۲۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۰
کد خبر: ۵۹۶۷۵۱
استاد حوزه علمیه مطرح کرد؛

اثرات درک محضر اساتید و بزرگان در اخلاق و ادب انسان

اثرات درک محضر اساتید و بزرگان در اخلاق و ادب انسان
حجت الاسلام رفیع پور گفت: کسانی که با آیت الله جوادی آملی ارتباط دارند شخصیتی آرام و مودب پیدا می‌کنند؛ این از اثرات درک محضر اساتید است.

حجت الاسلام سید محمد مهدی رفیع پور استاد حوزه علمیه قم و از شاگردان آیت الله جوادی آملی در حاشیه آیین بزرگداشت حضرت آیت الله جوادی آملی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، گفت: آشنایی اولیه بنده با این عالم بزرگ مربوط به سال‌های نوجوانی و قبل از طلبگی است که از همان دوران از آثار و کتاب‌های استاد به ویژه کتاب اسرار عبادات(حکمت عبادات) بسیار بهره می‌بردم.

وی افزود: پس از اینکه وارد حوزه علمیه شدم و به سطوح بالاتر در حوزه راه پیدا کردم افتخار نصیب من شد که بتوانم شاگرد حضرت آیت الله جوادی آملی باشم و از طریق مجازی، رادیو معارف و حضور در کلاس‌های تفسیر از محضر این عالم بهره ببرم.

حجت الاسلام رفیع پور ابراز داشت: یکی از خصوصیات بارز حضرت آیت الله جوادی آملی جامعیت وی است؛ این عالم بزرگ در رشته های فقه، اصول، فلسفه، عرفان، تفسیر و کلام صاحب نظر بوده و در سطح بالایی علوم را فراگرفته و تدریس کرده‌اند.

وی در ادامه بیان داشت: خداوند متعال به این عالم بزرگ توفیق داده است در سال‌های متمادی محضر پرفیض وی محل آمد و شد فضلا و نخبگان حوزه باشد و در اثر تدریس مستمر و طولانی به یک پختگی و عمقی برسند که کمتر در تاریخ حوزه های علمیه برای یک عالم دینی چنین سرنوشتی رقم می‌خورد.

استاد حوزه علمیه قم اظهار داشت: از دیگر خصوصیات برجسته حضرت آیت الله جوادی آملی می‌توان به اخلاق، متانت و ادب وی اشاره کرد؛ کسانی که با وی به نحوی ارتباط دارند از وی تاثیر گرفته و شخصیتی آرام و مودب پیدا می‌کنند که این فیوضات و اثرات درک محضر اساتید است.

حجت الاسلام رفیع پور در ادامه بیان داشت: ما باید وقت بیشتری را برای درک محضر اساتید و بزرگان بگذاریم و شاگردی آنها را برای خود افتخار بدانیم و جنبه های تربیتی، معنوی و اخلاقی را از چنین بزرگانی علاوه بر درس و بحث فرا بگیریم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از خداوند می‌خواهیم به حضرت آیت الله جوادی آملی سلامتی و عمر طولانی عنایت کند تا بتوانیم از محضر وی بیش از پیش فیض ببریم؛ ان شاءالله در سال‌های آتی همایش و بزرگداشتی ملی در سطح بالاتر در جهت تجلیل از این عالم جلیل القدر با فراخوان و اطلاع رسانی قبلی شاهد باشیم./۹۶۹/ت302/ب1

محمدرضا محمودخانی
ارسال نظرات