۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۱
کد خبر: ۵۹۷۲۶۹
آیت الله اعرافی:

امام خمینی انقلاب اسلامی را بر پایه اسلام اصیل پایه گذاری کرد

امام خمینی انقلاب اسلامی را بر پایه اسلام اصیل پایه گذاری کرد
مدیر حوزه های علمیه کشور در سمیناری که در جامعه عروۃ الوثقیٰ شهرلاهور پاکستان برگزار شد، گفت: امام خمینی انقلاب اسلامی را بر مبنای اسلام ناب برپا کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه کشور در ادامه سفر پاکستان خود از جامعه عروۃ الوثقی یکی از حوزه های علمیه شهر لاهور پاکستان بازید کرد و در سمیناری که به مناسبت ۲۲ بهمن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد، سخنرانی کرد.

در این سیمینار «لیاقت بلوچ» دبیر کل جماعت اسلامی پاکستان، پروفسور ظفرالله خطیب جامع مسجد خالد شهر لاهور، عارف علی حسنین دبیرکل سازمان دانشجویان شیعیان پاکستان، علما، روحانیون، رهبران دینی، شخصیت های فرهنگی و سیاسی و طلاب و افاضل پاکستان حضور داشتند.

وی با بیان این که هدف انقلاب اسلامی این است که پیروان مذاهب مختلف و ملیت های جهان را در برابر زورگویان و غاصبان حقوق مظلومان جهان متحد کند، گفت: امام راحل (ره) معتقد اتحاد اسلامی بین مسلمانان و استقامت در برابر دشمنان و زورگویان بود و همین نظر را ولی امرمسلمین جهان حضرت آیت الله خامنه ای نیز دارند.

آیت الله اعرافی با اشاره به این که اسلام، دین ترویج دهنده سیاست در جامعه، جهاد در مقابل ظلم و زیاده خواهی دشمن و نشان دهنده راه سعادت بشریت است، تاکید کرد: به همین سبب امام خمینی (ره) پایاهای انقلاب اسلامی را به دین اسلام نهاد و به پیروزی رساند.

وی با بیان این که برخلاف نظریات دانشمندان غربی ، امام خمینی از حوزه های علمیه انقلاب برپا کرد ابراز داشت: نیروهای استعمارگر چندین بار برای نابودی این انقلاب تلاش کردند و تمام امکانات خود را بکار گرفتند اما پای های این انقلاب هر سال بیش از سال های قبل مستحکم تر شد و الان این انقلاب به دهه پنجم گام نهاده است.

رییس حوزه های علمیه کشور با اشاره به این که انقلاب اسلامی به لطف و عنایت خداوند متعال پله های رشد و ترقی را طی می کند، افزود: انقلاب اسلامی برای ناکارآمدی توطئه استکبار جهانی، می خواهد جبهه مقاومتی بین ملت های مسلمان جهان تشکیل دهد.

وی با بیان این که امام راحل علاوه بر این که یک فقیه و عارف بزرگ بود، یک مرد سیاسی با عظمت هم بوده اند تاکید کرد: سیاستمداران بزرگ دنیا در برابر ایدئولوژی های سیاسی ایشان سر تسلیم فرو آورند و انقلاب امام خمینی (ره) به پیروزی رسید.

آیت الله اعرافی در آخر از علمای پاکستان خواست که با آموزش ها و راهنمای درست دین خود را به اسلام ادا کنند./۹۸۸/ب901/ف

سید اشهد نقوی
ارسال نظرات