۱۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۹
کد خبر: ۵۹۶۶۷۶
حجت الاسلام والمسلمین عالی:

دشمن با ایجاد 3 هزار شبکه ماهواره‌ای بنیان خانواده را هدف قرار داده است

دشمن با ایجاد 3 هزار شبکه ماهواره‌ای بنیان خانواده را هدف قرار داده است
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه خانواده محل تربیت است، گفت: دشمن با ایجاد 3 هزار شبکه ماهواره‌ای بنیان خانواده را هدف قرار داده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین عالی استاد حوزه علمیه، شب گذشته در هیات ثارالله، گفت: انسان با تشکیل خانواده می‌تواند به نقاط ضعف خود پی ببرد.

وی بیان حدیثی از امام صادق(ع) ادامه داد: حضرت فرمودند: انسان اگر می‌خواهد دوست خود را بشناسد می‌تواند در سه مورد دوستش را امتحان کند نخست هنگام مسافرت، دوم درزمینهٔ مسائل مالی و دیگر هنگام عصبانیت؛ در خانواده همه این مسائل پیش می‌آید و انسان می‌تواند خود را به‌خوبی بشناسد و ضعف‌های درونی‌اش را درمان کند و اجازه ندهد صفات بدش برای عالم آخرت باقی بماند.

حجت الاسلام والمسلمین عالی با ارائه راهکاری درزمینهٔ درمان صفات ناپسند، ابراز کرد: انسان با نذر مجازات می‌تواند صفات و خصوصیات ناپسند را درمان کند، نذر مجازات اراده را تقویت کرده و مراقبت از نفس را افزایش می‌دهد؛ برخی بزرگان به خاطر یک عصبانیت یک سال روزه می‌گرفتند تا دیگر شاهد چنین صفت رذیله‌ای در وجود خود نباشند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: صفات و رذایل اخلاقی در عالم برزخ همانند مور و مار بر انسان ظاهر می‌شوند بنابراین انسان نباید از اصلاح خود غافل شود و نسبت به خودسازی غفلت داشته باشد.

وی بابیان اینکه خانواده محل تربیت است، گفت: در کانون خانواده ابتدا باید بزرگ‌ترها خود را تربیت کنند و بعد به تربیت فرزندان توجه داشته باشند. عمق دین‌داری، اخلاق و عدالت را می‌توان در خانواده پیدا کرد اینکه انسان در مسجد و حسینیه عادل و خوش‌رفتار باشد هنر نیست هنر آن است که انسان با اعضای خانواده به مهربانی و عدالت رفتار کند.

حجت الاسلام والمسلمین عالی با تاکید بر اینکه اگر والدین اهل عمل و انجام کارهای صالح باشند فرزندان صالح می‌شوند، ابراز کرد: امام خمینی(ره) فرمودند: در دوران طلبگی ماکسی درس اخلاق نمی‌داد بلکه استادان اخلاقی داشتیم که با عملشان به ما درس اخلاق می‌دادند؛ در خانه‌ای که بیش از 3 هزار شبکه ماهواره‌ای وجود دارد چگونه می‌توان انتظار داشت فرزندان صالحی از آن خانه که سراسر غفلت است تربیت شود.

استاد حوزه علمیه با تأکید بر اینکه فضای خانه باید سراسر اخلاقی و معنوی باشد تا فرزندان اخلاق مدار و مؤمن تربیت شوند، گفت: مرد خانواده با توجه به کسب حلال می‌تواند در تربیت معنوی فرزندان نقش داشته باشد همچنین والدین با ایجاد فضای رفاقت و صمیمیت در کانون خانواده می‌توانند فرزندان را از آسیب‌های احتمالی بیرونی حفظ کنند./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات