۲۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۵
کد خبر: ۵۹۶۸۲۷
حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی:

ملت از مسیر حق ومقابله با دشمن خسته نمی شود | خائنان به انقلاب رسوا می شوند

ملت از مسیر حق ومقابله با دشمن خسته نمی شود | خائنان به انقلاب رسوا می شوند
استاد حوزه علمیه قم با بیان این که کسانی که توکل بر خدا دارند از هیچ چیز نمی هراسند، گفت: ملت ایران از مقابله با دشمنان و ادامه راه حق خسته نمی شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مؤمنی استاد سطح عالی حوزه علمیه قم در نهمین جلسه از سلسه نشست های سیاسی و بصیرتی که همزمان با 40 سالگی انقلاب به همت شورای هماهنگی اصولگرایان در مسجد چهارمردان قم برگزار شد، با بیان این که اگر فرهنگ و اعتقادات جامعه اصلاح شود امور دیگر ساماندهی خواهد شد، گفت: با ظهور امام زمان(عج) درد و رنج از شیعه و امت اسلام خارج می شود اما مردم باید به این بلوغ برسند که از قرآن و عترت بهره ببرند.

وی افزود: در انقلاب فرهنگی صادقین(ع) جایگاه قرآن و عترت برای شیعیان و امت اسلامی مشخص می شود، نهضت اسلامی ایران در انقلاب فرهنگی صادقین(ع) باید زمینه را برای ظهور و قیام امام زمان(عج) فراهم کند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که بدون تأسی به قرآن و عترت آرمان های نهضت اسلامی و مدینه فاضله محقق نخواهد شد، اظهار داشت: محور نصرت و زمینه سازی برای ظهور امام زمان(عج) باید خدا و تقوا باشد، هرکس شعاری جز این بدهد بی تردید در جبهه ابوسفیان ها قرار دارند.

وی ادامه داد: اگر شعار اصلی حرکت "قولوا لااله الا الله تفلحوا" نباشد و در این مسیر عمل نشود یعنی دستی در سقیفه و روحیه نفاق وجود دارد، انسان منافق کسی است که گفتار او با رفتارش تطبیق ندارد بلکه متضاد است یعنی چیزی را می گویند اما ضد آن را انجام می دهد.

حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی با بیان این که منافقان امروز هم اهل ظاهر و فریب هستند، ابراز داشت: چنین افرادی نمی توانند زمینه ساز ظهور امام زمان(عج) باشند، بر اساس روایات زمینه سازان قیام حضرت باید بدون وابستگی به ابر قدرت ها حرکت کنند.

وی عنوان کرد: امروز هم اصحاب سقیفه در دنیا وجود دارند، یک وهابی ملعون در عربستان یک بچه را جلوی چشمان مادرش با شیشه سر می برد اما هیچ انقلاب و حرکتی به وجود نمی آید، آیا قانون بشر این حرکت وحشتناک را تأیید می کند؟

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: زمینه سازی برای ظهور منجی باید الهی و مردمی باشد، اصلی ترین ویژگی برای زمینه سازان ظهور امام زمان(عج) این است که بر مبنای قرآن و سنت پیامبر و امیرمؤمنان حرکت و عمل کنند.

وی اضافه کرد: هر حرکت و قدمی غیر از این باشد یعنی دستی در دستان اصحاب سقیفه زمان وجود دارد، تاریخ ثابت کرده کسانی که این چنین نبودند سر در آخور بیگانه دارند و به فضل الهی چنین مدعیانی مفتضح خواهند شد.

حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی با اشاره به جایگاه شهر مقدس قم گفت: درباره شهر و مردم قم این روایت وجود دارد که هرکس بد این دیار را بخواهد و به مردم آن خیانت کند گمراه و ذلیل شده و از رحمت الهی دور می شود، قم جزئی از کشور است و اگر در جزء این مطلب باشد بی تردید در کل هم اینگونه است.

وی افزود: اگر کسی که وظیفه دارد خدمت به مردم انقلابی و ولایتمدار نکند خیانت کرده است، با وجود خیانت هایی که انجام می شود و فشارهایی که به مردم می آورند و این که تمام هم و غمشان این است که مردم در راهپیمایی حضور پیدا نکنند خواهیم دید که ملت حضور پرشور پیدا خواهند کرد و دشمن آرزوی خود را به گور می برد.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که دستانی در کار است که می خواهد نارضایتی را به کف جامعه بکشاند، اظهار داشت: این امر محقق نخواهد شد، هنوز عده ای نمی دانند که پشتوانه انقلاب اسلامی چیست و از کجا نشأت گرفته است.

وی ادامه داد: کسی می تواند در انقلاب مؤثر باشد که محور کار او کلمه توحید و الله باشد، بدون این عقبه نمی توان مقدر گفت که آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند، بدون چنین عقبه معنوی نمی توان با اقتدار گفت که نه مذاکره ای صورت خواهد گرفت و نه جنگی رخ خواهد داد.

حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی علت سستی و تزلزل عده ای را کمرنگ بودن خداوند در نزد آن ها دانست و ابرازداشت: اقتدار عقبه عظیم معنوی، انس در شب،توکل، توسل و توجه می خواهد اما عده ای نمی فهمند، چه کسی می دانست آمریکا قصد کودتا در طبس دارد اما عنایت الهی مردم را یاری کرد، برخی همه این معجزه ها را دیدند اما باز هم علیه انقلاب عمل می کنند.

وی عنوان کرد: عده ای بس که ظلم کرده و بیت المال را غارت کرده اند دیگر صدای حق را نمی شنوند، خداوند متعال به موقع چنین افرادی را مجازات خواهد کرد، اگر عده ای دین ندارند باید مردانگی و آزادگی داشته باشند و بدانند برای امانتی که در دست آن هاست خون دل ها خورده شده است.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: امروزه برخی می خواهند جوانان را تضعیف و سست کنند، این در حالی است که جوانان ما بهترین جوانان هستند و کسانی می خواهند جوانان را تضعیف کنند اعتقاد ندارند؛ مردم پای کار اعتقادات خود هستند.

وی اضافه کرد: متأسفانه ابتدای انقلاب و دفاع مقدس را فراموش کرده ایم، قدرت الهی ایران را در دفاع مقدس پیروز کرد و انقلاب اسلامی را نگه داشته است؛ امام راحل فرمودند معیار حال فعلی افراد است چرا که ممکن است کسانی که دارای سوابقی بودند در ادامه مسیر دچار دنیا زدگی شوند.

حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی با بیان این که ملت ایران از مقابله با دشمنان و ادامه راه حق خسته نمی شوند، گفت: کسانی که توکل بر خدا دارند از هیچ چیز نمی هراسند از این رو کسی که می ترسد به خدا اعتماد و توکل ندارد.

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 4
محمد قمین
ارسال نظرات