۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۶
کد خبر: ۵۹۶۸۴۵
رييس دفتر عقيدتي سياسي فرماندهي‌کل قوا:

هنر در همراهي با رهبري در شرايط سخت است

هنر در همراهي با رهبري در شرايط سخت است
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی گفت: همراهي با رهبري در شرايط عادي هنر نيست، هنر در همراهي با رهبري در شرايط سخت است كه عيار انسانها را نشان مي دهد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی شنبه شب در مراسم عزاداری حضرت فاطمه زهرا (س) هیات رزمندگان اسلام کاشان که در سالن شهدای پاسدار ناحیه مقاومت بسیج سپاه کاشان برگزار شد، گفت: اگر فاطمه زهرا (س) نبود اساس امامت و نبوت نابود شده بود، اما حضرت هم امامت و هم نبوت را پاسداری کرد.

وی با اشاره به اینکه حضرت فاطمه زهرا (س) در طول مدت کوتاه عمر با برکت خود در ۲۶ جنگ امیرمومنان را یاری و همراهی کرد و رهبر یاری و همسریاری، فرزند داری و فامیل داری و مردم داری را از جمله ویژگی‌های حضرت برشمرد و افزود: حضرت فاطمه زهرا (س) طی مدت کوتاه عمر خود در ۲۶ جنگ امیرمومنان را یاری کرد و تا زنده بود حتی یک لحظه از امیرمومنان دور نشد.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی ادامه داد: حضرت فاطمه زهرا (س) با وجود چهار فرزند کوچک در هجرت پیامبراکرم (ص) از مکه به مدینه همراه با پدر بزرگوارش بود تا مکه را فتح کردند و انقلاب پیامبراکرم (ص) بدون خونریزی با فتح مکه به پیروزی رسید و حکومت دینی تأسیس شد.

وی یادآور شد: با وجود فتح مکه و به قدرت رسیدن پیامبراکرم (ص) هیچگونه خللی در خدمت به مردم از سوی فاطمه زهرا (س) دیده نشد و با فداکاری خود سبب حفظ نبوت و امامت و ولایت شد.

حجت الاسلام والمسلمين سعيدي افزود: با وجود فتح مکه و تسلط پیامبراکرم (ص) بر شبه جزیره عربستان و به قدرت رسیدن پیامبر، اما هیچگونه تغییری در زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) دیده نشد و زندگی حضرت مانند قبل از فتح مکه زندگی ساده‌ای بود.

وی ساده زیستی را اصل حاکم بر زندگی حضرت فاطمه زهرا دانست و اظهار داشت:حضرت فاطمه در سه دوره شعب ابیطالب و مدینه و دوره قدرت ساده زیست بود، اما اگر امروز مردم از برخی مسؤولان نظام رضایت ندارند برای این است که ساده زیست نیستند و تجملگرایی برخی مردم را رنج می‌دهد.

به گفته وی امروز دوران الگو برداری از زندگی فاطمه زهرا (س) است و مردم انتظار دارند، خودرو و خانه و زندگی و خورد و خوراک و معاش و لباس و همه شئونات زندگی مسؤولان نظام ساده باشد.

رییس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی‌ کل قوا با تأکید بر الگوبرداری مسؤولان نظام از زندگی فاطمه زهرا (س)، گفت: رسیدن به قدرت و اتصال به قدرت نباید سبب سوء استفاده مدیران و مسؤولان از پست و مقام و قدرت شود.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی یادآور شد: عدم طی شدن مرحله استکمال در زمان حیات حضرت فاطمه زهرا (س) سبب شد تا حضرت برای حفظ امامت و نبوت و ولایت شخصا وارد میدان شود و برای تبیین ولایت امیرمومنان (ع) با ۴۰۰ نفر از خواص وارد مذاکره شود.

به گفته وی همراهی با رهبری در شرایط عادی هنر نیست، هنر همراهی با رهبری در شرایط سخت است که عیار انسان‌ها را نشان می‌دهد.

رییس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی‌کل قوا مهمترین برگ برنده ملت ایران را انجام صحیح مرحله استکمال دانست و افزود: مرحله انتقال رهبری نخست به رهبری دوم به بهترین شیوه مناسب انجام شد و مردم که تا دیروز شعار می‌دادند ما اهل کوفه نیستیم امام تنها بود با انتقال رهبری شعار ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند را سر دارند و در تکمیل این دو شعار اطاعت از خامنه ای، اطاعت از امام است را فریاد زدند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی گفت: اگر مردم آن زمان اطاعت از امیرمومنان را از اطاعت از پیامبر می‌دانستند انقلاب در مسیر خودش قرار داشت و استکمال مسیر صحیح خود را طی می‌کرد، اما اگر استکمال درست انجام نشود مردم و خواص مسؤول هستند./۱۳۰۷/پ210/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات