۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۳
کد خبر: ۵۹۷۲۲۷
مدیر حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌ شرقی:

پذیرش FATF هیچ تضمینی برای حل مشکلات کشور ندارد

پذیرش FATF هیچ تضمینی برای حل مشکلات کشور ندارد
حجت الاسلام روشن تن گفت: پذیرش FATF و یا به عبارتی خود تحریمی موجب مداخله در قوانین ایران خواهد شد و هیچ تضمینی برای حل مشکلات معیشتی مردم وجود ندارد.

حجت الاسلام اسماعیل روشن تن در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، اظهار داشت: با توجه به سرنوشت برجام و امتیازخواهی که اکنون دشمنان از ما می خواهند سازش با دشمنان امکان نخواهد داشت چرا که دشمنان هیچ وقت به وعده های خود عمل نکرده اند.

وی با بیان این که هیچ تضمینی وجود ندارد که دشمن به تعهدات خود پایبند باشد، تصریح کرد: در قرآن، دشمن به گونه ای معرفی می شود که به تعهدات خود پایبند نیست، بنابراین تضمینی برای پایبندی دشمنان به تعهدات وجود ندارد.

مدیر حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌ شرقی با اشاره به موضوع امکان حل مشکلات معیشتی مردم در صورت پذیرش FATF اظهار کرد: پذیرشFATF و یا به عبارتی خود تحریمی موجب مداخله در قوانین جمهوری اسلامی ایران خواهد شد.

وی سازش کردن با دشمن را مانند جمع بستن سیاهی و سفیدی دانست و گفت: حضرت امام خمینی (ره) در این زمینه می فرماید بین اسلام و کفر نمی تواند هیچ سازشی وجود داشته باشد بنابراین سازش با دشمن نیز امکان پذیر نخواهد بود.

حجت الاسلام روشن تن ادامه داد: گره زدن مشکلات معیشتی مردم به کنوانسیون ها و قراردادهای خارجی، مردم را امیدوار می کند ولی این موارد نه تنها تاثیری در مشکلات معیشتی مردم ندارد بلکه همیشه کارشکنی های متعددی در این زمینه وجود دارد.

وی با بیان این که معیشت مردم تنها به دست خود مردم امکان پذیر خواهد بود، تاکید کرد: داشتن چشم طمع به دشمن نمی تواند راه حل مشکلات باشد چرا که هر لحظه امکان مطالبه جدیدی از سوی دشمن وجود دارد.

مدیر حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌ شرقی افزود: مجلس شورای اسلامی، دولت و تمام کسانی که نسبت به این موضوع دغدغه دارند باید در این زمینه برنامه ریزی های لازم را اتخاذ کنند.

حجت الاسلام روشن تن گفت: اگر به تاکیدات مقام معظم رهبری در زمینه معیشت مردم توجه شود هیچ مشکلی ایجاد نخواهد شد، چراکه می توانیم مشکلات موجود را حل کنیم و نگرانی در این زمینه وجود نخواهد داشت./935/ت310/ب1

مرتضی شفیعی
ارسال نظرات