۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۸
کد خبر: ۵۹۶۶۰۱
نماینده ولی فقیه در استان خوزستان:

امام خمینی زمینه را برای خدمت علما به اسلام فراهم کردند + فیلم

امام خمینی زمینه را برای خدمت علما به اسلام فراهم کردند + فیلم
آیت‌الله موسوی جزایری گفت: اقدام ارزشمند بزرگ امام خمینی (ره) به اسلام این بود که زمینه را برای خدمت علما به اسلام فراهم آوردند.

آیت‌الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در پاسخ به این سوال که عملکرد حوزه های علمیه را در قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی چگونه می‌بینید؛ ضمن عرض تبریک به مناسبت فرارسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب، گفت: در آن موقع علمای اسلام هر چه در توان داشتند در طبق اخلاص می‌گذاشتند.

وی افزود: علما هر کاری که می‌توانستند انجام می دادند، اما زورشان نمی‌رسید؛ چرا که در تقابل با جریان فاسد و وابسته به غربِ طاغوت بودند و حاکمیت تمام امکانات را بسیج کرده بود بر جهت ضدیت با اسلام؛ لیکن علما در تقابل با آن جریان مفسد، فرصتی برای خدمت به اسلام نداشتند.

آیت‌الله موسوی جزایری ابراز داشت: خدمت بزرگی که حضرت امام خمینی (ره) به اسلام، علما و مسلمانان کردند این بود که آن فساد‌ها و فتنه‌ها را از بین بردند و امروز زمینه را برای خدمت علما به اسلام فراهم آوردند.

وی افزود: یعنی اگر بخواهیم از آمار طلاب استان خوزستان مثالی بزنیم، در زمان طاغوت شاید 200 طلبه واقعی هم در این استان نبود، اما الان 10 هزار طلبه مشغول به تحصیل در حوزه ها و مدارس علمیه خوزستان داریم که 5 هزار نفر در حوزه خواهران و 5 هزار نفر در حوزه برادران هستند.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان در پایان خاطر نشان کرد: امروزه طلاب با استعدادی داریم که نظر فضل و علم بسیار توانمند هستند؛ می‌توانند برای مردم روشنگری کنند، به شبهات پاسخ دهند و کار آمد برای نظام اسلامی باشند./۹۶۹/ت302/ب1

تعداد بازدید : 3
محمدرضا محمودخانی
ارسال نظرات