۱۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۳
کد خبر: ۵۹۶۶۸۴
استاد حوزه علمیه:

شیعه از ریسمان محکم محبت اهل بیت برخوردار است

شیعه از ریسمان محکم محبت اهل بیت برخوردار است
حجت الاسلام شیرکوند گفت: گاهی ممکن است جوانی پایش بلغزد، اما نباید ترسید چرا که شیعه ریسمان محکم الهی به نام محبت اهل بیت دارد و نباید نا امید شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام رحمان شیرکوند استاد حوزه‌های علمیه استان تهران شامگاه پنج شنبه در مراسم عزاداری شب‌های بی مادری در حسینیه شهدای، ولی آباد قرچک با اشاره به احادیث ذکر شده در باب تشیع، گقت: خلاصه همه احادیث همین یک جمله حضرت زهرا (س) است که فرمودند اگر به آنچه که ما به شما امر می‌کنیم عمل می‌کنید و از آنچه را که نهی می‌کنیم ترک می کنید، پس شما شیعه می‌باشید.

وی تصریح کرد: تمام تشیع انجام واجبات و ترک محرمات است، اما به قول طلبه‌ها شیعه بودن یا مؤمن بودن دارای مراتب است، بعضی صددرصد شیعه هستند مثل سلمان و بعضی در درجات پایین‌تر تشیع قرار دارند.

معاون سابق حوزه علمیه امام صادق (ع) ورامین در تبیین تشیع واقعی ابراز داشت: اگر از اهل بیت تبعیت کردیم و واجب خدا را واجب دانستیم آن موقع شیعه واقعی هستیم.

وی با ابراز اینکه ما معتقد هستیم که خدا عادل است، بیان کرد: پس اگر خدا امر به انجام کاری کند حتماً دارای مصلحت و اگر نهی کند حتماً دارای مفسده است.

این مبلغ حوزوی با اظهار اینکه شیعه از ریشه شیع به معنای دنباله روی و پیروی است، با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع)، عنوان کرد: هر کس ما را دوست دارد کار‌های ما را انجام می‌دهد.

وی سلمان، مقداد و عمار را نمونه بارز شیعه برشمرد و اضافه کرد: به فرموده حضرت زهرا (س) شیعیان ما از برترین‌های اهل بهشت هستند، اگر کسی دوستدار دوستان اهل بیت و دشمن دشمنان ائمه اطهار باشد ولو اینکه در عمل دارای لغزش باشد، ولی با زبان و قلبش تسلیم دین شود به برکت اهل بیت وارد بهشت می‌شود و از طبقات بالای جهنم نجات می‌یابد.

استاد حوزه علمیه پاکدشت با اذعان به اینکه محبت اهل بیت کارساز است، افزود: گاهی گناهان با بلا‌ها و گرفتاری پاک می‌شود، شیعه ممکن است جهنم هم برود، اما به طبقات زیرین آن نمی‌رود.

وی با توصیه به جوانان مبنی بر اینکه باید رنگ اهل بیت و خدایی گرفت، ابراز کرد: گاهی ممکن است پای آدم در جایی بلغزد، اما نباید ترسید چرا که ریسمان محکم الهی به نام محبت اهل بیت دارید، ناامید نشوید چرا که شیطان فریب می‌دهد و می‌گوید که دیگر تمام شد، شما شیعه نیستید و بروید.

عدم نمایش محبت اهل بیت، ضلال آور است
خطیب مهدیه ورامین با اظهار اینکه دربی که اهل بیت پیامبر برای رحمت الهی باز کرده اند بسیار گسترده است، گفت: درجایی پیغمبر فرموده است که پدرش فدایش شود او که مادر پدرش است و از طرفی فرموده است من و علی دو پدر این امت هستیم.

حجت الاسلام شیرکوند در پایان با بیان اینکه حضرت زهرا (س) مادر تشیع است، عنوان کرد: مگر می‌شود مادری دلسوز فرزند نباشد، حضرت فاطمه (س) برای نجات شیعیان تمام عرصه جهنم را مظهر رحمت خودش می‌کند، اگر ما محبت فاطمه (س) را نسبت به امت نشان ندهیم، ممکن است برخی از جوانان گمراه شوند./۸۰۴/پ203/ب1

ارسال نظرات