۲۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۲:۵۸
کد خبر: ۵۹۷۰۰۰
ضرغامی:

مشکلات کوچکترین خللی در عزم مردم برای پشتیبانی از انقلاب ایجاد نمی کند

مشکلات کوچکترین خللی در عزم مردم برای پشتیبانی از انقلاب ایجاد نمی کند
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با انتقاد از ناکارآمدی برخی مسؤولان تأکیدکرد که مشکلات کوچکترین خللی در عزم مردم برای پشتیبانی از انقلاب ایجاد نمی کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، عزت الله ضرغامی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در دهمین و آخرین جلسه از سلسه نشست های سیاسی و بصیرتی که همزمان با 40 سالگی انقلاب به همت شورای هماهنگی اصولگرایان در مسجد چهارمردان قم برگزار شد، با بیان این که در طول 40 سال گذشته دشمنان تمام توان خود را به کار گرفتند تا انقلاب را نابود کنند، گفت: دشمن تصور می کرد که انقلاب در چند ماه و چندسال نابود می شود اما انقلاب به 40 سالگی خود رسیده است.

وی افزود: هر کدام از توطئه های دشمن به تنهایی کافی بود که یک انقلاب را به شکست و نابودی برساند که این مسأله را در انقلاب دیگر مشاهده کردیم، انقلاب مصر به دلیل این که رهبری اسلامی نداشت و مسیر درستی را در پیش نگرفت با شکست مواجه شد.

ضرغامی با بیان این که مسیر انقلاب اسلامی کاملا درست و منطقی بوده است، اظهار داشت: انقلاب اسلامی 40 سال با قوت و اقتدار به پیش رفته و به پیشرفت خود ادامه خواهند داد، اقتدار و قدرت ایران امروز با دوران گذشته اصلا قابل مقایسه نیست.

وی ادامه داد: امروز در دنیا دو بلوک وجود دارد که یکی بلوک دنیای استکبار به رهبری شیطان بزرگ آمریکا است و دیگری بلوک جبهه مقاومت به رهبری جمهوری اسلامی ایران است، هیچ اتفاقی در دنیا رخ نمی دهد مگر این که نگاه و جایگاه ایران درنظر گرفته شود.

عضو شورای عالی فضای مجازی با بیان این که جمهوری اسلامی با قدرت نرم در حال پیشروی در جهان است، ابراز داشت: هرجا فکر و اندیشه انقلاب صادر می شود ماندگار است، جمهوری اسلامی امروز سردمدار جبهه مقاومت است، امروز با وجود همه تبلیغات و ادعای دشمنان مبنی بر این که انقلاب 40 سالگی خود را نخواهد دید و توطئه آفرینی در سال 96 برای تکمیل فتنه 88 انقلاب به مسیر خود ادامه می دهد.

وی عنوان کرد: امروز جمهوری اسلامی مقتدرتر از همیشه ایستاده و به 40 سالگی رسیده است و به فضل الهی با وجود همه کارشکنی ها و ناکارآمدی ها 50 سال بعد و سال های آینده را خواهیم دید، متأسفانه مردم امروز مشکلات اقتصادی دارند و بی عدالتی ها و فقر را مشاهده می کنند، شأن ملت ایستادن در صف های طولانی گوشت نیست.

ضرغامی با انتقاد از برخی دیدگاه ها برای آزادی مطلق فضای مجازی خاطرنشان کرد: فضای مجازی نباید برای بی بند و باری و فساد باشد، وقتی هم این موضوع را به آن ها می گوییم ناراحت می شوند و با حرف حق برخورد می کنند، حداقل کار این است که با استفاده از بستر فضای مجازی و فناوری، نرم افزاری ساده طراحی شود تا گوشت به دست افراد مستحق برسد و مشکلی ایجاد نشود.

وی اضافه کرد: ناکارآمدی ها برخی که گرفتاری های مردم را زیاد و آنان را گله مند کرده است ربطی به تحریم ها ندارد اما مردم باید وجود همه این مشکلات و سختی باز هم پای کار انقلاب ایستاده اند و در صحنه حضور جدی خواهند داشت.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان این که مشکلات کوچکترین خللی در عزم و اعتقاد مردم برای تقویت و پشتیبانی از انقلاب ایجاد نمی کند، گفت: همه مشکلات با اقتدار، عزت و سربلندی ملت ایران و انقلاب طی خواهد شد.

وی با اشاره به امتحانات و آزمایش های الهی افزود: برخی بدون حد از بیت المال می خورند و با پول مردم کاخ می سازند و در جاهایی روی طاغوت را سفید می کنند اما اسم خود را خدمتگزار جمهوری اسلامی می گذارند، این در حالی است که بنا بر آموزه های دینی مسؤول جامعه اسلامی باید به مقدار ضرورت از بیت المال استفاده کند.

ضرغامی با اشاره به اصرار برخی برای تصویب FATF و محاسبات غلط برخی مسؤولان اظهار داشت: چرا عده ای نامه سرگشاده برای رهبر انقلاب نوشتند، رهبری سؤال فرمودند آیا با FATF تحریم ها برداشته شده و مشکلات برطرف می شود؟ امروز وزیر نفت می گوید که اروپایی ها جواب تلفن هم نمی دهند و این نتیجه اعتماد به بیگانه است.

وی ادامه داد: با این وجود و با تجربه برجام و مذاکره چرا برخی می خواهند رهبری را در معذوریت قرار دهند؟ می گویند FATF برای این است که اوضاع بدتر نشود، این همه منابع و ظرفیت در کشور و توانایی های بسیار داریم چرا مسؤولان به این مسائل بی توجه هستند.

عضو شورای عالی فضای مجازی ابراز داشت: مگر همین دولتمردان در دوران دولت یازدهم نگفتند 90 درصد مشکلات برای برای دولت قبل از آن ها بوده و تنها 10 درصد برای تحریم ها است؟ پس چگونه وقتی خودشان روی کار آمدند این صحبت را فراموش کردند و می گویند همه مشکلات ریشه در تحریم دارد و باید با دشمنان کنار بیاییم.

وی عنوان کرد: دشمن تا کنون چه کاری را می توانست علیه انقلاب انجام دهد که انجام نداده است، از ابتدای انقلاب در همه عرصه ها از جمله مسائل فرهنگی تحریم هستیم تا تصویر درستی از جمهوری اسلامی ایران به دنیا صادر نشود.

این فعال فرهنگی و اجتماعی خاطرنشان کرد: اگر به خدا توکل کرده و ایمان خود را تقویت کنیم راه ها باز خواهد شد، نمی شود که عده ای مدام مردم را بترسانند و آن ها را وادار به کاری کنند که با اصول انقلاب نمی خواند، بارها اعلام کردند که بزرگترین دستاورد ما کنترل تورم است اما قیمت ها در این دوره لحظه ای دچار تغییرات عجیب می شد.

وی اضافه کرد: متأسفانه با تمامی ادعاها گره ای از زندگی مردم باز نشد و حتی حداقلی که هیچ ربطی به تحریم ها ندارد به درستی تأمین نمی شود.

ضرغامی با بیان این که ملت ایران از آزمایش های الهی سربلند بیرون آمدند، گفت: رهبر انقلاب فرمودند همین مردمی که اعتراض و گله دارند در راهپیمایی 22 بهمن شرکت کرده و از آن پشیبانی می کنند چرا که انقلاب برای همین مردم است، کسانی که فکر می کنند مردم در برابر انقلاب می ایستند خیال خام دارند.

وی افزود: فاصله ای بین مردم و انقلاب وجود ندارد، مدت ها باید بگذرد تا بدانیم که انقلاب اسلامی و مردم ایران چه عظمتی دارند و چه کار بزرگی انجام می دهند که در برابر دشمنان قدار با قدرت ایستاده اند.

عضو شورای عالی فضای مجازی، این فضا را فرصت و نعمتی بزرگ دانست و اظهار داشت: فضای مجازی بدون تردید فرصتی برای انقلاب اسلامی است و توصیه رهبر انقلاب این است که انقلابی ها باید در این فضا حضور پیدا کرده و از ارزش های الهی و انقلابی دفاع کنند.

وی ادامه داد: فضای مجازی در بسیاری از بخش ها مبتنی بر مسائل سطحی، عاطفی و احساسی است، در مقایسه بین جمهوری اسلامی و رژیم پهلوی اطلاعاتی را به صورت تصویری قرار می دهند و می گویند زمان شاه فلان مسأله بسیار خوب بود اما امروز وضعیت خوبی در آن زمینه نداریم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان این که اگر اطلاعات مخاطبان سطحی بوده و دارای مطالعه و اطلاعات لازم نباشند اسیر آمارها و اطلاعات نادرست خواهند شد، ابراز داشت: امروز فضای مجازی با سرمایه گذاری سنگین دشمن همراه است که در حال جنگ رسانه ای با ایران اسلامی هستند، هزینه های میلیارد دلاری صورت گرفته و سرورهای فراوان در عربستان نصب شده تا به انقلاب حمله کنند و اگر کسی به خاندان آل سعود اهانت کند ظرف 6 ثانیه بلاک می شود و دستگاه های امنیتی چنین افرادی را دستگیر می کنند و در مقابل برنامه جدی تولید دارند تا در قبال یک مطلب مخالف 50 مطلب موافق با آل سعود منتشر شود.

وی عنوان کرد: آمریکا، رژیم صهیونیستی و آل سعود مثلث جنگ رسانه ای علیه ایران را تشکیل می دهند که محور محتوایی آن ها منافقان هستند، امروز منافقان با پول غربی ها و آل سعود فعالیت سایبری علیه ایران اسلامی می کنند، 70 درصد پیام هایی که نام مردم منتشر می شود تولید این افراد است؛ بنابراین نسبت به اخبار و اطلاعاتی که منتشر می شود باید با شک برخورد کرد.

ضرغامی خاطرنشان کرد: کارنامه جمهوری اسلامی اصلا قابل مقایسه با رژیم پهلوی نیست، در بسیاری از فاکتورها در اوایل انقلاب با وجود همه مشکلات به اندازه کل دوره پهلوی کار شده است، در حوزه برق رسانی، راه ها، گازرسانی، بهداشت و آموزش کارهای بسیار بزرگی در کل کشور انجام شده است اما بنای پهلوی خدمت نبود.

وی با مقایسه وضعیت جامعه زنان در دوران انقلاب با دوران رژیم منحوس پهلوی اضافه کرد: تبلیغات زیادی می شود که جمهوری اسلامی زنان را به بند کشیده است، حجاب مایه عفاف زن و مصونیت زن است، بعد از انقلاب زنان شخصیت حقیقی پیدا کردند و در تمام عرصه ها حضور دارند در حالی که قبل از انقلاب دیدگاه ابزاری به زنان وجود داشته است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان این که نباید فریب فضاسازی های دشمنان را بخوریم، گفت: قبل از انقلاب حدود یک نیم درصد از اعضای هیأت علمی و اساتید دانشگاه های کشور از زنان بودند اما امروز این به 20 درصد رسیده است و این آمار تنها در دانشگاه های غیر حوزوی است؛ قبل از انقلاب فارغ التحصیلان دانشگاه زن تنها 6 درصد زن بودند اما امروز آمار به 44 درصد رسیده است.

وی افزود: این فرصت، آزادی و امکان برای پیشرفت بانوان به صورت ویژه در بعد از انقلاب فراهم شده است، در حوزه های ورزشی بانوان با رعایت حجاب اسلامی حضور فعال دارند و رهبر انقلاب تحسین می کنند، قبل از انقلاب بانوان تنها در 7 رشته فعالیت داشتند اما امروز در 38 رشته با حجاب فعالیت می کنند.

ضرغامی با بیان این که بانوان ورزشکار ایران پیام عفت و حجاب را به کل دنیا می رسانند، اظهار داشت: زنان در زمینه های گوناگون و عرصه های مختلف حضور دارند و فعال هستند، چگونه ادعا می کنند که انقلاب جلوی زنان را گرفته است.

وی ادامه داد: در دوران پهلوی سینما در اوج ابتذال قرار داشت اما امروز بهترین کارگردانان و بازیگران زن را داریم، با وجود کم توجهی وزارت ارشاد و دولت نسبت به برخی فیلم ها که به ارزش ها حمله می کنند، امسال فیلم های خوبی به ویژه از کارگردانان زن مانند خانم آبیار در جشنواره فجر داریم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ابراز داشت: زنان و بانوان در کمال آزادی در جامعه زندگی کرده و مطالب خود را به راحتی حتی در دیدار با رهبری بیان می کنند، این در حالی است که شخصیت های سیاسی جهان در برابر ایشان سر تعظیم فرود می آورند اما بانوان به راحتی مطالب خود را در محضر ایشان بیان می کنند.

وی عنوان کرد: غرب معنای آزادی را می فهمد که فعالیت های ایران را در عرصه های شبکه های اجتماعی و رسانه ای محدود می کند؟ 25 ماهواره ایران را به بهانه های مختلف با وجود قراردادها قطع کردند، غربی ها تنها شعار حقوق بشر می دهند اما در عمل به گونه ای دیگر عمل می کنند.

عضو شورای عالی فضای مجازی خاطرنشان کرد: چرا وقتی منافقان و دشمنان ایران خشونت را ترویج می کنند شبکه های ماهواره ای آنان بسته نمی شود اما برای یک فیلم که بخشی از آن علیه اسرائیل است شبکه ایرانی را حذف می کد.

وی اضافه کرد: به برکت امام و انقلاب و رهبری و پشتیبانی مردم در این 40 سال کارهای بزرگی شده است، البته مشکلاتی داریم که نیازمند اهتمام مسؤولان است، دشمن دلبسته که مشکلات سبب جدایی مردم از انقلاب شود اما خواهند دید که ملت ایران مشت محکمی بر دهان آنان خواهد زد.

محمد قمین
ارسال نظرات