۲۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۴
کد خبر: ۵۹۶۷۳۸
استاد حوزه علمیه:

خوراک فکری مناسب مانع خرافات می شود

خوراک فکری مناسب مانع خرافات می شود
حجت الاسلام شیرکوند با بیان اینکه خوراک فکری مانع خرافات می شود، گفت: مطالعه راهکار باز شدن دید انسان است، برترین علوم خدا مطالعه دین و قرآن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام رحمان شیرکوند استاد حوزه‌های علمیه استان تهران شامگاه جمعه در مراسم عزاداری شب‌های بی مادری در حسینیه شهدای ولی آباد قرچک با اشاره به حدیثی از حضرت زهرا (س)، تلاوت قرآن، نگاه به صورت رسول خدا (ص) و انفاق در راه خدا را سه مورد محبوب نزد آن حضرت در دنیا برشمرد و گفت: فردای قیامت پیامبر به خاطر مهجوریت قرآن از امت خود به خدا شکایت می‌کند.

وی ادامه داد: پیامبر مبعوث شد تا قرآن را به بشریت یاد دهد، همه گفته‌های پیامبر خدا منطبق بر وحی بود.

این مبلغ حوزوی با اشاره به حدیث ثقلین، ثقل اصلی را در کنار معرفت اهل بیت، کتاب خدا خواند و افزود: اگر از محبت، مودت و ولایت حرفی می‌زنیم، تمامش با آیات الهی ثابت شده است.

وی با بیان تأثیر فراوان قرآن در هدایت بشر، خاطر نشان کرد: پیامبر (ص) آیات قرآن را می‌خواند و همینطور مردم هدایت می‌شدند، اما کفار که از شنیدن آیات در هراس بودند به پیامبر (ص) تهمت جنون می‌زدند و به مردم می‌گفتند پیامبر سحر می‌کند.

استاد حوزه علمیه پاکدشت در بیان آداب و احکام هیئت داری با تأکید بر تلاوت قرآن در هیئت ها، به بیانات مقام معظم رهبری در این باره اشاره کرد و ابراز داشت: هیئات باید برای روح انسان تغذیه کامل داشته باشند، تلاوت قرآن، بیان احکام، روضه و شورخوانی.

وی در تشریح عامل دوم محبوب در نزد حضرت صدیقه کبری (ص) بیان کرد: امروز امکان رؤیت صورت پیامبر برای ما نیست، اما می‌توانیم از کلمات ایشان استفاده کنیم، ما که داعیه دار محبت پیامبر هستیم چرا نباید بتوانیم ۲ حدیث از پیامبر (ص) نقل کنیم.

معاون سابق حوزه علمیه امام صادق (ع) ورامین با اظهار اینکه برای جلوگیری از خرافات، کجروی‌ها و انحرافات، چاره‌ای جز خوراک فکری نیست، بیان کرد: در صورت عدم تغذیه فکری آدم منحرف می‌شود، مطالعه راه باز شدن دید انسان است، برترین علوم خدا، مطالعه دین و قرآن است.

انفاق از سیره اهل بیت است
وی با اذعان به اینکه متأسفانه هیئت‌ها و مساجد ما از کار‌های اجتماعی مانند رسیدگی به محرومین خالی است، عنوان کرد: این در حالی است که سیره و روش اهل بیت بخشش و کرم بوده است.

خطیب مهدیه ورامین در شرح چند مورد از انفاق‌های حضرت زهرا ماجرای انفاق لباس عروسی آن حضرت را یادآور شد و افزود: حضرت فاطمه (س) به همراه امام علی (ع) افطارشان را سه روز به مسکین دادند و با آب افطار کردند.

وی با اشاره به آیات قرآن بیان کرد: هرگز کسی به خیر نمی‌رسد مگر آنکه از آنچه دوست دارد انفاق کند، کریم اهل بیت ۲ مرتبه تمام اموالش را در راه خدا داد و سه مرتبه اموالش را نصف و انفاق کرد.

حجت الاسلام شیرکوند در پایان کمک به سست ایمان‌های نیازمند را یکی از موارد خرج صدقات بیان کرد و افزود: با کمک به اینگونه افراد می‌توان دل آنان را جذب کرد، امام علی (ع) به دست خود قنات حفر می‌کردند و بلافاصله آن را وقف می‌کردند./۸۰۴/پ203/ب1

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
محمد جواد بهمنی
Iran (Islamic Republic of)
۲۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۶:۲۳
حاج آقا شیرکوند یکی از استادان برتر حوزه ورامین است وبند یکی از شاگردان ایشان هستم که در اصول فقه را به ما نشان میدهد وانتظار میرود از ایشان در مجالس بزرگ دعوت گردید وسخرانی های عالی بگوید.
0
0