۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۰
کد خبر: ۵۹۶۶۳۸
نماینده مردم البرز در مجلس خبرگان رهبری:

امامت و ولایت، نعمت است

امامت و ولایت، نعمت است
آیت الله میرباقری گفت: تنها کسی می‌تواند جانشین رسول خدا شود که هر آنچه از فضایل و خوبی ها نزد رسول است، نزد او نیز باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمدمهدی میرباقری نماینده مردم البرز در مجلس خبرگان رهبری در مراسمی که امروز در حسینیه آیت الله حق شناس برگزار شد، ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، گفت: وقتی نعمت امام تبدیل به کفر می‌شود در واقع تبدیلِ نعمت اتفاق افتاده است؛ سقیفه، حکایت غیبت ولایت امام است.

وی افزود: خداوند متعال در آیات سوره مبارکه جمعه به وجود مبارک نبی اکرم(ص) امر به نماز جمعه و دعوت مومنین به آن می‌کند؛ هر کسی که در عالم، متذکر خدای متعال شده و قلب او نورانی به ذکر شود، پرتوی از حقیقت وجود نبی اکرم(ص) در او تجلی کرده است.

نماینده مردم البرز در مجلس خبرگان رهبری ابراز داشت: اگر کسی رزق ذکر داشته باشد شعاعی از نورانیت وجود مقدس پیامبر(ص) در او متجلی می‌شود؛ اگر قلب انسان نورانی به ذکر خدا شود و در محضر او قرار بگیرد به آرامش می‌رسد؛ یاد خدا و عنایت و توجه خداست که قلب را به سکون می‌رساند.

وی در ادامه بیان داشت: خداوند متعال ذکر خود را به امام معصوم و خلیفه الهی می‌دهد، ما برای رسیدن به ذکر کثیر باید آن را از امام معصوم طلب کنیم؛ اگر نبی و رسول الهی نبود ظلمت و ظلالت عالم را فرا می‌گرفت.

آیت الله میرباقری در ادامه اظهار داشت: نبوت، فضل عظیم خداست؛ انسان اگر به فضل الهی چشمش باز شد در این عالم امیدوار زندگی می‌کند در غیر این صورت با یاس و ناامیدی گذران امور خواهد کرد.

وی در ادامه افزود: رسول کسی است که راه انسان را برای سیر به سوی حضرت حق باز می‌کند؛ بنابر آیات قرآن هر کسی نمی‌تواند حامل نور و چراغ هدایت برای مردم باشد، کسی که می‌خواهد مردم را هدایت کند ابتدا به ساکن باید خودش راه را پیدا کرده و هدایت شده باشد.

نماینده مردم البرز در مجلس خبرگان رهبری ابراز داشت: وصی و جانشین رسول شدن، ظرفیت قابل می‌طلبد؛ خلافت رسول با اجماع مردم درست نمی‌شود، تنها کسی می‌تواند جانشین رسول خدا شود که هر آنچه از فضایل و خوبی ها نزد رسول است، نزد او نیز باشد و مقامات، سیر و مشاهدات رسول را داشته باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هیچ کسی جز امام علی(ع) ظرفیت و قابلیت جانشینی پیامبر(ص) را نداشت؛ نهج البلاغه تنها رشحه ای از رشحات کلام امام علی(ع) است که همه در فهم آن مات و مبهوت‌اند، تقریباً هیچ شرحی بر نهج البلاغه نوشته نشده و تمام کلمات حضرت در حجاب است./۹۶۹/پ202/ب1

محمدرضا محمودخانی
ارسال نظرات