۱۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۹
کد خبر: ۵۹۶۷۳۲
استاد حوزه علمیه:

فضای شهرها در روز شهادت حضرت زهرا متحول شود

فضای شهرها در روز شهادت حضرت زهرا متحول شود
حجت الاسلام وارسته با ابراز اینکه ولایت اهل بیت دارای برکات فراوانی است، گفت: در روز شهادت حضرت زهرا فضای شهر را متحول کرده و ولایت را اظهار کنید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد جواد وارسته مرشد زاده استاد حوزه علمیه قم امشب در مراسم عزاداری مسجد جامع پاکدشت با بیان اینکه در قرآن از ولایت پیامبر خدا (ص) به عناوین متفاوت همچون نعمت، عروه الوثقی، حبل الله و حبل المتین نام برده شده است، گفت: ما مثل ماهی در آب و غرق در نعمت هستیم، اما ما قدر داشته هایمان را نمی‌دانیم، ما نعمت ولایت، روضه‌ها و مساجد را قدر نمی‌دانیم، اگر مدتی در سرزمین کفر باشیم آنگاه قدر نعمت اهل بیت را بیشتر می‌فهمیم.

وی با ابراز اینکه ولایت اهل بیت دارای آثار و برکات فراوانی است، افزود: متأسفانه مسأله ادعیه حضرت زهرا (س) برای ما پنهان مانده است، ادعیه‌ای که برای هر بعد از ابعاد زندگی راهکاری دارد.

حجت الاسلام وارسته ادامه داد: آن حضرت برای همه نماز‌های یومیه، همه ایام هفته، حمد و تسبیح خدا، طلب غفران گناهان، تفریج گرفتاری ها، خلاص شدن از حبس، ترس از سلطان، رفع تب، چاره جویی از خدا در جایی که کار قفل شده باشد و مخصوص شب شهادت دعا دارد که همه این‌ها بشارتی است برای شیعیان.

وی با ابراز اینکه روایت هست که حضرت فاطمه (س) از نور عظمت خدا خلق شده است، گفت: ببینید فاطمه از آن زمان چقدر شیعیانش را دوست داشته که چنین دعا‌هایی را آورده است.

این مبلغ حوزوی با اشاره به کتابی از اهل تسنن که در شرح نهج البلاغه تحریر شده است، تصریح کرد: در این کتاب آمده است حسین (ع) در روز عاشورا بعد از اینکه تنها شد برای وداع ۲ بار به عقب برگشت، در حالی که نزدیک به ۴۰۰ زخم در بالاتنه ایشان ایجاد شده بود، زخم‌هایی که هر کدام آن‌ها برای کشتن یک نفر کافی بود به سجاد(ع) دعایی که سند آن متصل به خود خدا است را آموخت که هر که کارش قفل است و آن را بخواند باز می‌شود.

ادعیه حضرت زهرا دریایی از معارف است
وی با یادآوری دعایی که حضرت فاطمه (س) در شب شهادتش برای شیعیان کرد، خاطر نشان کرد: خدایا قسم به پیامبر (ص) و اشتیاقش به من، قسم به علی (ع) و خوش قلبی او به من، قسم به حسن (ع) و گریه هایش برای من، قسم به حسین (ع) شهید و درد و رنج‌های تحمل کرده اش برای من و قسم به دخترانم و گریه و حسرت‌های دخترانه نسبت به من که گناه گناهکاران امت پیامبر را ببخش، بر آن‌ها رحم کن و آنان را وارد بهشت کن.

مدرس حوزه علمیه قم با ابراز اینکه هر که محب فاطمه (س) است می‌داند که این دعا دریایی است از معارف، تصریح کرد: این دعا‌ها معمولاً از جبرئیل نازل شده است و فاطمه (س) می‌خواند و علی (ع) هم در قالب کتابی می‌نوشت و این کتاب اهل بیت امروز دست امام زمان (عج) است.

ولایت را روز شهادت حضرت زهرا اظهار کنید
وی با روایت داستانی از آیت الله مرعشی نجفی، خاطرنشان کرد: آن عالم یک بار صحیفه سجادیه را برای رییس دانشگاه الازهر مصر فرستاد و آن شخص پس از دریافت و مطالعه جواب داد که حیف این کتاب در اواخر عمر به دست من رسید.

حجت الاسلام وارسته در پایان از شهروندان و جوانان خواست تا در روز شهادت حضرت زهرا (س) فضای شهر را متحول کنند و افزود: اگر رضایت رسول خدا (ص) و فاطمه (س) را می‌خواهید، از منازل بیرون بیایید، تعظیم شعائر را بزرگ بدارید و ولایت را اظهار کنید./۸۰۴/پ310/ب1

ارسال نظرات