۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۹
کد خبر: ۵۹۷۲۷۵
آیت‌الله صدیقی:

هدف دشمن از نفوذ در حوزه‌های علمیه نابودی مکتب تشیع است

هدف دشمن از نفوذ در حوزه‌های علمیه نابودی مکتب تشیع است
امام جمعه موقت تهران گفت: نفوذ در حوزه ها و مجتهدسازی مهمترین هدف رژیم صهیونیستی در نابودی مکتب تشیع است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله صدیقی امام جمعه موقت تهران، شب گذشته در مسجد غدیر گفت: قرآن کریم بهترین منبع و سندی است که می توان عظمت حضرت زهرا(س) را از این طریق شناخت.

وی افزود: حضرت زهرا(س) را می توان از طرق مختلف دیگر مانند توجه به سیره ایشان، معجزات و خطبه فدک حضرت و همچنین با مراجعه به احادیث ائمه اطهار(ع) شناخت.

آیت‌الله صدیقی با اشاره به اینکه آیه تطهیر بیانگر طهارت حضرت زهرا(س) است، ابراز کرد: خداوند در قرآن کریم می فرماید: ائمه اطهار(ع) از هر گونه رجس و آلودگی به دور هستند و ابلیس هرگز اجازه نزدیک شدن به ایشان را ندارد؛ بنابراین طهارتی که حضرت زهرا(س) و سایر معصومین دارند طهارت مطلقه است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه بین اهل بیت(ع) و خداوند حجابی وجود ندارد، اظهار داشت: پیامبر اسلام در شب معراج توانستند به بالاترین مقام راه یابند در حالی که این امکان برای جناب جبرئیل فراهم نبود و ایشان اجازه ورود به قاب قوسین را نداشت؛ بر این اساس ائمه اطهار(ع) که مقربان درگاه الهی هستند همیشه در معراج حضور دارند.

وی با تاکید بر اینکه قرآن کریم تجلی نور الهی بود، گفت: قرآن کریم نور مطلق خداوند است برای همین نگاه کردن به آیات الهی ثواب دارد؛ امروز دشمنان صهیونیستی برای شناخت قرآن و مکتب تشیع سرمایه گذاری‌های هنگفتی انجام داده‌اند تا رموز قرآن را با قرآن از بین ببرند همانگونه که می خواهند با آخوند و مجتهد سازی حوزه‌ها و مساجد را نابود کنند.

آیت‌الله صدیقی با اشاره به اینکه فردوس بالاترین درجه بهشت است که قاریان قرآن می‌توانند در آنجا سکنا داشته باشند، عنوان کرد: در قیامت به اهل بهشت خطاب می شود قرآن قرائت کنید و بالا بروید. انسان به هر میزان در عالم دنیا به آیات الهی عمل کرده باشد می تواند به مراتب بالاتر بهشت دست یابد.

امام جمعه موقت تهران ولایت امیرمومنان علی(ع) را همچون دژی مستحکم دانست که از اعتقادات حقه الهی حفاظت می کند، گفت: امروز کسانی که همانند روشنفکران غربی قرآن کریم را انکار می کنند و می گویند قرآن برداشت خود پیامبر است و کلام الهی نیست نمی دانند نخستین قاری قرآن کریم خود خداوند بوده است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه اهل بیت(ع) قرآن ناطق هستند، ابراز کرد: نطق اهل بیت(ع) کلام الهی است، آنان بلندگوی خداوند هستند لذا کوردلان نمی توانند آیات الهی را درک کنند.

آیت الله صدیقی در پایان خاطرنشان کرد: حضرت زهرا(س) شافع محشر هستند و از شیعیان که فرزندان ایشان به شمار می روند شفاعت می کنند، پیامبر اسلام فرمودند من و علی پدارن امت هستیم همچنین حضرت زهرا(س) را ام ابیها می خواندند؛ بنابراین مادر شیعیان حضرت فاطمه زهرا(س) است./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات