۲۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۴
کد خبر: ۵۹۷۰۰۷
بعثت انقلاب؛

یادداشت | تخریب امام خمینی در دستور کار شبکه‌های ضدانقلاب

یادداشت | تخریب امام خمینی در دستور کار شبکه‌های ضدانقلاب
مستندی درباره سخنان امام خمینی در نوفل لوشاتو در شبکه من و تو تولید و پخش شد تا از این طریق به تحریف بیانات امام راحل بپردازند.

به گزارش سرویس فرهنگی اجتماعی خبرگزاری رسا، حالا چهل ساله شدیم، اما انگار خوشایند بعضی‌ها نیست. شبکه‌های ماهواره‌ای دشمن از ابتدای دهه فجر امسال تاکنون با پخش مستندهای مختلفی علیه امام خمینی(ره) تلاش کردند تا ایدئولوگ و معمار کبیر انقلاب اسلامی را در ذهن‌ها بشکنند.

مستندی درباره سخنان امام خمینی در نوفل لوشاتو در شبکه من و تو تولید و پخش شد تا از این طریق به تحریف بیانات امام راحل بپردازند. بعد از مستند بهتان نظام برای حفظ انقلاب که از بی بی سی منتشر شد، به خاطر ضعف‌های فراوان محتوایی از اینها ناامید شدیم که واقعاً یارای مقابله علمی با جریان انقلاب اسلامی را ندارند و از همین رو فقط تحریف می‌کنند.

یادداشت // تخریب امام خمینی در دستور کار شبکه‌های ماهواره‌ای

شبکه من وتو که چندی قبل با مستند انقلاب 57، از آرشیو دزدیده شده صداوسیما پرده برداشت و صحنه‌هایی از انقلاب اسلامی ایران را به نمایش گذاشت که هرگز دیده نشده بود. امسال هم تلاش کردند تا سری جدیدی از این مستندها را پخش کنند.

تخریب امام خمینی برای تخریب انقلاب

در مستند صحبت‌های امام خمینی، مستندساز تلاش زیادی دارد تا صحبت‌های امام را تخریب کند. مجری در اوایل مستند ادعا می‌کند که امام با سابقه کم، خود را در میان موج انقلاب یافته بود و مبتنی بر همین مسئله رهبری مردم را نیز گرفت. برای اثبات این سخن جمله‌ای از امام را می‌آورند که می‌فرماید، بنده طلبه ساده‌ای هستم.

یادداشت // تخریب امام خمینی در دستور کار شبکه‌های ماهواره‌ای

گویا آنها فهمی از تواضع  ندارند و یادشان رفته است که مردم رهبر ایران را به خاطر همین عظمت و خاکی بودن، دوست داشتند. از طرف دیگر برای معرفی اندیشه انقلاب امام خمینی، معتقد است که ایشان نه در تاریخ واقعی ایران بلکه در صدر اسلام به دنبال اصالت می‌گردد. اینجا درنگی بر بحث درباره این موضوع نیست ولی همین سخن یعنی اینکه بناست یکی از تضادهایی که میان جامعه دینی و جوانان ایجاد کنند، از این مسیر می‌گذرد و ایرانی‌گری را پاشنه آشیل انقلاب اسلامی تصور کرده‌اند.

 آیا زنان در انقلاب ما جایی نداشتند؟

مجری مستند در بخش دیگری وانمود می‌کند که امام خمینی به یک سؤال واضح پاسخ نداد تا بتواند بعداً کاری که می‌خواست را انجام دهد، خبرنگار از امام خمینی سؤال می‌کند که آیا مسئول زن در جمهوری اسلامی انتخاب می‌شود؟ امام می‌فرماید که بسته به شرایط هنگام انقلاب سخن می‌گوییم. همین جمله امام را برای زن ستیزی انقلاب اسلامی استفاده کردند ولی واقعیت موجود نشان می‌دهد که در کشورمان وزیر، سفیر، فرماندار و پست‌های دیگری بود که به زنان هم اختصاص داشت.

یادداشت // تخریب امام خمینی در دستور کار شبکه‌های ماهواره‌ای

در زمان جنگ خانم مرضیه حدیدچی یکی از فرماندهان ارشد سپاه بود

در پایان امام خمینی درباره کمونیست‌ها محکم ایستاد و فرمود که آنها در ایران جایی ندارند و بحث‌های مسئله‌دار کمونیسم و مارکسیسم را بیان نمودند. مجری از این هم نگذشت و ادعا کرد که امام برای دلخوشی غربی‌ها اینگونه سخن گفت.

یادداشت // تخریب امام خمینی در دستور کار شبکه‌های ماهواره‌ای

چرا امام را تخریب می‌کنند؟

گویا، ابتدا بنا بود که فقط صحبت‌های امام خمینی پخش شود، اما وقتی دیدند که سخنان امام خمینی گره‌گشا است و مسیر روشن انقلاب را بازنمایی می‌کرد، یک نفر را گذاشتند تا قبل از بیانات امام به ذهن مخاطب قضاوت بدهد و از طرف دیگر مانع شود تا اندیشه امام خمینی به صورت درست و کامل به مخاطب منتقل شود.

تقطیع، سانسور و ... از کارهایی است که در این مستند صورت گرفت و در بسیاری از موارد سخنان امام خمینی بریده شد. حتی امام خمینی هم در پایان همین مستند بیان می‌دارد که هر کسی خلاف استقلال و انقلاب اسلامی سخن بگوید، از ما نیست و شما خبرنگاران حق ندارید سخنانش را پوشش دهید.

در پایان باید گفت که این حجم از تولیدات مستند در شبکه‌های ماهواره‌ای برای بازتعریف تحریف شده امام خمینی صورت می‌گیرد و چرا اندیشمندان انقلابی ما و مستندسازان خوب ایران زمین، برای تقابل اندیشه‌ای با تهدید بزرگ، دست به تولید مستند درباره تعریف امام خمینی و نهاد ولایت فقیه نمی‌زنند؟ رسالت صداوسیما در این میان چیست و در این کم کاری‌ها چه کسی مقصر است؟/882/ی703/س

 احمد ساعدی

ارسال نظرات