۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۵
کد خبر: ۵۹۶۶۴۸
فرمانده حوزه مقاومت بسیج طلاب و روحانیون ام الائمه:

حوزه علمیه خواهران از دستاوردهای انقلاب اسلامی است

حوزه علمیه خواهران از دستاوردهای انقلاب اسلامی است
دمیرچی حوزه های علمیه خواهران را از دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و گفت: امروز بانوان حوزوی در حوزه علمیه خواهران می توانند تا سطح اجتهاد تحصیل کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، ناهید دمیرچی فرمانده حوزه مقاومت بسیج طلاب و روحانیون ام الائمه(ع)، امروز در مدرسه علمیه خواهران ثامن الائمه(ع) گفت: تقارن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با ایام فاطمیه بی حکمت نیست.

وی افزود: امام خمینی(ره) در 9 دیماه سال 1341 با سخنرانی که در مدرسه فیضیه قم انجام دادند مخالفت و اعتراض خویش را نسبت به لایحه انجمن‌های ایالتی و ولایتی به صورت علنی اعلان داشتند؛ در اصل اصلاحات ارضی در ایران برمبنای ارباب و رعیتی بود تا هر استانی براساس این تقسیمات اداره شود.

دمیرچی با اشاره به اینکه شاه ملعون با تصویب لایحه اصلاحات ارضی درصدد اجرای سه دیدگاه غرب‌گرایی، ملی‌گرایی و سکولار در کشور بود، ابراز کرد: مردم ایران به دلیل مسلمان بودن قادر به قبول کردن این مصوبه ننگین نبودند.

فرمانده حوزه مقاومت بسیج طلاب و روحانیون ام الائمه(ع) درباره لایحه کاپیتولاسیون، اظهار داشت: با تصویب این لایحه در سال 1343 چنین مصوب شد که مستشاران نظامی آمریکایی در ایران از هر جنایتی که در این کشور انجام می دهند مصون هستند و کسی حق ندارند آنان را در دادگاه ایران محاکمه کند و تنها در دادگاه‌های ایالات متحده قابل محاکمه هستند.

وی ادامه داد: امام راحل در برابر این لایحه ذلت بار تاب نیاوردند و اعتراض خود را اعلان داشتند و همین اعتراض بود که باعث شد رژیم منحوس طاغوت ایشان را به ترکیه تبعید کند و این زمینه ای شد تا انقلاب اسلامی شکل بگیرد.

دمیرچی با اشاره به وقایع بیش از انقلاب، اظهار داشت: نخستین گروه معترض به رژیم پهلوی بانوان مشهدی بودند که پس از آن مردان نیز وارد میدان مبارزاتی شدند؛ تا آن زمان زنان در عرصه سیاست فعالیتی نداشتند اما امام راحل توانستند زنان را در عرصه فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی ورود دهند.

فرمانده حوزه مقاومت بسیج طلاب و روحانیون ام الائمه(ع) با بیان اینکه خانواده به عنوان سلول احیا کننده جامعه مورد توجه اسلام و انقلاب است، گفت: زن محور و کانون خانواده است.

وی حوزه های علمیه خواهران را یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی بر شمرد و اظهار داشت: امروز بانوان حوزوی در حوزه های علمیه می توانند تا سطح اجتهاد تحصیل کنند.

دمیرچی با اشاره به جنگ اقتصادی دشمنان، گفت: انقلاب ثمره خون هزاران شهید است و امروز مردم باید بدانند که همه اهداف دشمن از فشار اقتصادی نابودی انقلاب اسلامی است بنابراین به پاس خون شهدا می طلبد در این جنگ اقتصادی نیز صبورانه مقاومت کنیم./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات