۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۳
کد خبر: ۵۹۷۱۸۰
حجت الاسلام التمیمی خبر داد؛

تدوین چندین موسوعه و دائره المعارف درباره سیدالشهدا

تدوین چندین موسوعه و دائره المعارف درباره سیدالشهدا
مدیر مؤسسه وارث الانبیاء(ع) از تهیه و تدوین چندین موسوعه و دائره المعارف درباره ابعاد مختلف شخصیتی و قیام امام حسین(ع) خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مسؤولان و دست اندرکاران مؤسسه وارث الانبیاء(ع) با حضور در بیت حضرت آیت‌ الله مکارم شیرازی با این مرجع تقلید دیدار و گفت وگو کردند.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام رافد التمیمی مدیر مؤسسه وارث الانبیاء(ع) گزارشی از فعالیت های این مؤسسه ارائه کرد.

وی حیطه فعالیت این مؤسسه را در زمینه تالیف و ترجمه آثار مرتبط با اباعبدالله الحسین(ع) ذکر کرد و گفت: این مؤسسه تخصصی در شعب کربلا، نجف و قم کارهای علمی و تحقیقاتی را  دنبال می کند.

حجت الاسلام رافد التمیمی بیان داشت: جمعی از فضلای حوزه علمیه قم بر فعالیت های علمی مؤسسه وارث الانبیاء(ع) نظارت می کنند و اشراف علمی دارند تا محصول کار به شکل مستدل و منسجم باشد.

وی با تشریح آثار و تولیدات مؤسسه وارث الانبیاء(ع) از تدوین موسوعه تحقیقی حول مقاتل و نیز موسوعه دائره المعارف امام حسین(ع) خبر داد و اعلام کرد که این موسوعه ها زمینه را برای سهولت دسترسی پژوهشگران به منابع فراهم می کند

وی اضافه کرد: دو موسوعه دیگر درباره کلمات امام حسین و نیز در رد شبهات در دست تدوین داریم، در این موسوعه شبهات مختلف رصد و احصا و تلاش شده تا پاسخی مستدل و دقیق به شبهات داده شود.

حجت الاسلام رافد التمیمی همچنین چاپ و انتشار مجلات علمی را از دیگر حیطه های فعالیت مؤسسه وارث الانبیاء(ع) ذکر کرد و گفت: در مجلدات تخصصی که به صورت فصلنامه انتشار می یابد درباره ابعاد مختلف شخصیتی حضرت اباعبدالله الحسین(ع) فعالیت علمی داشته ایم. /924/ج

حسین عجمی
ارسال نظرات