۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۵۹۷۲۱۰
حجت الاسلام عبادی:

ترس و رودربایستی مانع برخورد با فساد اقتصادی است | قول دولتمردان قول نیست

ترس و رودربایستی مانع برخورد با فساد اقتصادی است | قول دولتمردان قول نیست
نماینده مجلس گفت: دولتمردان برای حل مشکلات آب و جاده‌های استان قول‌های بسیاری دادند که متأسفانه بسیاری از این قول‌ها عملیاتی نشده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت الاسلام سید محمد باقر عبادی، نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: دولتمردان برای حل مشکلات آب و جاده‌های استان قول‌های بسیاری دادند که قولشان، قول نیست و متأسفانه بسیاری از این قول‌ها عملیاتی نشده است.

کنایه حجت الاسلام عبادی به نوبخت

وی با کنایه به نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه، گفت: بسیاری پروژه‌ها که به رشت ختم می‌شود از اعتبار خوبی برخوردار است لذا یک اهتمام کنید راه آهن بیرجند به سمت رشت هم سرعت بیشتری گیرد.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی افزود: جاده بیرجند به قاین به عنوان جاده مرگ است و هر وقت که از این جاده عبور می‌کنیم باید وصیت خود را بنویسیم، از وزیر راه و شهرسازی برای دوبانده سازی این جاده توقع بیشتری است.

حجت الاسلام عبادی با بیان اینکه ساخت دو مرکز درمانی خیرسازی و تامین اجتماعی در شمال شهر بیرجند در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: رئیس جمهور در سفر قبلی به استان قول‌هایی دادند که هنوز این مطالبات و قول‌ها روی زمین مانده است.

دولت نسبت به مجمع نمایندگان مجلس در استان‌ها کم توجهی کرده است

وی ادامه داد: هیچ دولتی به اندازه دولت کنونی به مجمع نمایندگان مجلس در استان‌ها بی توجهی نکرده که انتظار ما از نمایندگان مجلس این است قبل از سفر به استان با نمایندگان مجلس دیداری داشته باشد تا درد و دل‌های آن‌ها را بشنود چرا که اگر رییس جمهور تنها به اطراف خود نگاه کند به طور قطع مدیران استانی می‌گویند همه چیز گلستان است.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در ماه‌های اخیر مجمع نمایندگان مجلس به همراه نماینده ولی فقیه در استان دیدار خصوصی با مقام معظم رهبری داشتند که سفر رهبری به استان نیز در این جلسه مطرح شد و ایشان فرمودند از نظر بنده مشکلی نیست بنابراین پیگیری‌های کتبی و شفاهی ما برای سفر ایشان به استان ادامه دارد.

حجت الاسلام عبادی اظهار کرد: تعداد 20 نفر از نمایندگان مجلس برای برخورد با پرونده فساد برادر جهانگیری و برادر رییس جمهور نامه‌ای نوشته و امضا کردند چرا که این خواسته عموم مردم است.

ترس و رودربایستی از دلایل عدم برخورد با فساد اقتصادی است

وی با بیان اینکه متأسفانه ترس و رودربایستی‌ها مانع برخورد با فساد اقتصادی است، گفت: خطر فساد اقتصادی کمتر از دشمنان خارجی نیست.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی افزود: البته افراد سالم در دولت به مراتب بیشتر از افراد فساد است و مبارزه با فساد کار دشوار و هزینه بری است و باید مبارزه با فساد یکی از اولویت‌های اصلی باشد.

حجت الاسلام عبادی به بحث راه آهن استان اشاره کرد و گفت: کلنگ راه آهن از سمت یونسی گناباد به زمین زده شده و انتظار داریم از سمت بیرجند نیز کلنگ زنی صورت گیرد و یکی از خواسته‌های ما از وزیر راه و شهرسازی این است که زیرساخت‌ها به صورت قطعه بندی بین بیرجند و یونسی گناباد انجام شود.

وی تصریح کرد: خراسان جنوبی یک استان معدن خیز است و راه آهن در رونق این معادن تاثیر زیادی دارد بنابراین موضوع راه آهن یک موضوع مهمی است و نمی‌توان چشم خود را به روی آن ببندیم.

کاهش بودجه دفاعی در کشور به صلاح نیست

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: کاهش بودجه دفاعی در کشور به صلاح نیست چرا که امروز ایران اسلامی در میان آتش قرار دارد و ایران از نظر امنیتی گلستان است.

حجت الاسلام عبادی با بیان اینکه شعار «مرگ بر آمریکا» به دلیل توطئه‌های آن‌ها باید کوبنده تر گفته شود، عنوان کرد: مردم نیز علی رغم تمام مشکلات در راهپیمایی 22 بهمن حضور گسترده‌ای داشتند و دشمنان را مأیوس کردند.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف دشمنان از تحریم‌های اقتصادی، جدا کردن مردم از آرمان‌های امام راحل و انقلاب بوده است، گفت: مردم نشان دادند این تحریم‌ها هیچ اثری ندارد و آن‌ها را از استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی جدا نمی‌کند.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی افزود: در ایام دهه فجر پروژه‌های آبخیزداری خوبی در استان به بهره برداری رسید و خراسان جنوبی جز سه استان برتر در اجرای پروژه‌های آبخیزداری است.

حجت الاسلام عبادی اذعان داشت: جاده ماهیرود به سمت استان فراه افغانستان از اهمیت بسزایی برخوردار است که تاکنون نصف این جاده آسفالت شده است.

وی با اشاره به پرداخت طرح توازن به دانشگاه‌های استان، گفت:‌ نوبخت برای پرداخت حق توازن به دانشگاه‌های استان قول 100 درصدی داد البته پرداخت حق توازن به صورت چند مرحله‌ای انجام می‌شود که تاکنون به برخی از استان‌ها پرداخت شده است./9314/پ202/ق

هادی رحیمی
ارسال نظرات