۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۰
کد خبر: ۵۹۷۲۴۴
تحلیلگر مسائل بین الملل:

انقلاب اسلامی مقوله ای جدا از عملکرد دولت‌ها است

انقلاب اسلامی مقوله ای جدا از عملکرد دولت‌ها است
هانی زاده با بیان اینکه فشار‌ها بر ایران افزایش و تحریم‌ها ادامه می‌یابد، گفت: دولتمردان باید راهکار‌های شکست تحریم اقتصادی را پیدا کنند.
حسن هانی زاده، تحلیلگر مسائل بین الملل، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه عنوان داشت: این راهپیمایی یکی از بزرگترین راهپیمایی‌های تاریخ انقلاب اسلامی تلقی می‌شود چرا که حضور گسترده مردم به ویژه در اهواز داد که با وجود فشار‌های بین المللی و کاستی‌های معیشتی و اقتصادی در کشور مردم همچنان پایبند به ارزش‌ها و اصول انقلاب اسلامی هستند.

تحلیلگر مسائل بین الملل با بیان اینکه انقلاب اسلامی یک مقوله جدای از عملکرد دولت‌ها است، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی تجسم آرمان‌های ملل مستضعف است؛ از این رو ملت ایران به محض درک خطر متوجه انقلاب بلافاصله حضوری فعال در صحنه خواهند داشت.

معاون سیاسی شبکه جهانی الاهواز با بیان اینکه تهدیدها، فشار‌ها و تحریم‌های آمریکا برای ایجاد شکاف میان مردم و حاکمیت با شکست مواجه شده است، تصریح کرد: به طور طبیعی در آینده فشار‌ها بر ایران افزایش و تحریم‌ها ادامه می‌یابد، اما از آنجا که انقلاب اسلامی برای تغییر موازنه نظامی و امنیتی و سیاسی در منطقه به نفع کشور‌های اسلامی حرکت می‌کند باید هزینه‌های سنگینی برای استقلال و حضور فعال در منطقه پرداخت کند.

هانی زاده ادامه داد: مردم بخوبی دریافتند که برای حفظ استقلال تمامیت ارضی و ارزش‌های انقلاب اسلامی باید هزینه‌ها پرداخت شود که به تبع چنین هزینه‌هایی در چارچوب وضع معیشتی و اقتصادی ظاهر می‌شود با این حال مردم ایران در این باره همراه انقلاب و رهبری هستند.

وی با بیان اینکه در آینده دولتمردان باید برای بهبود وضع معیشتی، مبارزه با فساد گسترده مالی گام‌های محکمتری بردارند، گفت: دولتمردان از طریق تعامل با کشور‌های منطقه و شرق آسیا یک مجموعه همکاری اقتصادی تشکیل دهند تا در برابر فشار‌های آمریکا ایستادگی کنند ضمن اینکه جایگزین کردن ارز دیگری به غیر از دلار در کشور گام مثبتی برای تقابل با تحریم‌های آمریکا تلقی می‌شود.

هانی زاده بیان داشت: اکنون دولتمردان وظیفه سنگین تری دارند و باید راهکار‌های شکست تحریم اقتصادی را پیدا کنند./۹۴۵۶/ت310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات