۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۱
کد خبر: ۵۹۶۹۳۹

دعوت نماینده مجلس خبرگان از مردم برای حضور در راهپیمایی 22 بهمن

دعوت نماینده مجلس خبرگان از مردم برای حضور در راهپیمایی 22 بهمن
نماینده مجلس خبرگان رهبری در پیامی از مردم برای حضور حماسی و پر شور در راهپیمایی 22 بهمن دعوت کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین احمد مبلغی، نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری از آحاد ملت ایران برای حضور پر شور در راهپیمای حماسی 22 بهمن دعوت کرد.

وی با اشاره به اینکه دهه فجر فرصتی بزرگ تاریخی برای اسلام انقلاب و ملت است، گفت: روند منتهی به شکل گیری انقلاب ایران و ایام دهه فجر در بسیاری از ابعاد روندی معمولی و قایل خوانش با دیگر انقلاب ها نبود، این انقلاب حائز ویژگی های متفاوت با دیگر تحولات اجتماعی در جهان معاصر بود و سرشت مناسبات در آن در برخی سطوح از نگرش های تازه و پیام های جدید خبر می داد.

حجت الاسلام والمسلمین مبلغی افزود: یکی از ویژگی های مرکزی این انقلاب حضور جانمایه دار و تعیین کننده عنصر معنویت و کرامت در اجزا آن به شیوه مویرگی و فراگیر بود، از لحظه لحظه روند منجر به انقلاب بوی معنویتی الهی و کرامت انسانی به مشام می رسد.

حجت الاسلام والمسلمین مبلغی خاطرنشان کرد: امروز نیز ما باید با مراجعه به اهداف افکار، اندیشه ها، آرمان ها، اسباب و عوامل شکل گیری انقلاب اسلامی روح آن انقلاب را در جان روابط خود بیش از پیش حلول دهیم و هر بار خود را با انقلاب و 22 بهمن 57 تراز کنیم.

وی ادامه داد: گام نهادن در این مسیر لوازمی دارد از جمله مهم ترین و اصلی ترین لوازم چنین رویکردی گسترش گفت و گوی «بینانسلی» است گفت و گوی «بینانسلی» یک ضرورت مناسباتی برای امروز ما است و شانه خالی کردن از آن به معنای شانه خالی کردن تعقیب اهداف اسلامی است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: باید توجه کنیم و دریابیم که چندین نسل پس از ظهور انقلاب پدید آمده است و کم کم پروده و عهده دار بخش های مهمی از امور گردیده است خطر گسست بینانسلی را نباید نادیده گرفت، از این روی تقویت زمینه ها بسترها و ادبیات متناسب با عملیات ارتباط بینانسلی ضرورتی اساسی و کارکرد قانونی پیدا می نماید، این ارتباط بینانسلی را به ویژه در چهلمین سالگرد انقلاب پر اهمیت باید تلقی نمود.

وی ادامه داد: اینکه یک انقلاب تا مقطع چهل سالگی خود که دوره بلوغ تجربه اندوزی، ارتقایابی و عمق پذیری است استوار باقی می ماند بیانگر ریشه های مستحکم و قدرت درونی ان است، به یقین پس از چهل سالگی که ریشه های آن مستحکم تر، تجربیات آن افزون تر و ورود آن به صحنه های عمل و عملیات گسترده تر شده است، قدرت و اصالت آن برای ماندگاری حتی بیشتر و جایگاه آن استوارتر می گردد.

حجت الاسلام والمسلمین مبلغی بیان کرد: با این حال عبور از مرز چهل سالگی بیانگر شکل گیری مرزها نسلی متعدد در درون انقلاب نیز هست، ارتباط عمیق و اجتماعی بینانسلی در درون انقلاب از ظهور گسست نسلی جلوگیری می کند و تداوم تعمق، توسعه بسترها، زمینه ها و نفوذ انقلاب را هرچه بیشتر تضمین می نماید.

وی عنوان کرد: این وظیفه حوزه های علمیه و نسل انقلاب است، نسل هایی جدیدی که 22 بهمن را ندیده اند، ارتباط اجتماعی را دنبال و تبیین حقیقت انقلاب، اصالت ها، ارزش ها، اهداف و ویژگی های انقلاب اسلامی را برای آنان در فرایندی گفت و گویی و در سطحی گفتمانی پی بگیرند.

حجت الاسلام والمسلمین مبلغی گفت: امروز که تحریم ها بیش از هر زمان دیگری در مقایسه با سالیان دراز گذشته بر انقلاب چهره خشونت و بی رحمی به رخ می کشد پاسخ گفتن به دعوت رهبر معظم انقلاب و حضور پر شکوه و منسجم و یک صدا و یک ندا در راهپیمایی 22 بهمن از یک اولویت، ضرورت و ابعاد مهم اجتماعی برخوردار است./9451/د101/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات