۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۲
کد خبر: ۵۹۶۷۹۶

سیزدهمین نمایشگاه استانی کتاب خوزستان فعالیت خود را آغاز کرد

سیزدهمین نمایشگاه استانی کتاب خوزستان فعالیت خود را آغاز کرد
سیزدهمین نمایشگاه کتاب خوزستان با عرضه بیش از 90 هزار عنوان کتاب توسط 570 ناشر از سراسر کشور در اهواز آغاز به کار کرد.
به گزارش خبرگزاری رسا، سیزدهمین نمایشگاه کتاب خوزستان با عرضه بیش از ۹۰ هزار عنوان کتاب توسط ۵۷۰ ناشر از سراسر کشور در اهواز آغاز به کار کرد
غلامرضا شریعتی افزود: برگزاری نمایشگاه کتاب برای توجه به آگاهی، دانایی محوری و دانستن است و این نمایشگاه با وجود رقبایی مثل رسانه و فضای مجازی هنوز هم جایگاه خاص و ویژه خود را در علم آموزی دارد.
استاندار خوزستان تصریح کرد: اسلام و ایرانیان هیچ‌گاه از دانستن، مطالعه و علم‌آموزی دوری نجسته‌اند و با فرهنگ غنی خود همواره به دنبال کسب آگاهی هستند.
شریعتی گفت: امیدوارم که نمایشگاه‌های اینچنینی مظهر خیر، اطلاع‌رسانی و دانایی بیشتر برای آحاد جامعه و با مرجعیت خود پاسخگوی همه نیاز‌های نوجوانان، جوانان و بزرگسالان باشد.
استاندار خوزستان بیان کرد: اگر انقلاب موفق بوده و توانسته با وجود همه تحریم‌ها، جنگ و مسائل این چنینی استوار به حرکت خود ادامه دهد، چون مسیر پاسخگویی، پذیرفتن، مناظره، علم و کتابت را انتخاب کرده است.
شریعتی در پایان یادآور شد: با گفتگو و علم‌آموزی می‌توان به پویایی جامعه دست پیدا کرد و آنچه باعث شده ایران همچنان بانشاط بایستد به خاطر پویایی و اجتهاد داشتن در اداره جامعه است.
محمد جوروند مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان نیز در آیین آغازین سیزدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب گفت: تعداد ناشران حاضر در نمایشگاه کتاب خوزستان از ٣٥٠ ناشر در سال گذشته به ٥٧٠ ناشر در سال جاری افزایش پیدا کرده که در ٣٤٠ غرفه با ٩١ هزار و ١٢٥ عنوان کتاب در زمینه‌های ادبیات، دین، کودک و نوجوان، کمک آموزشی و دانشگاهی وهمچنین بخش عربی جانمایی شده‌اند.
جوروند افزود: حدود ٤٠ ناشر و ٨ کتابفروشی از نقاط مختلف استان هم در سیزدهمین نمایشگاه کتاب استان خوزستان حضور دارند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان با بیان اینکه مقوله کتاب در فرهنگ دینی ما بسیار مقدس است، عنوان کرد: در فرهنگ شیعی، به صورت خاصتر در ایران و خصوصاً در خوزستان، کتاب جلوه‌های ویژه و رنگارنگی را به خود اختصاص داده است.
وی با بیان اینکه مردم خوزستان اهل کتاب، مطالعه، فرهنگ و هنر و علاقمند به این حوزه‌ها هستند، تصریح کرد: دوازدهمین نمایشگاه کتاب خوزستان در سال گذشته یک میلیارد و ٢٠٠ میلیون تومان فروش کتاب داشت.
جوروند ادامه داد: سال گذشته نزدیک به ٥ میلیارد و ٥٠٠ میلیون ریال بُن کتاب در اختیار علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی قرار داده شد که این مبلغ نیز امسال به ٨ میلیارد ریال افزایش یافت.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان بیان کرد: یکی دیگر از برنامه‌های نمایشگاه کتاب امسال، برنامه‌های جنبی و منتوعی است که در حوزه‌های مختلف و در حاشیه نمایشگاه برگزار می‌شود.
جوروند با اشاره به اینکه امسال زمینه‌ای فراهم شد که تمام ناشران و کتاب فروشی‌های با قدمت در نمایشگاه حضور داشته باشند، گفت: انجمن‌های فرهنگی علاقه‌مند نیز در این نمایشگاه غرفه دار هستند.
مدیرعامل مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی کشور هم در این مراسم گفت: تاکنون ۲۵ نمایشگاه کتاب را در کشور برای سال جاری برگزار کردیم و چهار نمایشگاه دیگر هم تا پایان سال برگزار می‌شود.
قادر آشنا افزود: برگشت به اصالت دینی، مذهبی، ایرانی، اسلامی، شناختن خویشتن، اراده و انگیزه قوی از جمله راه‌های جدا شدن از اتکا داشتن به استکبار و غرب است.
وی اضافه کرد: شرط دور شدن از اتکای به دیگر کشور‌ها آگاهی است و بیداری و آگاهی به غیر از راه انس با مطالعه دست یافتنی نیست. /۹۹۸/د ۱۰۲/ش
میثم صدیقیان
ارسال نظرات