۲۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۴
کد خبر: ۵۹۷۰۳۷
بعثت انقلاب | رییس جمهور در اجتماع مردمی ۲۲ بهمن:

قدرت نظامی خود را با قوت ادامه می‌دهیم | حضور مردم توطئه دشمن را ختثی کرد

قدرت نظامی خود را با قوت ادامه می‌دهیم | حضور مردم توطئه دشمن را ختثی کرد
حجت الاسلام روحانی با بیان اینکه حضور مردم توطئه دشمن را خنثی کرد،گفت: حضور حماسی مردم در راهپیمایی امروز مهر تایید بر حرکت ۴۰ ساله انقلاب اسلامی است.
به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهور ایران امروز دوشنبه ۲۲ بهمن سال ۹۷ در میدان آزادی تهران و در جمع شرکت کنندگان در راهپیمایی چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی گفت: خداوند را سپاسگزار هستیم که ما را از استبداد رها کرد و ملت توانستند نظام جمهوری اسلامی را برپا کنند.

وی ادامه داد: یوم الله ۲۲ بهمن امسال ویژگی‌های خاص خود را دارد که اولین آن سالگرد چهل سالگی انقلاب است. امسال ایام دهه فجر همزمان با ایام فاطمیه شده است. مردم ما همواره راه خود را بر مبنای حرکت پیامبر (ص)، حضرت علی (ع) و فرزندان حضرت زهرا (س) قرار داده است.

رییس جمهور تاکید کرد: امسال در حالی ۲۲ بهمن را جشن می‌گیریم که توطئه آمریکا، صهیونیسم و مرتجعان منطقه‌ای مردم را در فشار منگنه تحریم قرار داده‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با اشاره به حضور مردم در سراسر کشور در راهپیمایی امروز بیان داشت: حضور پرشور مردم در راهپیمایی امروز نشان دهنده آن است که نقشه‌های دشمن نقش بر آب شده است و مردم همچنان راه ۴۰ سال قبل را ادامه می‌دهند.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی در واقعیت برای حفاظت و حراست از ایران اسلامی بود. از ۲۰۵ سال قبل تا پیش از زمان انقلاب اسلامی به هر بهانه‌ای تکه‌ای از این کشور جدا شد.

وی با یادآوری خیانت شاهان گذشته به کشور بیان داشت: بخش برزگی از مناطق شمالی ایران و قفقاز در دوران پادشاهان خائن قاجار از ایران جدا شد و ۱۹۱ سال پیش بخش دیگر از شمال ایران را جدا کنند. 172 سال قبل نیز بخش دیگری از شمال غرب از ایران جدا شد؛ ۱۶۳ سال پیش بخش مهمی از شرق ایران جدا شد، حتی ۴۷ سال پیش ۷ سال قبل از پیروزی انقلاب در زمان رژیم پهلوی بخش مهمی از جنوب ایران به دست خیانت بار پهلوی از ایران جدا شد.

روحانی خاطرنشان کرد: در دوران شاهان سست عنصر قاجار و پهلوی دو سوم از کشور را جدا کردند و علاوه بر اینکه بر مردم خیانت کردند بر تمامیت ارضی مردم هم خیانت کرد. در نهایت نیز 47 سال قبل بخش دیگری از جنوب ایران که آن زمان استان چهاردهم ایران بود، از خاک کشورمان جدا شد.

رییس دولت دوازدهم با تمجید از فداکاری‌های نیروهای مسلح تاکید کرد: ملت ایران با فرزندان دلاورش از ارتش سپاه، بسیج و نیروی انتظامی در برابر جهان ایستادند و ۸ سال مقاومت کردند و به فرمان امام خمینی(ره) توانستند حصر آبادان را بشکنند. در آن زمان مردم ما نشان دادند ایران دیگر شاهنشاهی نیست و اسلامی شده است.

رییس جمهور ابراز داشت: مدرن‌ترین ادوات جنگی در زمان دفاع مقدس از سوی قدرت‌های مختلف در اختیار رژیم صدام قرار گرفت، اما در نهایت نتوانستند ما را شکست دهند.

وی بیان داشت: امروز قدرت کشور ما از زمان دفاع مقدس بسیار بیشتر شده است، ۸۵ درصد مهمات ما به دست نیرو‌های دلاور داخلی ساخته می‌شود، ما برای ساختن انواع موشک‌های ضد زره و موشک‌های زمین به دریا، پدافند هوایی و هوا به هوا و زمین به زمین از کسی اجازه نگرفته و نخواهیم گرفت، قدرت نظامی خود را ادامه می‌دهیم، قدرت نظامی ایران در طول این ۴۰ سال و به ویژه در ۵ سال اخیر برای همه شگفت‌آور است.

وی تصریح کرد: قدرت نظامی کشور ما در 40 سال اخیر بسیار بیشتر شده است که این رشد در 5 سال اخیر بسیار شگفت آور بوده است. در این چهار دهه هر زمان که اراده کردیم به مردم عراق، یمن، لبنان و فلسطین کمک کنیم هیچ قدرتی نتوانست مانع شود و در نهایت مشاهده کردیم که قدرت‌های خارجی با اعتراف به شکست خود مجبور شدند از این منطقه خارج شوند.

وی با مهم خواندن صندوق رای در کشور، اظهار داشت: در کشور ایران از راس حاکمیت که رهبر است تا وکلای ملت در مجلس از طریق فرایند صندوق های رای انتخاب می‌شوند.

رییس جمهور با تاکید بر امر «جمهوریت» و «اسلامیت» بیان داشت: باید بدانیم که اگر توانسته‌ایم بر توطئه و دشمنان پیروز شویم تنها به خاطر اسلامیت و جمهوریت نظام بوده است. واقعیت این است که ما به خدا ایمان داریم و دشمن این اعتقاد را ندارد. بدون شک فرهنگ ایثار و شهادت رهاورد اصلی انقلاب و دفاع مقدس است.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی تاکید کرد: انقلاب اسلامی آمد تا فضیلت جای زذیلت را بگیرد، ین ایمان و معنویت اساس انقلاب و قدرت ما دیروز و امروز بوده است، اگر انقلاب ما اسلامی نبود و انقلاب ایرانی و ملی بود حتما این انقلاب در برابر توطئه‌ها نمی‌توانست مقاومت کند.

رییس دولت دوازدهم با مهم خواندن اسلامیت، ابراز داشت: اسلامیت اسلامیت است که توانسته ما را حفظ کند و این موضوع تایید نظام ما است.

وی بار دیگر با تاکید بر مشارکت مردم در تعیین سرنوشت خود گفت: مردم ایران هر دوسال یکبار در پای صندوق‌های رای سرنوشت خود را رقم زده‌اند. قطعا در این کشور هر کس به دنبال تغییر است، پای صندوق رای می‌آید.

وی صندوق‌های رای را یک نعمت برای کشور دانست و گفت: اگر این صندوق نبود و صف طولانی مردم در پای آن نبود دشمن می‌توانست توطئه‌های بزرگی علیه ما ایجاد کند، ما رژیمی نیستیم که بگوییم یک رژیم و هرکس نمی‌خواهد گذرنامه بگیرد.

وی ادامه داد: هرچه صبر ما بیشتر باشد، نظام ما مستحکم‌تر خواهد بود، در لایحه قانون انتخابات به این نکات توجه شده و امیدواریم با تصویب آن در مجلس شاهد انتخا‌ب‌های پرشورتری باشیم.

رییس جمهور خاطرنشان کرد: پیشرفت ملت درمسیر‌های مختلف اقتصادی اجتماعی و رفاه فرهنگی است، امروز جمعیت ما ۲۸ میلیون است یعنی ۲.۲۸% جمعیت ما بیشتر شده، اگر جمعیت ما دوبرابر شده است، باید کار و تلاش هم نسبت به ۴۰ سال پیش دو برابر باشد، درحالی که وقتی به آمار نگاه می‌کنیم وضع ما بیشتر آن چیزی است که تصور می‌کنیم.

وی ادامه داد: امروز محصولات کشاورزی ما ۱۲۲ میلیون تن است، یعنی بیش از ۵ برابر تولیدات کشور ما اضافه شده و برای اینکه مردم بدانند روند پیشرفت کشور سرعت برداشته، در این ۵ سال اخیر محصولات کشاوززی ما از رژیم قبلی بیشتر است.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با اشاره به پیشرفت‌های 40 سال اخیر خاطرنشان کرد: کشاورزان مهندسان و فعالان ما در کشاورزی کار بزرگی را در این ۴۰ سال انجام دادند، امروز محصول گندم ما بیش از ۱۳ میلیون تن است و صادارات محصولات کشاروزی ما نسبت به قبل از انقلاب ۲۰ برابر شده است و یا صادرات محصولات کشاورزی ما ۵ میلیارد و ۷۷ میلون است، امروز بیش از ۵ میلیارد دلار صادرات کشاورزی ما بوده است.

رییس دولت دوازدهم با یادآوری جایگاه صنعت در کشور گفت: امروز در بخش صنعت اگر با ۴۰ سال پیش مقایسه کنیم، امروز ۵۸ هزار بنگاه صنعتی داریم و محصولات صنعتی ما با ۴۰ سال پیش قابل مقایسه نیست. در زمان رژیم گذشته کل گازی که در اختیار مردم می‌توانست قرار گیرد ۱۱۰ میلیون تن بوده و امرو ز به ۱۰۰۰ میلیون تن تبدیل شده است.

وی با اشاره به توسعه صنعت پتروشیمی در 40 سال اخیر، ابراز داشت: امروز 52 مجتمع پتروشیمی فعال در کشور وجود دارد که این تعداد در زمان طاغوت تنها 6 عدد بود. در توسعه سدسازی نیز باید بگویم در کشور هم اکنون 172 سد وجود دارد که این تعداد نسبت به چهل سال قبل چندین برابر شده است.

وی رشد علمی کشور در سال‌های اخیر را انکار ناپذیر دانست و گفت: در زمان طاغوت تنها 175 هزار نفر دانشجو بودند که امروز در حوزه کسب دانش این تعداد به چهارده و نیم میلیون نفر رسیده است. در بخش پزشکی و درمان نیز 140 هزار پزشک به مردم خدمت می‌کنند و همین خدمات باعث شده رشد امید به زندگی در کشور به بالای 20 سال برسد.

رییس جمهور تاکید کرد: در چندسال اخیر فقط 10 میلیون نفر زیر چتر خدمات درمانی قرار گرفتند و در زمینه رفاه اجتماعی حرکت رو جلو را تجربه کرده‌ ایم.

وی خودکفایی در بخش‌های مختلف را از برکات انقلاب دانست و گفت: چهارسال متوالی است که در تولید گندم خودکفا شده‌ایم، در بخش بنزین و گاز نیز چنین وضعیتی را داریم و 95 درصد از نیازهای دارویی را در داخل کشور خودمان تامین می‌کنیم.

رییس دولت دوازدهم بر حقوق مسلم هسته‌ای تاکید کرد و گفت: ایران در برابر قدرت‌ها سر خم نکرد و از فصل هفتم شورای امنیت نیز خارج شد. امروز کشور ما تنها کشوری است حق هسته‌ای آن در شورای امنیت و سازمان ملل تثبیت گردیده است.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با اشاره به اقدامات موثر در احیای دریاچه ارومیه بیان داشت: اگر دریاچه ارومیه را احیا نمی‌کردیم، امروز شاهد آوراگی بالغ بر 14 میلیون نفر از غرب کشور بودیم.

وی با اشاره به ضریب نفوذ ایران در منطقه بیان داشت: نقش امروز در منطقه از تمام تاریخ بیشتر است. قطعا بدون حضور ایران هیچ طرحی در منطقه عملی نمی‌شود. واقعیت امر این است که ایران تنها کشوری است که می‌تواند به کمک کشورهای منطقه بشتابد.

رییس دستگاه اجرایی کشور با تاکید بر حقوق شهروندی، بیان داشت: دولت بنده همواره به دنبال تحقق حقوق شهروندی بود و در همین راستا علاوه بر 2 سفیر اهل سنت، 1125 نفر از اهل تسنن نیز در مناسب مختلف اجرایی حضور فعال دارند.

وی ادامه داد: ما به شفافیت در کار خود ادامه می‌دهیم تا با فسد مبارزه کنیم، تعامل سازنده با جهان را ادامه خواهیم داد، فضای کسب و کار را بهتر از گذشته ادامه خواهیم داد. بحران آب و محیط زیست را نیز کنترل خواهیم کرد.

وی گفت: امروز در مواجهه با یک جنگ تمام عیار روانی و تبلیغاتی هستیم. اما در همین شرایط نیز می‌توانیم کنار یکدیگر باشیم و به خاطر داشته باشیم که هرجا پیروز شدیم، آنجایی بود که دولت و ملت پشت سر رهبری ایستاده بودند.

رییس دستگاه اجرایی کشور تاکید کرد: در جریان تحریم‌های اخیر نیز با ایستادگی، همراهی و همکاری نخواهیم گذاشت که آمریکا پیروز شود. یادمان باشد که آمریکا قول داده بود ۲۲ بهمن همه سران فاسد آمریکا در ایران باشند هرچه گفتند نشد و نخواهد شد، به خاطر اینکه مردم متحد هستند و پشت سر رهبری حرکت می‌کنند.

وی ابراز داشت: آرمان‌های ما نسبت به 40 سال قبل هیچ تغییری نکرده است. ما آزادی را جایگزین استبداد کرده‌ایم، تلاش کرده‌ایم که عدالت نیز جای تبعیض را بگیرد. امروز نیز باید از تمام مردم تشکر کنیم که در این هوای برفی و بارانی حضور پیدا کردند تا نشان دهند پیوند آنها با امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب ادامه دارد.

وی گفت: آمریکا اعلام کرده بود دی ماه سال گذشته، اردیبهشت و مرداد امسال، ۱۳ آبان و ایام کریسمس، ایران را زمین می‌زنیم که نتوانست. قول داده بودند که ۲۲ بهمن همه سران رژیم فاسد آمریکا در ایران باشند که نشد و نخواهد شد، به این دلیل که ملت ما به خداوند و ائمه و رهبر شجاعشان ایمان دارند و پشت سر رهبری حرکت می‌کنند. ما بی‌تردید در این مبارزه موفق خواهیم بود.

رییس جمهور در پایان اظهار داشت: مردم ما مشکلاتی دارند اما با کمک هم این مشکلات را پشت سر خواهیم گذاشت. وضع آمریکا به مراتب بدتر از آن است که خودشان فکر می‌کردند. جایگاه ایران در منطقه و جهان روز به روز بالاتر است و ما از مشکلات عبور خواهیم کرد./856/پ200/ق

ارسال نظرات