۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۲
کد خبر: ۵۹۶۸۴۰
آیت الله مرتضوی شاهرودی:

حضور پرشور مردم در راهپیمایی 22 بهمن سبب تقابل با فشارهای خارجی می شود

حضور پرشور مردم در راهپیمایی 22 بهمن سبب تقابل با فشارهای خارجی می شود
آیت الله مرتضوی شاهرودی با اشاره به استقلال ایران حضور پرشور در راهپیمایی 22 بهمن را وظیفه ای همگانی دانست که سبب تقابل با فشارهای خارجی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید حسن مرتضوی شاهرودی، عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان و از علمای بزرگ خراسان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، با اشاره به ایام دهه فجر، استقلال ایران را از برکت امام و انقلاب دانست که مرز آن به خارج از کشور نیز گسترش یافته است.

آیت الله مرتضوی شاهرودی بیان داشت: به یاد دارم مرحوم فلسفی خطیب یک سال در تهران به امر حضرت آیت الله بروجردی پی در پی در مجالس مختلف علیه بهائیت صحبت و روشنگری کرد تا زمینه ای برای جلوگیری از قدرت بهائیت یا گوشمالی آنها فراهم شود.

وی افزود: وضع اسف باری بود بهائیت پست های حساسی را در مملکت گرفته بود زمینه آماده شد اما آن اتفاقی که انتظارش را داشتیم نیفتاد بر این اساس مرحوم آیت الله بروجردی دلیل عدم تغییر را از محمدرضا(شاه) پرسید که در پاسخ گفته بود سفیر آمریکا اجازه نداد.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان بیان داشت: مرحوم آقای بروجردی خطاب به شاه گفت این جمله را جای دیگری نقل نکنید خیلی زشت است رییس یک مملکت اسلامی بر خلاف مذهب حرکت کند به عذر آنکه سفیر فلان مملکت اجازه نداد.

وی افزود: وضع مذهبی ما در کشور اینطور بود که بزرگترین مرجع عالم تشیع حرفش نادیده گرفته شود چون سفیر آمریکا اجازه نداد! وضع نظامیش بدتر بود از ارتشی ها بپرسید.

آیت الله مرتضوی شاهرودی ادامه داد: اصلا هیچ استقلالی در مملکت نبود نه در بُعد مذهبی، نه نظامی، نه اجتماعی و نه دیگر بخش ها استقلال نداشتیم. بسیاری از وزرای مملکت بهائی بودند.

استاد عالی حوزه علمیه خراسان بیان داشت: اگر مقایسه کنید این زمان را با آن زمان، می بینید که استقلال خوبی نصیب مملکت شده است. ان شاءالله به برکت امام و خون شهدا و همت مردم و بیداری آنها که استقلال خوبی برای مردم پیدا شده است نواقص دیگر هم به برکت دعای مومنین حل شود.

وی افزود: زیبنده است کسانی که توان دارند در راهپیمایی ها به ویژه راهپیمایی 22 بهمن شرکت کنند که قطعا هر چه حضور پرشورتری باشد برای مقابله با فشارهای خارجی بهتر است.

آیت الله مرتضوی شاهرودی ادامه داد: گرچه در مقابل این فشارها «یدالله فوق ایدیهم» است اما آنچه وظیفه و از ما ساخته است شرکت در این راهپیمایی است./933/ت302/ب1

جواد رستمی
ارسال نظرات