۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۳
کد خبر: ۵۹۷۲۶۳
رییس هیأت امنا جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات:

روحانیان جامعه را نسبت به مضرات دخانیات آگاه کنند

روحانیان جامعه را نسبت به مضرات دخانیات آگاه کنند
حجت الاسلام شیرازی با اشاره به مضرات دخانیات خواستار روشنگری در این باره شد و گفت: روحانیان مردم را نسبت به این آسیب هوشیار سازند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید حسن معین شیرازی رییس هیأت مدیره جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات کشور شامگاه سه شنبه در نشست مشورتی پیرامون فعالیت های فرهنگی جهت مبارزه با دخانیات در حسینیه سادات تهران برگزار شد، با اشاره به مضرات دخانیات و گسترش آن در میان اقشار مختلف جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان خواستار روشنگری و هشدار دلسوزان در این رابطه شد و افزود: با توجه به نقش روحانیت و فرهیختگان در جامعه لازم است با برنامه ریزی مناسب و پیگیری مستمر مردم را نسبت به این آسیب جدی هوشیار ساخت.

وی خاطر نشان کرد: در ترویج دخانیات و قلیان نقش‌های استعماری وجود دارد که به این وسیله جوانان را آلوده به دخانیات کرده است تا ضمن آسیب‌های جدی که بر جسم آن‌ها وارد آمده و منشأ بسیاری از بیماری‌ها می‌شود، آنان را از موفقیت‌ها و پیشرفت‌های مادی و معنوی دور سازند.

حجت الاسلام معین شیرازی به نقش مراکز تعلیم و تربیت در این رابطه اشاره کرد و افزود: همانگونه که امروز پلیس با استفاده از نونهالان و خردسالان کمربند ایمنی را تبدیل به یک فرهنگ عمومی کرد، باید مراکز تأثیرگذار مانند آموزش و پرورش، سازمان بهزیستی، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه با عزم جمعی و با استفاده از راهکار‌های علمی و هنری به مبارزه با این آسیب‌ها بپردازند که البته انگیزه و تلاش‌های مسؤولان کشور و تلاش در این زمینه می‌تواند اهداف این جمعیت را محقق سازد.

لازم به ذکر است در این نشست مقرر شد تا تعدادی از فرهیختگان حوزوی و دانشگاهی در جهت روشن سازی افکار عمومی به میدان آمده و با تلاش بیشتر مردم را نسبت به مضرات این سم مهلک آگاه سازنند./۸۰۴/پ203/ب1

ارسال نظرات