۲۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۵
کد خبر: ۵۹۶۷۷۴
ایران اسلامی غرق در ماتم بزرگ بانوی اسلام؛

برگزاری مراسم شهادت حضرت زهرابا حضورمراجع|حضور آیات صافی و وحید در دسته عزا

برگزاری مراسم شهادت حضرت زهرابا حضورمراجع|حضور آیات صافی و وحید در دسته عزا
همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) ایران اسلامی غرق در عزا شد و اشک ماتم ریخت و مراسم عزاداری ام ابیها با حضور مردم در بیوت مراجع تقلید برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همزمان با سوم جمادی الثانی ایران اسلامی غرق در عزا شد و در غم شهادت دخت نبی اکرم(ص) اشک ماتم ریخت.

بر اساس این گزارش، مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا(س) در دفاتر حضرات آیات وحید خراسانی، صافی گلپایگانی، نوری همدانی، شبیری زنجانی، جوادی آملی، علوی گرگانی، سبحانی و مکارم شیرازی برگزار شد.

در این مراسم ها سخنرانان به تبیین فضائل و مناقب حضرت زهرا(س) پرداختند و حضرت را بهترین الگوی ولایتمداری و ایستادگی در مسیر الهی دانستند، همچنین مداحان نیز در این مراسم ها به روضه خوانی و ذکر مصیبت پرداختند.

در دفتر رهبر معظم انقلاب در قم نیز با حضور علما، شخصیت ها، طلاب و اقشارگوناگون مردم مراسم عزاداری سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) برگزار شد.

همچنین طبق سنوات گذشته حضرات آیات صافی گلپایگانی و وحید خراسانی به منظور بزرگداشت ایام فاطمیه همراه با سایر مردم عزادار، در دسته های عزای فاطمی شرکت کردند.

مردم در سراسر کشور با حضور در حرم های مطهر و بقاع متبرکه و دسته های عزاداری به سوگواری پرداختند و در سالروز شهادت حضرت زهرا(س) اشم ماتم ریختند.

این گزارش می افزاید، در شهرهای سراسر کشور مردم و علما با حضور در اجتماعات مذهبی و دسته های عزا به عزاداری روز شهادت حضرت زهرا(س) پرداختند و این شهادت بزرگ بانوی دوعالم را را به ساحت مقدس صاحب الزمان(عج) تسلیت گفتند.

همزمان با این ایام سوگواری شهر مقدس قم حرم اهل بیت(ع) حال و هوای دیگر داشت و مردم این شهر مقدس با برگزاری هیأت ها و راه اندازی دسته های عزا به عزاداری و سوگواری پرداختند.

مردم با حضور در حرم مطهر بانوی کرامت حضرت فاطمه معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران، ضمن عرض تسلیت به کریمه اهل بیت(ع) و امام زمان(عج) برای ام الائمه حضرت فاطمه زهرا(س) عزاداری کردند.

محمد قمین
ارسال نظرات