۱۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۷
کد خبر: ۵۹۶۷۳۷
امام جمعه نجف اشرف:

انقلاب اسلامی ایران هیمنه استکبار جهانی را درهم شکست

امام جمعه نجف اشرف بیان کرد: باوجود تلاش 40 ساله برای سرنگونی انقلاب اسلامی ایران، اما این کشور توانست هیمنه استکبار جهانی را درهم بشکند.

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید صدر الدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه این هفته که در حسینیه فاطمه کبری (سلام الله علیها) برگزار شد، با اشاره به چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران گفت: دشمنان تلاش بسیاری برای ایجاد خلل و سرنگونی انقلاب اسلامی ایران طی 40 سال گذشته کردند، اما به اهداف شوم خود دست نیافتند.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران هیمنه استکبار جهانی، کشورهای بزرگ و غربی را شکست و موجب، طرح مجدد اسلام در جهان و جایگزینی با فرهنگ کشورهای غربی شد.

امام جمعه نجف اشرف در ادامه به اظهارات وزیر اوقاف اردن مبنی بر عدم اجازه به شیعیان این کشور برای زیارت زیارتگاه های دینی واکنش نشان داد و گفت: ما این اظهارات را از یک شخصیت رسمی دولت اردن محکوم می کنیم و آن را خصمانه، مخالف صلح و نشان دهنده عدم حسن خلق اردن می دانیم. ما خواستار عذرخواهی رسمی دولت اردن از مردم عراق هستیم.

وی در بخش دیگر خطبه های نماز جمعه به دیدار «جنین هنیس پلاسچارت» نماینده جدید دبیرکل سازمان ملل متحد و رییس هیأت کمک رسانی سازمان ملل در عراق با حضرت آیت الله سید علی سیستانی مرجعیت عالی عراق در نجف اشرف اشاره کرد و گفت: بیانات حضرت آیت الله سیستانی در این دیدار حاوی پیام های جهانی از عراق و شیعه به داخل و خارج از این کشور است.

حجت الاسلام قبانچی تصریح کرد: حفظ حق حاکمیت عراق و عدم دخالت در امور داخلی این کشور از مهمترین نکات بیانات حضرت آیت الله سیستانی در دیدار با نماینده جدید دبیرکل سازمان ملل متحد بود.

وی ادامه داد: آیت الله سیستانی ارتباط عراق با کشورهای همسایه را فارغ از اشتراکات دینی، مذهبی و اقتصادی، مثبت و خوب توصیف و هر گونه تجاوز به کشورهای همسایه را محکوم کرد و خواستار فعالسازی توانایی دولت برای حل مشکلات عراق شد./994/ب901/ف

ارسال نظرات