۲۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۷
کد خبر: ۵۹۶۷۴۸
حجت الاسلام میرلوحی:

خیزش های انقلابی منطقه مرهون انقلاب اسلامی است

خیزش های انقلابی منطقه مرهون انقلاب اسلامی است
حجت الاسلام میرلوحی گفت: پس از انقلاب اسلامی به نوعی پدیده ای موسوم به بیداری اسلامی رخ داده است که همه مرهون انقلاب اسلامی و نهضت امام است.

حجت الاسلام سیدمصطفی میرلوحی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ضمن تشریح شرایط صدر انقلاب ابراز کرد: امام بزرگوار شروع این نهضت انقلابی را در 15 خرداد سال 1342 با سخنرانی روز عاشورا در محل مدرسه علمیه فیضیه قم با خطابه حماسی آغاز کرد.

وی در ادامه افزود: پس سخنرانی آن روز، امام راحل از سوی نیروهای شاهنشاهی دستگیر و روز بعد آن مردم شهرهای پیشوا، ورامین و قم به نشانه اعتراض به این اقدان تظاهرات کردند و به خیابان ها آمده و به دفاع از معظم له پرداختند.

شعار مردم انقلابی، نهضت ما حسینی و رهبر ما خمینی

استاد دانشگاه امام صادق در تبیین مهمترین ره آورد امام راحل در سخنرانی سال 42 خاطرنشان کرد: مهمترین ره آورد این نهضت که با سخنوری حماسی و استقبال پرشور مردم همراه بود در واقع شعار، نهضت ما حسینی رهبر ما خمینی بود.

حجت الاسلام میرلوحی با اشاره به خیزش استقلال و آزادی خواهانه در کشور های منطقه و بیداری اسلامی آن ها ابراز داشت: در کشورهای حوزه خاورمیانه، آسیا بلکه جهان پس از انقلاب اسلامی به نوعی پدیده ای موسوم به بیداری اسلامی رخ داده است که همه مرهون انقلاب اسلامی و نهضت امام است.

لبیک یازهرا بیمه کننده مرگ بر آمریکای 22 بهمن است

وی تاکید کرد: اگر روز شهادت حضرت زهرا مردم لبیک گویان یازهرا و یاحسین نگویند، روز 22 بهمن هم میثاق با آرمان های امام و انقلاب و شهدا نخواهند داشت و کشور در مقابل استکبار بیمه نخواهد شد.

استاد سطوح عالی حوزه در ضمن پاسخ به «وظیفه حوزه و روحانیت در پاسداری از انقلاب و نهضت امام راحل چیست؟» خاطرنشان کرد: حوزه و روحانیت پیش قراول جامعه در مسائل فرهنگی هستند و در هر طوفان و حادثه ای که در این مرز و بوم رخ می دهد باید در صف مقدم حرکت کنند و موثر واقع شوند.

بزرگداشت 22 بهمن و وقایع تاریخی دیگر که حماسه ساز بودند موجب عبرت است
حجت الاسلام میرلوحی در پایان افزود: در تکریم و اهمیت بزرگداشت 22 بهمن همین بس که در خاطرات امام این روز از جمله روزهایی است که یوم الله محسوب می شود و یادآوری آن مصالح زیادی دارد و در واقع بزرگداشت این روز به جهت یوم الله بودن بسیار حائز اهمیت است و باید هرساله این رویداد و واقعه برای مردم به تصویر کشیده شود تا به گواه تاریخ سبب عبرت شود./811/ت302/ب1

ارسال نظرات