۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۶
کد خبر: ۵۹۷۲۶۴
مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری:

نقش حوزه‌های علمیه در شکل گیری بنیان خانواده اسلامی غیر قابل انکار است

نقش حوزه‌های علمیه در شکل گیری بنیان خانواده اسلامی غیر قابل انکار است
حجت الاسلام مرتضوی گفت: برای اینکه بتوانیم سبک زندگی اسلامی را در جامعه نهادینه کنیم، به شدت نیازمند برگزاری دوره‌های تربیت مربی هستیم.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام سیدجعفر مرتضوی، مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری، شامگاه سه شنبه در مراسم اختتامیه دوره‌های تربیت مربی ویژه طلاب خواهر این استان که به میزبانی سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزار شد، رشد و شکوفایی حوزه‌های علمیه را مدیون انقلاب اسلامی دانست و گفت: انقلاب اسلامی به معنای واقعی کلمه سبب احیای کرامت زن شد.

وی نقش حوزه‌های علمیه در شکل گیری بنیان خانواده اسلامی را غیر قابل انکار بیان کرد و افزود: برای اینکه بتوانیم سبک زندگی اسلامی را در جامعه نهادینه و فراگیر کنیم، به شدت نیازمند برگزاری دوره‌های تربیت مربی در زمینه‌های مختلف هستیم.

حجت الاسلام مرتضوی با بیان اینکه صرف طلبه بودن نمی‌توان برای همه نیاز‌های جامعه نسخه پیچید، اظهار کرد: باید طلاب متخصص تربیت کنیم و برگزاری این دوره‌ها نقش مهمی در این زمینه خواهد داشت.

وی با انتقاد از برخی محیط‌های آموزشی خاطرنشان کرد: متأسفانه بسیاری از محیط‌های آموزشی امروز کشور ما که متولی تربیت فرزندانمان هستند، اسلامی نیست و این یک خطر جدی برای آینده کشور است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه خارج شدن از مسیر اسلام سبب نابودی انقلاب و نظام خواهد شد، ابراز کرد: به یقین تا زمانی که در مسیر اسلام و دستورات دینی حرکت می‌کنیم، موفق خواهیم بود؛ هرگونه انحراف از مسیر اسلام سبب خواهد شد که در آینده با مشکل مواجه شویم.

این مقام مسؤول با تأکید بر اینکه باید ایران بزرگ را مسیری برای خدمت به اسلام بدانیم و این همان است که امام راحلمان فرمودند، تصریح کرد: به لطف الهی در استان وحدت و همدلی خوبی بین دستگاه‌های تبلیغی و حوزه‌های علمیه به ویژه حوزه علمیه خواهران وجود دارد و این سبب شده است که دوره‌های آموزشی و کاربردی مؤثری ویژه طلاب برگزار شود.

حجت الاسلام مرتضوی در پایان با اشاره به اینکه سازمان تبلیغات اسلامی استان آمادگی خود را برای برگزاری دوره‌های سال آینده نیز اعلام می‌کند، اظهار کرد: باید دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان نیز با همه توان وارد میدان شود و کمک کند چراکه دارای ظرفیت‌های بسیار است./۹۴۵۷/پ310/ب1
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات