۲۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۰
کد خبر: ۵۹۶۷۴۰
حجت الاسلام صابری اراکی:

ازدواج‌های آسان جای خود را به طلاق‌های آسان داده است

ازدواج‌های آسان جای خود را به طلاق‌های آسان داده است
استاد حوزه علمیه قم گفت: آنچه که امروز در کشور مشاهده می کنیم ‹‹ازدواج آسان›› نیست بلکه آنچه در کشور محقق شده ‹‹طلاق آسان›› است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدحسین صابری اراکی جمعه شب در مراسم عزاداری شهادت حضرت فاطمه (س) هیات شهدای درب یلان کاشان که در خیابان شهید بهشتی برگزار شد، گفت: اهل بیت (ع) نور هستند و کلام اهل بیت (ع) نیز نور است.

وی با اشاره به سه ویژگی که سبب زینت و ارتقای مومن می‌شود، گفت: تقوای الهی یکی از عواملی است که سبب ارتقای مومن و زینت مومن می‌شود، از این رو اگر انسان به خداباوری برسد می‌داند خدا ناظر و شاهد بر همه رفتار و گفتار و اعمال او است.

استاد حوزه علمیه قم راستگویی و صداقت را یکی دیگر از ویژگی‌های انسان‌های مومن نام برد و گفت: اگر پایه اساس زندگی انسان مومن براساس صداقت و راستگویی بنا شده باشد زندگی سالمی دارد، چرا که دروغ زندگی انسان را متلاشی می‌کند.

به گفته وی، زندگی که از صداقت و راستگویی به دور باشد و براساس دروغ بنا شده باشد این زندگی از پایه و اساس لرزان و ویران است.

حجت الاسلام صابری اراکی همچنین امانت داری را یکی از ویژگی‌های انسان مومن نام برد و افزود: یکی از ویژگی‌های دوست خوب امانتداری است چرا که انسان خودش نیز امانت است و اجازه ندارد به خودش ضرر بزند.

وی با اشاره به اینکه دو امانت و دو گوهر گرانبهای قرآن و عترت را پیامبر اکرم (ص) بعد از خودش برای ما به امانت گذاشته است، گفت: قرآن امانت است و حضرت فاطمه زهرا (س) نيز امانت است که باید قدر این امانت را دانست.

حجت الاسلام صابری اراکی ابراز کرد: امروز مسؤولان کشور باید حقیقت را به مردم بگویند و مشکلات ناشی از تحریرم‌ها و اشتغال و ارز را با صداقت با مردم در میان بگذارند و از دروغ گفتن پرهیز کنند.

وی افزود: برخی مسؤولان برای کسب اکثریت آرا در انتخابات و رسیدن به پست و مقام به مردم دروغ گفتند و بعد از اینکه نظر مردم را به خود جلب کردند و رای خود را گرفتند و به پست و مقام رسیدند همه حرف و قول و قرار‌های خود را فراموش کردند.

به گفته وی، برخی از مسؤولان هنوز به قول‌های انتخاباتی دوره قبل خود نیز عمل نکرده اند و نتوانسته اند آنچه را به مردم گفتند و قول دادند جامه عمل بپوشانند.

استاد حوزه علميه قم مصادیق دروغ را زیاد دانست و عنوان کرد: مصادیق دروغ را می‌توان در حقوق زن به شوهر و حقوق شوهر به زن، حقوق پدر و مادر به فرزندان و حقوق فرزندان به پدر و مادر تا سخنران و منبری و کسی که تریبون و قلم و قدرت را در دست دارد مشاهده کرد.

حجت الاسلام صابری اراکی همچنین عنوان ‹‹ازدواج آسان›› را حباب و دروغ خواند و اظهار داشت: آنچه که امروز در کشور تحقق یافته است ‹‹ازدواج آسان›› نیست، بلکه آنچه در کشور محقق شده ‹‹طلاق آسان›› و از هم پاشیدگی زندگی‌ها است.

وی افزود: امروز کسی که توان مدیریت در بخشی که نیاز به تخصص دارد را ندارد نباید در راس مجموعه‌ای قرار بگیرد که برای مردم و جامعه و کشور مشکل ساز شود./۱۳۰۷/پ310/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات