۲۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۶
کد خبر: ۵۹۶۹۹۲
در مخالفت با سفر آتی بن سلمان به اسلام آباد؛

اندیشمندان پاکستانی: قاتلان ملت یمن هرگز دوست مسلمانان نیستند

اندیشمندان پاکستانی: قاتلان ملت یمن هرگز دوست مسلمانان نیستند
جمعی از اندیشمندان و رهبران مذهبی پاکستان با سفر آتی ولیعهد سعودی به پاکستان که قرار است هفته آینده انجام شود اعلام مخالفت کردند.

به گزارش خبرگزاری رسا، سمیناری با موضوع «حمایت از مظلومین جهان» عصر امروز یکشنبه در هتل اسلام آباد برگزار شد که محور آن بررسی تبعات سفر آتی بن سلمان به پاکستان و نقش مخرب حاکمان آل سعود در بی ثباتی عالم اسلام به ویژه کشورهای خاورمیانه بود.

سخنرانان در این همایش با محکومیت ظلم و خشونت ها علیه ملت های مسلمان به ویژه در یمن، سوریه، فلسطین، بحرین و کشمیر تاکید کردند: زمان بیداری مسلمانان به ویژه حاکمان اسلامی فرا رسیده و آنان باید علیه نفاق برخی از حاکمان به اصطلاح اسلامی روشنگری کنند.

'ثاقب اکبر' معاون دبیرکل شورای همبستگی ملی پاکستان، اتحادی متشکل از 40 گروه سیاسی و مذهبی این کشور، که از سخنرانان اصلی این همایش بود گفت: امروز ما کسانی را می شناسیم که درباره حاکم ظالمی که علیه مسلمانان ستم و جفا روا داشتند کتاب ها نوشته اند، اما آنان امروز در برابر حاکمانی ظالمی که دستشان به خون مسلمانان آغشته است سکوت اختیار کرده اند.

وی افزود: آن افراد که خود را به اصطلاح خیرخواه امت اسلامی می دانند امروز نسبت به سفر آتی بن سلمان به پاکستان ابراز خرسندی کرده و برای آن لحظه شماری می کنند.

این اندیشمند پاکستانی تاکید کرد: حاکمانی که قتل ملت بی دفاع یمن را در دستور کار قرار داده و با رویکرد تهاجمی خود خاورمیانه را به خاک و خون کشیده اند هرگز نمی تواند مدعی دوستی و کمک به ملت های مسلمان به ویژه پاکستانی ها شوند.

وی خاطر نشان ساخت: آنانی که با صهیونیست ها برای تقویت اشغالگری سرزمین های فلسطینی همدست شده و ترامپ را در طرح های ضداسلامی همراهی می کنند هرگز نمی تواند خود را به اسلام و مسلمین وفادار نشان دهند.

ثاقب اکبر خطاب به دولتمردان پاکستانی گفت: حاکمان ما باید حقائق را بسنجند و اجازه ندهند تا دیگران به بهانه دوستی و کمک، پاکستان را در طرح های منفی خود شریک کنند.

علامه 'سید علی رضوی' رئیس ایالتی حزب مجلس وحدت مسلمین پاکستان نیز طی سخنرانی در همایش حمایت از مظلومین جهان گفت: امروز نه فقط نیاز به حمایت از ملت های مظلوم جهان است بلکه ما باید برائت از دشمنان، منافقین و قدرت های استکباری را نیز ترویج دهیم.

وی افزود: آنانی که خود خادمان حرمین شریفین می دانند امروز دستشان در خون مسلمانان منطقه به ویژه ملت فلسطین، یمن و سوریه آغشته است بنابراین امت اسلام باید در این خصوص روشنگری کند.

این رهبر مذهبی پاکستان گفت: مسائل پیش روی عالم اسلام و مشکلات کشورهای منطقه نتیجه سیاست های مخرب آل سعود است و ما معتقدیم که سفر آتی بن سلمان به پاکستان نیز تبعات بسیار منفی بر پاکستان و اوضاع این کشور خواهد داشت.

وی با تمجید از رویکرد امام خمینی (ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران برای ترویج اتحاد میان مسلمانان و تاکید ایشان بر مبارزه در مسیر دفاع از ملت های مظلوم در جهان، تاکید کرد: مسلمانان تنها با اتحاد و دوری از اختلاف پراکنی می توانند دشمنان مشترک خود را شکست دهند.

برخی از فعالان سیاسی پاکستانی نیز طی سخنرانی در این همایش با انتقاد شدید از رویکرد دوگانه برخی از حاکمان کشورهای اسلامی در قبال مسائل مسلمانان به ویژه تهاجم علیه یمن، خواستار توقف فوری تجاوز ائتلاف سعودی در یمن شدند.

منابع خبری پاکستان پیش تر اعلام کردند: محمد بن سلمان ولیعهد سعودی قرار است از یکشنبه هفته آینده سفر به پنج کشور آسیایی پاکستان، چین، مالزی، اندونزی و هند را آغاز کند وی در اولین مرحله به اسلام آباد سفر می کند.

به گزارش شبکه 'فرانس 24'، دو مقام عربستانی ضمن تایید سفر بن سلمان به اسلام آباد در آینده نزدیک، گفتند، انتظار می رود در این سفر، مقامات دو کشور چند توافقنامه مهم سرمایه گذاری را امضا کنند.

ریاض و اسلام آباد، متحدان قدیمی، از ماه ها پیش سرگرم مذاکره برای نهایی کردن جزییات توافقنامه هایی هستند که قرار است در سفر بن سلمان به اسلام آباد بین دو کشور امضا شود.

روزنامه آمریکایی وال استرست ژورنال نیز ماه پیش نوشته بود، عربستان و امارات متحده عربی، بزرگ ترین شریک تجاری اسلام آباد در خاورمیانه، 30 میلیارد دلار در قالب سرمایه گذاری و وام در اختیار پاکستان قرار می دهند./۹۸۸/ ن101/ع

منبع: ایرنا

سید اشهد نقوی
ارسال نظرات