۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۷
کد خبر: ۵۹۷۲۱۲

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی
آسمانی شدن جانباز 70 درصد شیروانی، یادواره ۱۶شهید شهر آوا و یادواره ۵ شهید انقلاب شیروان عناوین برخی از اخبار خراسان شمالی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران شیروان گفت: برات محمد زهرایی جانباز ۷۰ درصد دوران دفاع مقدس این شهرستان، صبح روز سه شنبه بر اثر جراحت جنگ به خیل همرزمانش پیوست.

رمضانعلی رازقی با بیان اینکه وی متولد سال 46 است، اظهار داشت: این جانباز صبح امروز پس از تحمل 33 سال بیماری از ناحیه چشم، حلق، گوش، بینی، مری و معده فوت کرد که از وی دو فرزند دختر به یادگار مانده که یکی دانشجو و دیگری هم دانش آموز است.

وی گفت: مراسم تشییع پیکر پاک این شهید فردا ساعت 10 صبح از محل میدان انقلاب تا چهارراه دفاع مقدس به سمت امامزاده حمزه رضا(ع) واقع در شهر زیارت شیروان برگزار می شود.

شهید برات محمد زهرایی در 21 شهریورماه سال 64 در منطقه اشنویه به مقام جانبازی نائل شده بود.

یادواره ۱۶شهید شهر آوا

مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه جواد الائمه(ع) خراسان شمالی در یادواره ۱۶ شهید شهر آوا با بیان این که همه وظیفه داریم همچنان از انقلاب اسلامی دفاع کنیم، افزود: سفره ای را که در انقلاب پهن شد مدیون رشادت های شهدا و خانواده آنان هستیم.

سرهنگ شجاع یادواره شهدا را تجلیل از فرهنگ ایثار و شهادت دانست و اضافه کرد: مردم ایران همیشه از تهدیدهای دشمن به عنوان یک فرصت استفاده کرده اند.

وی با بیان این که مردم مسئول دلسوز، همراه و ساده زیست می خواهند، اظهار کرد: امروز اشرافی گری، حقوق نجومی و ... ممنوع است و همه مسئولان به فکر معیشت مردم باشند.

یادواره ۵ شهید انقلاب شیروان

یادواره شهیدان محمد عابدی، حسن رفیق، علی تقویان، رمضانعلی خوشقامت و محمد فرهادی، 5 شهید دوران انقلاب شیروان در مسجد جامع این شهر برگزار شد.

حجت الاسلام مهدی رجایی پور استاد حوزه علمیه مشهد در این آیین اظهار کرد: فرهنگ دفاع مقدس مهم ترین یادگار شهداست و این فرهنگ بین جوانان و نسل حاضر ترویج داده شود.

همکاری ۹۱ وکیل نیکوکار با کمیته امداد خراسان شمالی

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی گفت: ۹۱ وکیل نیکوکار برای رسیدگی به پرونده‌های خانوار تحت حمایت، با این نهاد همکاری دارند.

مجید الهی راد با اشاره به اینکه این وکلا با توجه به نیاز مددجویان به‌صورت رایگان خدمت ارائه می‌دهند، افزود: بسیاری از خانوارهای تحت حمایت این نهاد به دلیل ناآگاهی از مسائل حقوقی و قضایی قادر به دفاع از حقوق خود نیستند، بر این اساس کمیته امداد با همکاری کانون وکلا برای ارتقای سطح آگاهی و رفع مشکلات حقوقی خانوار تحت حمایت تلاش می‌کند.

وی ارائه خدمات و مشاوره‌های حقوقی به مددجویان را یکی از راه‌کارهای مهم کمیته امداد در توانمندسازی خانوار تحت حمایت برشمرد و افزود: هزار و ۶۲۹ خدمت حقوقی طی ۹ امسال درزمینه های مشاوره، دادخواست، شکوائیه، اظهارنامه و تنظیم لایحه دفاعیه به مددجویان تحت حمایت این نهاد ارائه‌شده است./9314/ت303/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات