۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۱
کد خبر: ۵۹۷۲۰۴
عضو اتاق تبلیغ خراسان رضوی تبیین کرد؛

بصیرت در سیره فاطمی

بصیرت در سیره فاطمی
حجت الاسلام تقوی گفت: با الگو از بانوی بزرگ اسلام باید معرفت خود نسبت به دین، جهان و اجتماع را افزایش دهیم.

حجت الاسلام تقوی، رییس مرکز فقهی جوادالائمه  در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، بصیرت را از ویژگی حضرت زهرا(س) بیان و گفت: شناخت این ویژگی از نیاز جامعه ما است و این حضرت دارای بصیرت یعنی قدرت شناخت دوست و دشمن را داشتند.

وی افزود: وقتی خانمی با این عظمت، دختر اشرف مخلوقات و همسر مولی امیرالمومنین که دارای شخصیت بی بدیل عالم هستی است، به در خانه مهاجر و انصار رفته و از آن ها خواسته هایی دارد این به این معنی است که ایشان هم زمان، هم مکان، هم دوست و هم دشمن را می شناسد.

حجت الاسلام تقوی عدم بصیرت را موجب نفوذ دشمن دانست و تصریح کرد: در جامعه امروز شناخت کم شده است و دشمن از همین عدم و یا کمبود شناخت جوانان ما استفاده و رخنه می کند چنانچه که با استفاده از عدم بصیرت اقتصادی در جوانان اقدام به راه اندازی شرکتهای هرمی و فریب آن ها کردند.

عضو اتاق تبلیغ خراسان رضوی به خطر عدم بصیرت سیاسی اشاره و ابراز کرد: وقتی جوان شناخت سیاسی ندارد، سیاسیون زمانش و مسؤولان جامعه اش را نمی شناسد و علم و وقوف به اوضاع الهی و سیاسی جهان ندارد، دشمن از آنجا رخنه می کند و جوان ما را با مشکل رو به رو می کنند و راهی را می روند که نباید بروند بنابراین وقتی از جامعه جدا شد به عنوان طعمه هدف دشمن قرار می گیرند.

وی به شناخت در بحث فرهنگی تأکید کرد و گفت: دشمن از عدم شناخت جوانان و بانوان ما استفاده و با تبلیغات گسترده حجاب را موجب اسارت و بردگی برای آن ها  بیان کرد و موجب اتفاق های ناگوار در جامعه شد همچنین با استفاده از عدم شناخت جوانان به اختلاف در خانواده ها دامن زد و با بیان این که تفکر پدر و مادر شما مربوط به 40 سال قبل است و شما جوان تحصیل بوده و تفکر نو دارید موجب جبهه گیری فرزندان با پدر و مادر و گسستگی خانواده ها می شود.

حجت الاسلام تقوی افزود: اگر کسی شناخت داشته باشد می داند که پدر و مادر تجربه دارد و سختی و سستی روزگار را دیده است و در هر مرتبه ای که باشد قرار نیست تحت الشعاع قدرت علمی و فکری معنوی او قرار بگیرند بلکه تعادل اجتماعی در این است که السابقون السابقون بشود و از تجربه دیگران استفاده کنند که این راه پیامبر(ص) و اولیای الهی است.

وی با بیان این که جامعه دینی،  جامعه ای است که سیره حضرت زهرا(س) تبعیت می کند، اظهار کرد: حضرت همین مقدار که به فکر اعضای خانواده بود، همین مقدار به فکر همسایه ها هم بود همچنین همان مقدار که به فکر مردم زمان خودش بود به فکر مردم آینده هم بود.

رییس مرکز فقهی جوادالائمه  به شناخت و بصیرت در زمینه علمی تأکید و ابراز کرد: دشمن با رخنه در عرصه علمی و دانشگاه ها تلاش کرد تا جامعه را از علم واقعی و قرآن و اهل بیت جدا کند که در این صورت موجب فلج شدن جامعه خواهد شد اما اگر بصیرت باشد مانع رسیدن دشمن به هدف می شویم چنانچه رهبر معظم انقلاب می فرماید:«برای آموزش علمی و فنون از غرب استفاده کنید اما همیشه شاگرد نمانید.» که این همان شناخت است.

حجت الاسلام تقوی افزود: پیامبر اکرم(ص) می فرمایند «اطلب العلم ولو بالسین» اما امروز در جامعه ما جوان به جای این که دوران جوانیش را به کسب علم بگذراند، دشمن او را ترغیب به خوشگذرانی می کند در حالی که در جامعه غرب جوانان در زمان دانشجویی با استفاده از کمترین امکانات به کسب علم و مقامات عالیه علمی می پردازند و بعد از این امتحانات از امکانات جمعه بهره می برند، حال  کسی نمی گوید از امکانات جامعه استفاده نکنید اما بروید علوم را به دست بیاورید بعد از این امکانات استفاده کنید.

وی افزود: تمام جملات، خطبه ها، صحیفه فاطمیه، ادعیه ای که از حضرت زهرا(س) به جای مانده و وصیت ایشان به حضرت علی(ع) و فرزندانشان نشان از شناخت، آگاهی، معرفت نسبت به جامعه و اطرافیان، شناخت دین و قرآن و آگاهی از نوع زندگی دارد بنابراین با الگو از این بانوی بزرگ اسلام معرفت خود نسبت به دین، جهان و اجتماعمان را افزایش دهیم./864/ت302/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات