۱۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۶
کد خبر: ۵۹۶۷۲۶

مراسم اختتامیه کنگره شعر فاطمی «یاقوت کبود» در قم برگزار شد

مراسم اختتامیه کنگره شعر فاطمی «یاقوت کبود» در قم برگزار شد
مراسم اختتامیه کنگره شعر فاطمی «یاقوت کبود» عصر امروز با حضور شاعران آیینی برجسته از سراسر کشور در قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم اختتامیه کنگره شعر فاطمی «یاقوت کبود» عصر امروز با حضور شاعران آیینی برجسته از سراسر کشور در تالار شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد.

بر اساس این گزارش، احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، سید موسی حسینی کاشانی مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، محمدعلی مجاهدی پدر شعر آیینی کشور و ده ها شاعر آیینی برجسته از سراسر کشور در این مراسم حضور داشتند.

مجاهدی در این مراسم به ایراد سخن پرداخت و با اشاره به اینکه جامعه امروزی دیگر کلی نگر نیست، گفت: امروز ما باید نگاه جزئی به ابعاد زندگانی اهل بیت(ع) داشته باشیم و در هر بعد به شعرسرایی بپردازیم، زیرا امروز نیاز جامعه تبیین جزئیات زندگی نورانی اهل بیت(ع) است.

پدر شعر آیینی کشور با تأکید بر اینکه اشعاری که در زمینه مدح و مرثیه اهل بیت(ع) سروده می شود از محتوای غنی برخوردار باشد، ابراز کرد: شاعران آیینی باید با مطالعه و دقت های علمی جزئیات زندگانی نورانی اهل بیت(ع) را استخراج کرده و در هر رشته به شعرسرایی و مدیحه سرایی بپردازند.

گفتنی است، این مراسم اختتامیه در حالی برگزار شد که نفرات برگزیده در کنگره شعر فاطمی به قم آمده و با حضور در این گردهمایی به شعرخوانی پرداختند.

همچنین مداحان اهل بیت(ع) با حضور در این مراسم و مرثیه خوانی برای شب شهادت حضرت صدیقه طاهره(س) عزاداری کردند.

قابل ذکر است، در پایان این مراسم از نفرات برگزیده در کنگره شعر فاطمی «یاقوت کبود» با اهدای لوح تدیر و جوایز ارزشمند تدیر به عمل آمد./841/پ202/ب1

حسین ثالث موید
ارسال نظرات