۲۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۱
کد خبر: ۵۹۶۷۳۴
استاد حوزه علمیه:

بدرفتاری با پدر و مادر انسان را در دنیا و آخرت ذلیل می‌کند

بدرفتاری با پدر و مادر انسان را در دنیا و آخرت ذلیل می‌کند
حجت الاسلام هدایتی گفت: مهم ترین وظیفه فرزندان در دنیا، احترام گذاشتن به والدین است زیرا بدرفتاری با والدین انسان را در دنیا خوار و ذلیل می کند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام حمید هدایتی استاد حوزه علمیه کرمان جمعه شب در مسجد شهر زنگی آباد کرمان با اشاره به نقش مادر و پدر در دنیا، گفت: گناه انسان را از زندگی اهل بیت دور می‌کند.
 
حجت الاسلام هدایتی با توجه به این که انسان برای به دست آوردن شادی‌ها نیاز به الگو گیری از زندگی اهل بیت دارد، خاطرنشان کرد: رشد و کمال را انسان باید از حضرت زهرا (س) و حضرت علی (ع) یاد بگیرد و می‌توان با شناخت نسبت به زندگی اهل بیت شادی را به زندگی خود آورد.
 
وی بیان داشت: حرمت والدین از مهم‌ترین کار‌هایی بوده که فرزندان در دنیا برعهده دارند، زیرا والدین احترام زیادی را در دنیا دارند.
 
استاد حوزه علمیه کرمان با اشاره به این که گناه انسان را از خدا غافل می‌کند، ابراز داشت: احترام نگذاشتن به والدین از گناهان بزرگ در نزد خدا شمرده می‌شود.
 
وی با توجه به این که احترام به مادر انسان را به کمال می‌رساند، ابراز داشت: فرزند زمانی می‌تواند آینده خوبی داشته باشد که در دنیا با پدر و مادر خود بدرفتاری نکند.
 
حجت الاسلام هدایتی تصریح کرد: پدر و مادر بچه‌های خود را در زندگی راهنمایی کنند و به آن‌ها بفهمانند که چه طور یک انسان می‌تواند زندگی خوب و با آرامشی داشته باشد.
 
وی با بیان این که انسان باید مراقب اطرافیان خود باشد تا فریب شیطان را نخورد، اظهار داشت: زندگی بدون رضایت پدر و مادر جهنم است و فرزندان همیشه باید به دنبال رضایت والدین خود باشند.
 
استاد حوزه علمیه کرمان خاطرنشان کرد: تواضع و خشوع در مقابل پدر و مادر از مهم‌ترین وظایف فرزندان در دنیا شمرده می‌شود تا بتوانند دنیا و آخرت خوبی داشته باشند.
 
وی در پایان با اشاره به این که احترام به والدین رزق و روزی را زیاد می‌کند، گفت: یکی از ضعف‌های فرزندان امروزی بداخلاقی با پدر و مادر است که بدرفتاری با والدین انسان را در دنیا و آخرت خوار و ذلیل می‌کند./۹۷۰۷/پ310/ب1
رضا دهقان زاده
ارسال نظرات