۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۶
کد خبر: ۵۹۷۲۰۱
همزمان با ایام چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب؛

طلاب خراسان شمالی به اردوی جهادی مناطق محروم استان اعزام شدند

طلاب خراسان شمالی به اردوی جهادی مناطق محروم استان اعزام شدند
مسؤول تبلیغ حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: همزمان با ایام چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب، طلاب استان به اردوی جهادی مناطق محروم اعزام شدند.

حجت‌الاسلام مهدی مهرپویان، مسؤول اداره تبلیغ حوزه علمیه خراسان شمالی، در گفت ­و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، از برگزاری اردوی جهادی طلاب و اساتید حوزه علمیه استان در مناطق محروم شهرستان‌های بجنورد و شیروان خبر داد و افزود: همزمان با ایام چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، گروه جهادی کریم اهل بیت(ع) متشکل از طلاب و اساتید مدارس علمیه استان به منطقه محروم سرحد شیروان و آلاداغ بجنورد اعزام شدند.

وی با اشاره به شرکت حدود 40 طلبه در این اردوی جهادی، اضافه کرد: اردوی جهادی در این مناطق محروم از هجدهم بهمن‌ماه آغاز شده و تا بیست و دوم این ماه ادامه داشت.

حجت‌الاسلام مهرپویان با اشاره به ارائه خدمات مختلف عمرانی، فرهنگی و تبلیغی از سوی طلاب در این اردوی جهادی، افزود: در این اردوی جهادی خدمات مختلفی از سوی طلاب و اساتید مدارس علمیه به اهالی مناطق محروم ارائه شد.

وی که مسؤول نمایندگی معاونت تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه قم در خراسان شمالی هم هست، در ادامه با بیان اینکه هم‌اکنون 18 گروه جهادی طلاب و روحانیان در سطح استان فعال است، گفت: هر کدام از این گروه‌های جهادی طلاب و روحانیان متعلق به یکی از مدارس علمیه خواهر و برادر استان بوده و البته در برخی از مدارس علمیه استان دو گروه جهادی فعالیت می‌کنند.

حجت‌الاسلام مهرپویان ادامه داد: طلاب و اساتید مدارس علمیه خراسان شمالی در قالب اردوی جهادی با حضور در روستاها و مناطق محروم استان اقدام به اجرای فعالیت‌های مختلف عمرانی، خدمات اجتماعی، فرهنگی و تبلیغی می‌کنند.

وی اضافه کرد: سال گذشته درمجموع 400 روحانی و طلبه حوزه علمیه خراسان شمالی به اردوهای جهادی مناطق محروم استان اعزام شدند.

گفتنی است، حوزه علمیه خراسان با هزار و 200 سال قدمت و حدود 30 هزار طلبه در حال آموزش در 131 مدرسه علمیه تحت نظر 2 هزار استاد، پس از حوزه علمیه قم دومین مرکز حوزوی ایران است.

مدارس علمیه استان خراسان شمالی از سال 1388 تا سال 95 به‌صورت نمایندگی مدیریت زیر نظر حوزه علمیه خراسان بزرگ اداره می‌شدند، اما حوزه علمیه خراسان شمالی از شهریورماه 95 به مدیریت استانی ارتقاء یافت.

شایان ذکر است، در استان خراسان شمالی 15 مدرسه علمیه شامل 9 مدرسه علمیه ویژه برادران و شش مدرسه علمیه ویژه خواهران فعال است که در سال تحصیلی جاری درمجموع حدود دو هزار و 600 طلبه خواهر و برادر در این مدارس در سطوح یک، دو، سه و چهار زیر نظر 170 استاد اعزامی و حق‌التدریس مشغول به تحصیل علوم دینی هستند./9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات