۱۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۵۹۶۷۰۵
آیت الله سعیدی:

جمهوری اسلامی در توسعه و پیشرفت فناوری هسته ای معطل برجام نخواهند ماند

جمهوری اسلامی در توسعه و پیشرفت فناوری هسته ای معطل برجام نخواهند ماند
امام جمعه قم با تأکید بر این که نباید معطل اروپایی ها بمانیم، گفت: جمهوری اسلامی ایران در توسعه و پیشرفت فناوری هسته ای معطل برجام نخواهند ماند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد سعیدی امام جمعه قم امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد،  با اشاره به بدعهدی های دشمنان در جریان برجام تأکید کرد که به عهد اروپایی ها در التزام به برجام اطمینانی نیست، از این رو نباید معطل اروپا بمانیم، جمهوری اسلامی در توسعه و پیشرفت علمی در فناوری هسته ای معطل برجام نخواهند ماند.

وی در خطبه دوم نماز جمعه با گرامیداشت روز نیروی هوایی افزود: مردم قدردان حماسه ماندگار نیروی هوایی در بیعت با امام راحل هستند و پیوستن آن ها به ملت را فراموش نخواهند کرد.

امام جمعه قم با تسلیت سالروز شهادت حضرت زهرا(س)، بر بزرگداشت ایام فاطمیه با برگزاری دسته ها و هیأت های عزاداری تأکید کرد و گفت: جامعه هر چه رنگ فاطمی بگیرد همچون انقلاب اسلامی که فاطمی است، یقینا کید و مکر دشمنان، شیاطین و بدخواهان به خودشان باز می گردد و توطئه ها خنثی می شود.

وی با گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ادامه داد: در سایه عنایات الهی و توجهات امام زمان(عج) و همچنین صبر، مقاومت، فداکاری و حضور همیشگی ملت ایران در صحنه، انقلاب شکوهمند اسلامی در مسیر احیای اسلام ناب محمدی و مکتب اهل بیت(ع) 40 ساله شد و امروز دشمنان ذلیل تر و حقیرتر از هر زمان دیگری هستند.

آیت الله سعیدی با بیان این که دشمنان اسلام و انقلاب به ویژه آمریکا با وجود توطئه های بسیار نتوانستند به اهداف شوم خود دست پیدا کند، ابراز داشت: محاسبات دشمن غلط از آب درآمد و ملت ایران امسال با حضور حماسی خود در راهپیمایی 22 بهمن به یاوه گویی های آمریکا و شبکه عنکبوتی و اتاق های فریب آن ها پاسخی قاطع و کوبنده خواهد داد.

وی عنوان کرد: ملت ایران با اقتدار، صلابت و عزت و با حفظ وحدت و انسجام قوی تر و محکم تر از همیشه حرکت نوینی رابه سمت بازسازی امت اسلامی و تحقق تمدن نوین اسلامی و زمینه سازی برای منجی بشریت آغاز کرده است تا قله های اقتدار را با تحقق اهداف و مأموریت های الهی انقلاب اسلامی طی کند.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت خاطرنشان کرد: در این میان مردم پیشتاز قم باید با تمام توان در حد انجام یک واجب عینی و عمل صالح سیاسی و حسنه ماندگار 22 بهمن دیگری را به ثبت برسانند و در عمل به بدخواهان قم و دشمنان ملت و ارزش های اسلامی و کسانی که فکر شوم توطئه علیه قم را در سر می پرورانند پاسخ کوبنده بدهد.

وی اضافه کرد: بدخواهان بدانند که قم آگاه، بیدار، سرزنده و الهاک بخش حرکت طوفنده ملت ایران همچنان در صف نخست و خط مقدم دفاع از اسلام، انقلاب و رهبری ایستاده است.

آیت الله سعیدی با طرح این سؤال که چرا دشمنان به قم چشم طمع دارند، گفت: قم به بیان صادق آل محمد(ع) حرم اهل بیت(ع) است و چنین مکانی اثربخش است، در طول تاریخ همین حرم اهل بیت(ع) عامل اصلی قیام مردم قم علیه ظالمان بوده که نمونه آخر آن قیام ملا به رهبری امام راحل بود که منجر به پیروزی انقلاب اسلامی و قطع دست متجاوزان شد.

وی افزود: بدون شک رهبری حضرت امام و حمایت مراجع و حوزه های علمیه و مردم قم از شعارهای انقلاب و ارزش های اسلامی از عوامل گسترش انقلاب به سراسر ایران اسلامی بوده و سپس با گذشت 40 سال پیام انقلاب از مرزهای ایران عبور کرده و منطقه و جهان را تحت تأثیر خود قرار داده است.

امام جمعه قم اظهار داشت: امام صادق(ع) با بیان این که قم حرم اهل بیت(ع) است مطالبه ای هم از اهل قم دارند که مردم اعم از ساکنان و مسافران بدانند که باید حرمت حریم اهل بیت(ع) را پاسداری کنند، امام راحل فرمود از قم علم و قدرت منتشر شد و بنده مفتخرم که در قم هستم، رهبر انقلاب در دیدار اخیر مردم قم، قم را مرکز انقلاب نامیدند و فرمودند انگیزه هایی وجود دارد که فضای انقلابی قم را کمرنگ کنند که از کید و مکر دشمن نباید غافل شد و بزرگان و جوانان قم نباید بگذارند دست های خائن نقش کانونی قم را در انقلاب کمرنگ کنند.

وی ادامه داد: اکنون بزرگان، جوانان و مردم قم مصمم هستند که با همکاری مسؤولان و از مجاری قانونی و با حفظ وحدت و انسجام اقدام کرده و بدون وابستگی به هیچ جبهه و جریان بلکه تنها برای خشنودی امام زمان(عج) به ندای رهبر انقلاب لبیک بگویند، این اجابت سخن رهبری نه تنها در شعار و احساس بلکه با عقل و تدبیر، برنامه ریزی حساب شده و با رعایت اولویت ها و فعال کردن مراکز تأثیرگذار مانند مساجد، دانشگاه ها و مدارس باید پاسخ مناسب و معقولی به مطالبه رهبر انقلاب و مراجع داده شود.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به توطئه دشمن برای فروپاشی خانواده ها و تنزل جایگاه زنان ابراز داشت: زن به هر سمتی برود خانواده نیز به همان سمت خواهد رفت، وضعیت زنان در هر جامعه شاخص مهمی برای تشخیص سلامت آن است، دشمنان اسلام و انقلاب برای بر هم ریختن وضع جامعه، زنان و دختران را هدف قرار می دهند و دغدغه مراجع درباره عفاف و حجاب به همین منظور است.

وی عنوان کرد: باید در رعایت احکام الهی قاطع و مصمم باشیم، دشمنان پس از شکست در جنگ سخت برای براندازی نظام اسلامی نقشه دیگری کشیده اند و بانوان را هدف قرار داده اند و فرهنگ فاسد غربی را تبلیغ و ترویج می کنند، به ابتذال کشیدن زنان و گسترش دادن مواد مخدر و مشروبات الکلی افزون بر آسیب های خاص خود، اعتقاد و اراده جامعه به ویژه جوانان را از بین می برد، تأکیدات مراجع درباره عفاف و حجاب به دلیل خطراتی است که امروز وجود دارد.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: بانوان و دختران اهل قم و مسافرانی که به قم می آیند به حرمت حرم اهل بیت(ع) و حرم حضرت معصومه(س) باید حجاب و عفاف خود را بیش از جاهای دیگر مراقبت کنند، زیبایی های انسان می گذرد و باید برای قیامت سرمایه و توشه داشته باشیم؛ مردم قم هم می توانند با امر به معروف و نهی از منکر افراد را ارشاد کنند و نهادها باید به وظایف خود عمل کنند.

وی با اشاره به افتتاح طرح ها به مناسب 22 بهمن اضافه کرد: این روزها در جای جای کشور به ویژه مناطق محروم طرح های فراوانی به بهره برداری می رسد و دولت در حال تلاش است، دولت و ملت با وجود تهدیدها و ملت ها دست از تلاش و سازندگی برنداشته اند، دشمن نظاره گر است که آیا تحریم ها و تهدیدها توانسته کشور را فلج کند یا خیر.

آیت الله سعیدی تأکید کرد: مسؤولان و متولیان امر باید با سرلوحه قراردادن فرمایشات رهبر انقلاب تلاش خود را مضاعف کنند، مسؤولان با نگاه به درون به ویژه جوانان مستعد باید کاری کنند که دشمنان آرزوی زمین گر کردن ملت ایران را به گور ببرند.

وی در پایان همچنین از رسانه ملی برای تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی قدردانی کرد و یاد و خاطره مراجع احیاگر فاطمیه را گرامی داشت.

محمد قمین
ارسال نظرات