۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۷
کد خبر: ۵۹۶۹۰۱
حجت الاسلام والمسلمین تقوی:

پیام زکات فقرزدایی در جامعه است

پیام زکات فقرزدایی در جامعه است
رییس شورای عالی زکات با بیان اینکه زکات باید بر اساس تأکیدات رهبری جمع آوری شود، گفت: زکات در رفع مشکلات معیشتی مردم و فقرزدایی تأثیرگذار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی، رییس شورای عالی زکات، ظهر امروز در جلسه شورای زکات استان لرستان چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را گرامی داشت.

وی در به بحث زکات پرداخت و گفت: زکات یک حکم الهی همچون نماز و حج است، تاکنون در مورد مسائل فقهی مانند زکات، به خوبی پرداخته نشده است.

رییس شورای عالی زکات کشور به پیام های زکات اشاره و خاطرنشان کرد: زکات وسیله تقرب به خداوند است و پیام عرفانی دارد، زکات ادای تکلیف بوده و کمک به نیازمندان از دیگر پیام های انسانی زکات است.

وی فقر موجب ذلت است و اگر ما غنی نباشیم همیشه باید دستمان را مقابل مستکبران دراز کنیم، ادامه داد: از پیام‌های زکات این است که ای نیازمندان علما و فقهای اسلام و دین به فکر شما هستند، ما باید مشکل معیشت مردم را حل کنیم، اگر مشکل مردم حل نشوند تبلیغات ما اثر ندارد.

رییس شورای عالی زکات بیان کرد: اگر مشکل مردم را برطرف نکنیم نمیتوانیم بگوییم بیایند و در صحنه های انقلاب همچون راهپیمایی 22 بهمن حضور داشته باشند، مردم از ما انتظار دارند باید پاسخگوی مردم باشیم.

وی در ادامه تأکید کرد: شورای زکات استان می ‌تواند بخشی از درآمد زکات را صرف خود زکات کند و اگر می‌ خواهیم زکات رشد پیدا کند باید حوزه کشاورزی تقویت شود.

تقویت تبلیغ در زمینه زکات ضروری است

حجت الاسلام والمسلمین تقوی در پایان بر ضرورت تقویت و توجه بیشتر به امر تبلیغ زکات تأکید کرد و گفت: تبلیغ در زمینه زکات باید در همه سال مورد توجه قرار گیرد./9451/پ210/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات