۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۵۹۶۹۱۰
مدیر حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی:

 ۲۲ بهمن روز وحدت و یکپارچگی ملت ایران است

 ۲۲ بهمن روز وحدت و یکپارچگی ملت ایران است
حجت الاسلام مطهری‌اصل حضور حماسی و پرشور مردم ایران در راهپیمایی 22 بهمن را تکلیف شرعی، ملی و اخلاقی آحاد جامعه دانست.

حجت الاسلام احمد مطهری‌اصل، مدیر حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با بیان این‌که حضور حداکثری همراه با بصیرت و آگاهی اقشار مختلف جامعه در راهپیمایی و جشن پیروزی انقلاب اسلامی در 22 بهمن بازتاب بین‌المللی گسترده‌ای دارد، اظهار داشت: فردا چشم جهانیان به خیابان‌های سراسر ایران دوخته شده است.

وی ادامه داد: با وجود تلاش گسترده رسانه‌ای غرب به ویژه آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی برای القای جدایی میان ملت و نظام اسلامی؛ امسال شاهد حضور بیش از پیش ملت در راهپیمایی 22 بهمن خواهیم بود، چراکه این مردم برای پیروزی و تداوم انقلاب صدها هزار شهید تقدیم اسلام کرده است.

حجت الاسلام مطهری‌اصل ۲۲ بهمن را روز وحدت و یکپارچگی ملت ایران دانست و افزود: نظام اسلامی با پیروی از آرمان‌های امام خمینی(ره) در مقابله با توطئه‌های دشمنان نظام همواره پیروز بوده و در ادامه مسیر و همچنین آغاز دهه پنجم انقلاب استوارتر از گذشته تا تحقق کامل آرمان های اصیل خود حرکت خواهد کرد.

این استاد حوزه علمیه نبریز حضور حماسی و پرشور مردم ایران در راهپیمایی 22 بهمن را تکلیف شرعی، ملی و اخلاقی آحاد جامعه دانست و گفت: حضور حداگثری مردم ایران در جشن انقلاب؛ عزم ملت‌های مظلوم و مستضعف جهان برای اهتزاز پرچم اسلام را جزم‌تر خواهد کرد.

وی با تأکید بر این‌که انقلاب اسلامی، یکی از موفق‌ترین الگوهای انقلابی عصر حاضر و تجربه جهان اسلام بوده که به رهبری یک مجتهد و فقیه ظلم‌ستیز به پیروزی رسید، خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) با رهبری و هدایت موج خروشان ملت ایران زمینه سقوط سلطنت پهلوی و رژیم 2500 ساله شاهنشاهی را فراهم کرد.

مدیر حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی با اشاره به این‌که انقلاب اسلامی، دست زورگویان و مستکبران را برای همیشه از ملت ایران کوتاه کرد، افزود: امروز انقلاب اسلامی ایران پس از ۴۰ سال که از عمر با برکت و افتخار آمیز آن می‌گذرد؛ توانسته است به رغم تمامی موانع، سختی‌ها، دست اندازی‌ها و توطئه‌های امریکا و غرب به توفیقات ارزشمندی دست یابد.

وی ادامه داد: از ابتدای شکل گیری انقلاب اسلامی تاکنون نظام سلطه علیه ملت ایران با ترفند‌های مختلف برای براندازی نظام از هیچ تلاشی فروگذار نبوده است، البته این انقلاب توانست با برهم زدن معادلات جهانی، بیش از هر زمان دیگری جایگاه تأثیرگذار و تعیین کننده خود در عرصه تحولات منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای را تحکیم بخشد.

حجت الاسلام مطهری‌اصل در پایان تکیه بر توان داخلی، استقلال و کاهش وابستگی به بیگانگان، اﺳﺘﻔﺎده از ﻗﺎﺑﻠﻴﺖﻫﺎ، ﻇﺮﻓﻴﺖﻫﺎ، استعدادها و ﻣﻨﺎﺑع داخلی کشور را از جمله دستاوردهای انقلاب دانست و افزود: مسؤولان باید با شناسایی نقاط ضعف و تقویت قوت‌ها؛ به دنبال حل مشکلات مردم به ویژه معیشت آحاد جامعه باشند./935/ت303/ب1

مرتضی شفیعی
ارسال نظرات