۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۵۹۶۸۶۵
آیت ‌الله اعرافی با ديدار وزير امور مذهبي پاکستان:

علمای ایران و پاکستان جبهه قدرتمند علمی و فرهنگی را در دنیای اسلام رقم زدند

علمای ایران و پاکستان جبهه قدرتمند علمی و فرهنگی را در دنیای اسلام رقم زدند
مدیر حوزه های علمیه گفت: علامه اقبال لاهوری را یک شخصیت برجسته مشترک میان دو ملت و دو فرهنگ ایران و پاکستان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه ایران با پیر نورالحق وزیر امور مذهبی کشور پاکستان دیدار و گفت و گو کرد.

وي در اين ديدار گفت: علوم اسلامی و حوزه های علمیه پا به پای پیشرفت های کلان علمی کشور پیشرفت های خیلی خوبی داشتند و امروز، مرزهای دانش در حوزه های علمیه توسعه قابل قبولی پیدا کرده است.

مدیر حوزه های علمیه افزود: امروز ما شاهد بیش از 200 رشته و تخصص و گرایش در قلمروهای مختلف علوم اسلامی و انسانی هستیم.

آيت الله اعرافي اشاره با پیشرفت هایی در عرصه فقه به ویژه فقه معاصر و گرایش هایی مثل فقه پزشکی، فقه محیط زیست، فقه خانواده، فقه مباحث اقتصادی و بانکی بيان داشت: پیشرفت حوزه‌های علمیه در قلمرو قرآن و حدیث چشم گیر است و در مطالعات میان رشته ای میان قرآن و عرصه های مختلف علوم انسانی و اجتماعی شاهد پیشرفت قابل قبولی هستیم.

وي به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران گفت: انقلاب اسلامی علاوه بر استقلال آزادی برای دنیا پیام علم، دانش، فرهنگ و ادب را به همراه دارد.

مدیر حوزه های علمیه افزود: همکاری فکری علمای دنیای اسلام به ویژه علمای ایران و پاکستان جبهه قدرتمند علمی و فرهنگی و معرفتی را در دنیای اسلام رقم زد.

وي شاعر و مفکر بزرگ پاکستان علامه اقبال لاهوری را یک شخصیت برجسته مشترک میان دو ملت و دو فرهنگ ایران و پاکستان خواند و گفت: می شود با همکاری ایران و پاکستان به دستیابی به تمدن نوین بشری و اسلامی امید بست و پایه ی شکل گیری این چنین تمدن نوینی وحدت و همکاری میان مراکز حوزوی و دانشگاهی است.

آيت الله اعرافي توجه جامعه المصطفی به رویکرد تقریبی و مذهبی اشاره کرد و افزود: بخشی از نمایندگی ها و مدارس جامعه المصطفی که کاملا مختص به آموزش ماهب اهل سنت است و در این مراکز از اساتید و متون اهل سنت استفاده می شود.

مهدی هنردوست سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان در ابتدای این دیدار در مورد اهمیت روابط پاکستان و ایران صحبت کرد.

آیت الله اعرافی در این سفر با علما و شخصیت های شیعه و اهل تسنن پاکستان دیدار و از مراکز دینی و حوزوی مانند جامعه اشرفیه اور جامعه نعیمیه این کشور نیز بازدید خواهد کرد.

ياد آوري مي شود که آيت الله اعرافي مدیر حوزه های علمیه جمهوری اسلامی ایران هفته گذشته به کشور پاکستان سفر کرده است و امروز در در جامعه المنتظر پاکستان امروز سخنرانی خواھد کرد./989/ب901/ف

سید فیض رضوی
ارسال نظرات