۲۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۳
کد خبر: ۵۹۷۰۵۴
وزیر اطلاعات در بیرجند:

دشمنان در مقابل اقتدار و عظمت ایران اسلامی مات و مبهوت هستند

دشمنان در مقابل اقتدار و عظمت ایران اسلامی مات و مبهوت هستند
حجت الاسلام والمسلمین علوی گفت: امروز ایران در دنیا از عظمت و اقتدار برخوردار است که دشمنان در مقابل آن مات و مبهوت و سرگردان هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین سید محمود علوی، وزیر اطلاعات در راهپیمایی 22 بهمن در بیرجند اظهار داشت: تقارن ایام دهه فجر با ایام فاطمیه معنی دارد چرا که انقلاب اسلامی در ادامه حرکت حضرت فاطمه زهرا(س) و ثمره نهضت فاطمی است.

وی گفت: غم و ناراحتی حضرت زهرا(س) تنها به دلیل دست دادن پدر بزرگوار خود و یا نرسیدن ریاست دنیوی به حضرت علی(ع) و موضوع فدک نبوده بلکه در منظر اهل بیت(ع) موضوعات مادی و اقتصادی و ریاست دنیا حائز اهمیت نبوده و رهبری را تنهاد در راستای احقاق حق مستضعفان خواهان بودند.

وزیر اطلاعات افزود: مبهم شدن آینده جامعه اسلامی با تغییر مسیر امامت به خلافت یکی از موضوعاتی بود که حضرت زهرا(س) را رنج می‌داد چرا که ایشان معتقد بودند این تغییر در نهایت آینده جامعه اسلامی را به سمت تفرقه و استبداد، بی تفاوتی مردم و عبور از احکام شرع می‌کشاند.

حجت الاسلام والمسلمین علوی با بیان اینکه خداوند متعال از انسان‌های عالم تعهد گرفته که در برابر گرسنگی گرسنگان و ستمگری ستمگران ساکت ننشینند، تصریح کرد: حضرت زهرا(س) درد دین و اسلام داشت و امت اسلامی ثمره بی تابی‌های حضرت زهرا(س) و اشک‌های دیدگان زهرا(س) است.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی، امامت را زنده کرد و فرهنگ امامت را به وسیله امام خمینی(ره) احیا کرد؛ حضرت زهرا(س) در یک تنهایی از ولایت دم زد و دفاع کرد، امام راحل هم در این شرایطی از اسلام دفاع کرد و با طاغوت به مبارزه پرداخت.

وزیر اطلاعات خاطرنشان کرد: در سال‌های 41 و 42 امام راحل تنها بودند و در شرایط قیام کردند که کسی انتظاری نداشت چرا که شرایط داخلی و شرایط خارجی کشور برای این قیام آماده نبود.

حجت الاسلام والمسلمین علوی اظهار کرد: حوزه‌های علمیه به عنوان یکی از مراکز مبارزه، دانشگاه‌ها و بازاریان در آن زمان آماده قیام نبودند و دل حضور در مبارزات سیاسی نداشتند.

وی افزود: در چنین شرایطی نیز امام راحل دست به مبارزه زدند و همه‌ با تحلیل‌های خود گفتند این قیام به سرانجام نمی‌رسد؛ امام خمینی(ره) جالی خالی رهبر واحد را پر کردند.

وزیر اطلاعات گفت: امام راحل، دانشجویان، علما، روحانیان، هیأت‌های مذهبی و مردم و بازاریان را فراخواندند و حضور این اقشار را پررنگ‌تر و آن‌ها را وارد میدان مبارزه کردند.

حجت الاسلام والمسلمین علوی بیان کرد: امام راحل با فریادهای خود حوزه علمیه را وارد میدان کردند و می‌دانستند مبارزه با طاغوت هزینه دارد و بدون فرهنگ شهادت یک مبارزه به پیروزی نمی‌رسد.

وی عنوان کرد: کسی باور نمی‌‎کرد انقلاب اسلامی فراگیر شود ولی امام راحل با نفس فاطمی خود انقلاب اسلامی را فراگیر کردند و از نظر شرایط خارجی نیز دنیا به دو قطبی تبدیل شده بود و آمریکا و شوروی از شاه حمایت می‌کردند.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه امام راحل پشتوانه خارجی شاه را در هم شکستند، تصریح کرد: شاه در سال 56 قدرت‌های مخالف را در هم شکست و بسیاری از چهره‌های مبارز حوزه و بازاریان و دانشگاهیان را زندانی و تبعید کردند.

حجت الاسلام والمسلمین علوی با بیان اینکه امام خمینی(ره) با رهبری‌های هوشمندانه خود اجازه ندادند شعله‌های انقلاب فرونشیند و حرکت متوقف شود، گفت: انقلاب اسلامی ایران با سایر انقلاب‌ها متفاوت بود؛ سایر انقلاب‌های جهان دو فاز سیاسی و نظامی داشتند که سعی می‌کردند قدرت‌های مسلح را زمین بزنند اما امام راحل روی فاز نظامی حساب باز نکرد چرا که ایشان نیروهای مسلح را برای مردم و جزء مردم می‌دانستند.

وی بیان کرد: امام راحل فرمودند ارتش برای ما است و ایشان نمی‌خواستند در برابر نیروهای نظامی موضع بگیرد و مردم را رودر روی نیروهای مسلح قرار دهد.

وزیر اطلاعات افزود: از مردم دانستن نیروهای مسلح و خود را از مردم دانستن امام راحل را پیروز کرد و امام در مقابل توطئه‌های مختلف به وسیله مردم به پیروزی رساند، حضور مردم در صحنه‌های مختلف توطئه‌های دشمنان را در هم شکسته است.

حجت الاسلام والمسلمین علوی اذعان داشت: امام خمینی(ره) سپاه پاسداران را بنا نهاد که در مقابل توطئه‌ها به عنوان بازوی مردم و انقلاب توطئه‌ها را خنثی کند و نیروهای مسلح را به هم پیوند زد.

وی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب نیز با فرهنگ فاطمی و قرآنی بیش از 30 سال در مسیر امام راحل حرکت کردند و امروز ایران در دنیا از عظمت و اقتدار برخوردار است که دشمنان در مقابل آن مات و مبهوت و سرگردان هستند.

وزیر اطلاعات افزود: بسیاری از کشورهای منطقه مانند لبنان، سوریه، عراق، بحرین و یمن چشم به ایران دارند چرا که تنها کشوری که به عزت مردم فکر می‌کند، ایران اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین علوی تصریح کرد: ایران اسلامی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب را با عزت و با شکوه تر برگزار کرده و حضور مردم در راهپیمایی به دوستان و دشمنان انقلاب پیام دارد.

وی گفت: جوانه‌های امید در دل دوستان انقلاب شکوفا شده و نسبت به بقا و دوام انقلاب امیدوار هستند و این انقلاب یأس و ناامیدی دشمنان و ترامپ را به دنبال دارد./9314/پ202/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات