۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۳
کد خبر: ۵۹۷۲۳۰

انتشار "نسل قابیل" (جنایات آل سعود درخاورمیانه)

انتشار
این کتاب نگاهی‌ست به شکل‌گیری وهابیت در عربستان و تأثیراتی که این تفکر بر دنیای اسلام گذاشته است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، انتشارات شهید کاظمی چاپ اول کتاب نسل قابیل (جنایات آل سعود درخاورمیانه) نوشته جواد بامری را منتشر کرد.
درباره این کتاب چنین گفته شده است: این کتاب نگاهی‌ست به شکل‌گیری وهابیت در عربستان و تأثیراتی که این تفکر بر دنیای اسلام گذاشته است. آئین وهابیت، از نظرات و آراء ابن‌تیمیه گرفته شده است و در واقع بعد از مدتی محمد‌بن‌عبدالوهاب نظرات ابن‌تیمیه را زنده کرد.
محمد‌بن‌عبد‌الوهاب بر این باور بود که همه مسلمانان مشرک می‌باشند. وهابیت مبارزه با شرک و بدعت و بازگشت به سیره و گفتار سلف را شعار خود قرار دادند و گرایش به ظاهرگرایی پیدا کردند چنان که با ظاهر آیات و برداشت سطحی‌نگری حکم تکفیر مسلمانان را صادر کردند.
هدف بانیان و مروجان این مکتب، تفرقه_افکنی میان مسلمانان و تکفیر همگان، جز یاران خودشان است. متأسفانه ایجاد تفرقه در میان مسلمانان، به گونه‌ای است که جهان اهل تسنن نیز دچار تفرقه شد و جنگ‌های خونینی به راه افتاد. وهابیت بذر نفاق و کینه را بین مسلمانان کاشتند و شبهات فراوانی را مطرح کردند که در این کتاب به بیان آن‌ها پرداخته شده‌است.
انتشارات شهید کاظمی چاپ اول کتاب نسل قابیل (جنایات آل سعود درخاورمیانه) را در ۳۲۲ صفحه و قیمت ۲۵۰۰۰تومان منتشر کرده است. /۹۲۵/ ن ۶۰۳/ش
ارسال نظرات