۲۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۳
کد خبر: ۵۹۶۷۵۳
مدیر مرکز تخصصی مدیریت اسلامی:

اهل بیت روشنایی مسیر زندگی هستند

اهل بیت روشنایی مسیر زندگی هستند
حجت الاسلام ناصری پور با بیان اینکه ستاره‌ها راه را نشان می‌دهند، گفت: اهل بیت هم همین کارایی را دارند تا مردم به بیراهه نروند و مسیر را گم نکنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسن ناصری پور مدیر مرکز تخصصی مدیریت اسلامی شب گذشته در جمع عزاداران زینبیه پاکدشت با اشاره به نقش انبیا و اولیای خدا در هدایت بشر، گفت: از ابتدای تاریخ اگر زحمات همه انبیا و اولیای خدا را جمع کنیم در یک کفه ترازویی قرار می‌گیرند که کفه دیگر آن زحمات ۹۵ روزه فاطمه زهرا (س) است.

وی با اشاره به آیه "وَیَقُولُ الَّذِینَ کَفَرُوا لَوْلَا أُنْزِلَ عَلَیْهِ آیَةٌ مِنْ رَبِّهِ ۗ إِنَّمَا أَنْتَ مُنْذِرٌ ۖ وَلِکُلِّ قَوْمٍ هَادٍ" در سوره رعد گفت در یک شب سخت این جملات بر پیامبر نازل شد که‌ای پیامبر کلیه اقوام نیاز به هادی دارند و کسی باید امت بعد از تو را هدایت کند که آنگاه پیغمبر (ص) به شانه علی (ع) زد و گفت یا علی (ع) این قوم با تو هدایت می‌شود.

رییس انجمن مطالعات خانواده در ایران ادامه داد: حضرت فاطمه (س) در آن زمان به مسجد رفت و خطبه فدکیه خواند و گفت خدا برای فرار از تفرقه و ایجاد نظم، طاعت ما را بر شما قرار داده است.

وی با اشاره به انواع هدایت ها، ابراز داشت: اگر در هدایت تکوینی کسی جز خدا نقشی نداشت، اما در هدایت تشریعی ۱۲۴ هزار پیامبر برای وضع قوانین آمدند و به فرموده پیامبر خدا (ص) گذاره عدل و صداق تمام شد.

خطیب زینبیه شهرستان پاکدشت با ابراز اینکه اگر قوانین دین کامل اجرا نشود فایده‌ای ندارد، بیان کرد: بعد از رسول خدا (ص) هم اگر کسی همه قوانین پیامبران را درست تبیین نکند دین اثری ندارد.

وی با اشاره به جلد سوم یک کتاب از حاکم نیشابوری که از علمای سنی است، خاطر نشان کرد: حدیثی از پیامبر در این کتاب آورده شده که می‌گوید ستاره‌ها سبب می‌شوند تا اهل زمین غرق نشوند چرا که در گذشته کسانی که به سفر‌هایی دریایی و یا به بیابان می‌رفتند با ستاره‌ها مسیر خود را پیدا می‌کردند.

فرمانده سابق بسیج طلاب شرق تهران اضافه کرد: همانطور که ستاره‌ها راه را نشان می‌دادند، اهل بیت هم همین کارایی را دارند تا مردم به بیراهه نروند و مسیر را گم نکنند و اگر کسی نسبت به این‌ها اختلاف اینجا کند و ولایت آن‌ها را نپذیرد جز پیروان شیطان است.

وی با اشاره به حدیثی از امام حسن مجتبی (ع)، نماز، زکات، حج، روزه و ولایت اهل بیت را ۵ چیز از بهترین‌های عالم برشمرد و عنوان کرد: خداوند این‌ها را واجب کرد که اگر مردم به ۴ مورد اولی عمل کنند و آخری را کوچک بشمارند به خدا امکان ندارد که در رشد قرار گیرند، همه کسانی هم که در روز عاشورا مقابل امام حسین (ع) قرار گرفتند کسانی بودند که چهار مورد اولی را انجام می‌دادند، ولی ولایت اهل بیت را رها کردند.

مشاور عالی مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان در بخش دیگری از سخنان خود به روایتی از حضرت زهرا (س) اشاره کرد و افزود: آن حضرت در جمع عده‌ای از بانوان فرمود که پیامبر (ص) می‌فرمایند هرکه من مولای او هستم علی مولای اوست، من و علی (ع) مثل موسی و هارون هستیم، حضرت موسی ۴۰ روز برای عبادت می‌خواست قومش را ترک کند که هارون را جایگزین خود معرفی کرد، این کار لزوم تعیین جانشین را می‌رساند.

وی تصریح کرد: امام صادق (ع) فرموده است که فاطمه (س) در آن ۹۵ روز در همه دعاهایش به خدا از کسانی که در دوره ولایت علی نفس می‌کشیدند و مانع حقش شدند شکایت می‌کند.

مدیر مرکز تخصصی مدیریت اسلامی با یادآوری روایتی از حضرت زهرا (س) که جمعی از بانوان برای دلداری به کنار ایشان رفته بودند تا آن حضرت را از ناراحتی در بیاورند، بیان کرد: حضرت فاطمه (س) در این هنگام پاسخ داد که من برای خودم ناراحت نیستم بلکه برای علی (ع) ناراحت هستم چرا که شما امام خود را نمی‌شناسید. از این رو این روز‌ها به گفته بزرگان نه تنها برای مصائب حضرت زهرا (س) بلکه برای غربت علی (س) هم باید گریه کرد.

حجت الاسلام ناصری پور در پایان با اشاره به حدیثی دیگر اظهار داشت: امام رضا (ع) می‌فرماید خدایا امروز مظهر جمال، کمال، صبر، حلم و کرم تو، پدر و مادر من، علی (ع) و فاطمه (س) هستند./۸۰۴/پ310/ب1

ارسال نظرات