۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۴
کد خبر: ۵۹۷۲۱۳

چند خبر کوتاه از خراسان جنوبی

چند خبر کوتاه از خراسان جنوبی
تشییع پیکر شهید گمنام، اعزام دانش آموزان به اردوی جهادی و عضویت پنج هزار نفر در سامانه بچه های مسجد عناوین اخبار خراسان جنوبی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) پیکر پاک شهید گمنام دفاع مقدس روز شنبه در روستای افین شهرستان زیرکوه تشییع و خاکسپاری شد.

آیین وداع با پیکر مطهر این شهید گمنام شب گذشته در مسجد حضرت فاطمه زهراه (س) شهر حاجی آباد زیرکوه برگزار شد.

پیکر مطهر این شهید گمنام ابتدا بر روی دستان مردم شهید پرور حاجی آباد و زیرکوه تشییع و سپس در روستای افین به خاک سپرده شد.

این شهید گمنام 23 ساله در عملیات ایذایی والفجر هشت دفاع مقدس در منطقه بوارین به فیض شهادت نائل آمده بود.

78 دانش آموز درمیان به اردوی راهیان نور اعزام شدند

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه درمیان گفت: همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی 78 نفر از دانش آموزان پسر این شهرستان با 2 دستگاه اتوبوس به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شدند.

سرگرد محمد فاطمی نسب روز دوشنبه در آیین بدرقه دانش آموزان درمیان به اردوی راهیان نور افزود: این دانش آموزان به مدت پنج روز از مناطق عملیاتی شلمچه، آبادان، فاو، خرمشهر، هویزه و دهلاویه بازدید می کنند.

وی با بیان اینکه این دانش آموزان در ارتباط با بخش عملی درس آمادگی دفاعی به اردوی راهیان نور اعزام شدند، اضافه کرد: تجدید خاطرات حماسه‌ رزمندگان اسلام، آشنایی با دستاوردهای دفاع مقدس، تجدید میثاق آنان با شهدا و فراگیری فرهنگ شهادت توسط دانش آموزان از اهداف این اردوها است.

فرمانده فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه درمیان بیان کرد: نسل جوان کشور باید بداند که برای توسعه، آبادانی و امنیت فعلی کشور رزمندگان در چه محل هایی و با چه وضعی با دشمن متجاوز برخورد کرده اند و راهیان ‌نور مبنای حرکت کشور برای پایه‌ریزی جبهه فرهنگی میان نسل جوان است.

عضویت ۵۶۰۰ نفر از اعضای کانون های مساجد طبس در سایت بچه های مسجد

حجت الاسلام آئین پرست از عضویت پنج هزار و ۶۰۴ نفر در سامانه بچه های مسجد خبرداد و گفت: آخرین مهلت ثبت عضویت ۷ اسفند ماه است.

مسئول نمایندگی کانون های مساجد طبس گفت: شهرستان طبس با سه بخش مرکزی، دیهوک و دستگردان دارای 71 کانون فرهنگی و هنری مسجد است.

حجت الاسلام مهدی آئین پرست افزود: از آغاز ثبت اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد در سامانه بچه های مسجد(سجا) تاکنون تعداد پنج هزار و ۶۰۴نفر در این سامانه عضویت خود را ثبت کرده اند.

وی با اشاره به اینکه ثبت نام عضویت در سامانه بچه های مسجد تا 7 اسفندماه سال جاری ادامه دارد،خاطرنشان کرد: شهرستان طبس با 87 درصد عضویت، بالاترین درصد را در مقایسه با دیگر شهرستان های استان دارد.

مسئول نمایندگی کانون های مساجد طبس اظهار داشت: مدیران کانون های فرهنگی و هنری مساجد، می توانند با مراجعه به سایت  https://bachehayemasjed.ir ضمن ثبت کانون، اطلاعات آن را نیز تکمیل و از اخبار تمامی کانون ها مطلع شوند.

باغ گلشن طبس نامزد ثبت جهانی است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: باغ گلشن طبس نامزد ثبت جهانی است مشروط به این که مداخلات غیراصولی که در آن انجام شده، اصلاح شود.

حسن رمضانی دوشنبه شب در نشست بررسی اهم مسایل و مشکلات طبس که در پایان سفر دو روزه استاندار به این شهرستان برگزار شد افزود: 120 اثر در شهرستان طبس ثبت ملی شده است.

وی گفت: اکثر بناهای شاخص طبس در زلزله از بین رفته و عمده آثار شاخص شهرستان در روستاها است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی افزود: در چند سال گذشته ثبت بافت تاریخی روستاهای نایبند و اصفهک انجام شده است و از بخشدار دیهوک و فرماندار ویژه طبس می خواهیم در نقشه بردای بافت تاریخی دیهوک کمک کنند و سایر کارها تا مرحله ثبت را سازمان میراث فرهنگی انجام خواهد داد.

وی بیان کرد: اکنون با همکاری شهرداری طبس معابر و پوشش گیاهی باغ گلشن را در دست اصلاح داریم و الحاق این باغ به پرونده جهانی باغ ها کار خیلی سختی نیست مشروط به این که بتوانیم مواردی مثل نورپردازی و معابر را اصلاح کنیم./9314/ت303/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات