۲۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۵
کد خبر: ۵۹۶۹۹۰
امام جمعه غرب کابل:

به برکت انقلاب اسلامی، ایران میزبان خوبی برای مهاجران بوده است

به برکت انقلاب اسلامی، ایران میزبان خوبی برای مهاجران بوده است
امام جمعه غرب کابل افغانستان همکاری های دولت و ملت ایران با مردم افغانستان در زمان جهاد علیه شوروی با رهبری امام راحل را فراموش ناشدنی عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، «عبدالقدیر عالمی» روز یکشنبه در گفت وگویی اعلام کرد: از نگاه اقتصادی انقلاب ایران علاوه بر تحول عظیم در داخل کشور، بر مردم افغانستان هم اثراتی داشته بطوریکه تعداد زیادی از خانواده های افغان معیشت خود را از ایران تأمین می کنند و این همکاری ها باعث رضایت خاطر افغان بوده است.

امام جمعه غرب کابل تصریح کرد: اکنون که در چهل سالگی پیروزی انقلاب اسلامی ایران قرار داریم، رابطه ایران و افغانستان در چهار سال گذشته از دید رابطه ملت با ملت سازنده و در سایه برادری بوده است.

وی ابراز امیدواری کرد که این روابط خوب دو ملت در آینده بهتر از پیش ادامه یابد.

عالمی انقلاب اسلامی ایران، به رهبری امام خمینی «ره» را الگوی عدالت و آزادی دانست و گفت: اثرات انقلاب اسلامی در سراسر جهان از جمله افغانستان اثرات آن محسوس قابل و درک بود.

وی اظهار داشت: روابط دولت های دو کشور هم به جز در مقاطع کوتاه در حد رضایت بخشی ادامه داشته و در دوران پسا طالبان گسترش قابل ملاحظه یافته است.

به باور عالمی، انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب موفق و کامیاب بود و بعنوان یک الگو نه تنها در منطقه بلکه در قاره های دیگر جهان از چهل سال پیش تاکنون مطرح بوده است.

امام جمعه غرب کابل گفت: در گوشه و کنار جهان آن روز پیروزی انقلاب ایران امیدواری بوجود آورد و به پیروزی انقلاب ها و آزادی ملت ها از جمله در افغانستان بطور کامل محسوس بوده است.

عالمی افزود: مردم افغانستان با همین الگو از کشور همسایه در برابر حکومت خودکامه کمونیستی انقلاب کردند و پس از سال ها مبارزه و شهادت طلبی در 26 بهمن ماه سال 1368 مردم افغانستان هم پیروز شدند.
عالمی، اندیشه وحدت مسلمانان را برازندگی های دیگر انقلاب اسلامی ایران دانست که با رهبری خردمندانه امام خمینی «ره» اساس گزاری شد و تا امروز تلاش برای رسیدن به آن ادامه دارد.

وی گفت: وحدت مسلمین برای نجات کشورهای اسلامی در این شرایط حساس که فتنه و دسیسه، کشورهای اسلامی را فرا گرفته یک راهبرد است و باید جهان اسلام از افکار و اندیشه بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران استفاده کند تا از وضعیت کنونی نجات یابد .

به گفته وی پیروزی انقلاب اسلامی در ایران اثبات کننده نقش برجسته دین در اداره جامعه است و می توان گفت که اگر از این الگو درست استفاده شود، چالش های بزرگ جوامع اسلامی بسادگی از میان برداشته می شود./۹۸۸/ن101/ع

منبع: ایرنا

سید اشهد نقوی
ارسال نظرات