۲۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۸
کد خبر: ۵۹۶۹۹۳
دیپلمات پاکستانی:

ایران قادر به دفع فشارهای خارجی است

ایران قادر به دفع فشارهای خارجی است
سفیر سابق پاکستان در جمهوری اسلامی ایران طی مقاله ای تاکید کرد: قادر به دفع فشارهای خارجی بر این کشور است.

به گزارش خبرگزاری رسا، 'آصف دُرانی' در مقاله خود با عنوان 'چهار دهه از انقلاب اسلامی'، که امروز یکشنبه در روزنامه انگلیسی زبان 'دیلی تایمز' پاکستان منتشر شد، گفت: ملت ایران این روزها در حال برگزاری جشن های سالگرد انقلابی هستند که باعث شد امروز روند استقلال اقتصادی و اجتماعی در ایران پایدار باشد و ادامه یابد.

وی افزود: استقلال ایران باعث ایجاد هماهنگی در مدرن سازی بخش های سیاسی و اقتصادی این کشور شد.
سفیر سابق پاکستان در تهران می نویسد: مردم ایران امروز درحالی چهلمین سال انقلاب را جشن می گیرند که از سوی آمریکا هدف بدترین نوع تحریم ها قرار گرفته اند. دوران پساانقلاب در ایران مملو از فداکاری های مردم این کشور تحت رهبری امام خمینی (ره) است علاوه بر این توطئه های آمریکا برای سرنگونی نظام اسلامی و تحمیل جنگ توسط صدام دیکتاتور سابق عراق، مهم ترین چالش در تاریخ معاصر ایران محسوب می شود.

آصف درانی تاکید کرده است: نظام حکومتداری و سیاسی در ایران با گذشت چهار دهه از پیروزی انقلاب به نقطه تکامل رسیده است و در واقع انقلاب، نظام کشور را به یک سیستم مدرن حکومتی تبدیل کرد.

درانی خاطر نشان ساخته: با گذشت چهار دهه از انقلاب نخبگان سیاسی در ایران همواره در صحنه حاضر بودند و توده های مختلف سیاسی در این کشور نیز با پیشرفت قابل توجهی را به دست آورده اند.

وی می نویسد: نظام آموزش و پرورش در ایران مدرنیزه بوده و روند رشد آن همگام با توسعه فناوری ادامه دارد. از زمان پیروزی انقلاب اسلامی با وجود تحریم های آمریکا، ایران بر پژوهش های بومی متمرکز شد و امروز ایران از لحاظ تحقیقات و نشریات علمی در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا پس از ترکیه در جایگاه دوم قرار دارد.
آصف درانی افزود: سطح فقر در ایران بین سال های 2009 تا 2015 از 13.1 درصد به 8.1 درصد کاهش یافت. در بخش سلامت و براساس آمار سازمان بهداشت جهانی، ایران در فهرست سلامتی اولیه قرار دارد. توسعه زیرساخت ها در ایران نمونه است و می توان آن را با هر نقطه توسعه یافته در جهان مقایسه کرد و مهمتر از همه استانداردهای بهداشتی در این کشور از برتری خاصی برخوردار است.

وی می نویسد: امروز دولت ایران به ریاست جمهوری دکتر حسن روحانی که رویکرد معتدلی دارد، گام های اساسی در بخش آزادی اجتماعی برداشته است و علاوه بر این امضای توافق هسته ای یکی دیگر از دستاوردهای دکتر روحانی به شمار می رود.

سفیر سابق پاکستان در ایران می افزاید: در حالی که ایران، با توافق هسته ای بار دیگر به سیستم جهانی بازگشت رئیس جمهوری آمریکا با طرح اتهاماتی مانند نقش ایران در خاورمیانه و برنامه های موشکی این کشور، از توافق هسته ای خارج شد.

وی تاکید کرده: اقدام ترامپ برای خروج از توافق هسته ای ایران، ضربه جدی به نظام خلع سلاح در سطح بین المللی وارد کرد.

سفیر سابق پاکستان در ایران با اشاره به روابط نمونه تهران و اسلام آباد در طول چهار دهه از پیروزی انقلاب، گفت: روابط دو کشور همواره پایدار و در مسیر تعامل کامل قرار دارد در حالی که هم ایران و هم پاکستان همواره در تمامی شرایط در کنار یکدیگر ایستاده اند.

وی با تمجید از مواضع حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در حمایت از مردم مسلمان کشمیر، افزود: پاکستانی ها هرگز فراموش نمی کنند که ایران اولین کشوری بود که استقلال پاکستان را به رسمیت شناخت./۹۸۸/ن101/ع

منبع: ایرنا

سید اشهد نقوی
ارسال نظرات