۲۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۹
کد خبر: ۵۹۶۷۴۳
امام جمعه بیروت:

انقلاب اسلامی ایران عرش استبداد را سرنگون کرد

انقلاب اسلامی ایران عرش استبداد را سرنگون کرد
امام جمعه بیروت خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران عرش استبداد و پیروانش را سرنگون کرد.

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی فضل الله امام جمعه منطقه حاره حریک بیروت در خطبه های نماز جمعه این هفته که در مسجد الامامین الحسنین (علیهم السلام) برگزار شد در حضور جمعی از شخصیت های سیاسی، اجتماعی، علمی و شیعیان این کشور چهلمین سالروز انقلاب اسلامی ایران را به مردم و رهبر معظم انقلاب تبریک و تهنیت گفت و اظهار داشت: این انقلاب عرش استبداد و پیروانش را سرنگون کرد و در کنار مردم ستمدیده و مستضعف جهان به ویژه فلسطین ایستاد و در این مسیر مشکلات و تحریم های بسیاری را تحمل کرد.

وی افزود: ما از مردم کشورهای عربی و اسلامی می خواهیم که به سمت جمهوری اسلامی ایران دست دراز کنند همان طور که این کشور به سمت آنها دست دراز کرده است تا به این وسیله شاهد همگرایی و همراهی بیشتر جهت مقابله با تهدیدات باشیم.

حجت الاسلام سید علی فضل الله با اشاره به دیدار احمد طیب شیخ الازهر مصر و پاپ فرانسیس رهبر مسیحیان کاتولیک جهان که برای مشارکت در کنفرانس جهانی «برادری انسانی» به امارات سفر کرده بودند، گفت: این گونه دیدارها از اهمیت بسیاری بالایی در افزایش روابط بین دو دین الهی یعنی اسلام و مسیحیت در مقابله با خشونت که به اسم اسلام و مسیحیت با هدف مخدوش کردن چهره این دو دین در جهان صورت می گیرد، برخوردار است.

وی تاکید کرد که با برگزاری چنین دیدارهای می توان وحدت جوامع مختلف را حفظ و در مقابل ظلم جهانی ایستاد. ما نباید در میان این گونه دیدار و همایش ها مساله فلسطین اشغالی به ویژه نوار غزه که تحت محاصره قرار گرفته است را فراموش کنیم.

امام جمعه بیروت تصریح کرد: ما شاهد افزایش فشار امنیتی و اقتصادی بر مردم فلسطین در زمینه های مختلف هستیم که آخرین مورد آن حقوق خانواده های شهدا است. ما از مردم کشورهای عربی و اسلامی می خواهیم که به وظیفه خود در قبال فلسطین عمل کنند و هر چقدر که در توان دارند به مبارزه با دشمنان ظالم بپردازند./994/ب901/ف

ارسال نظرات