامع و ملت‌های گوناگون به قطع نظر از ملاحظات دینی، مذهبی و یا قومیتی است./981/ب901/ف

محمد رایجی
ارسال نظرات