۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۶
کد خبر: ۵۹۷۲۸۴
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

احیای تفکر و مبانی دینی در ابعاد مختلف مهم‌ترین دستاورد انقلاب است

احیای تفکر و مبانی دینی در ابعاد مختلف مهم‌ترین دستاورد انقلاب است
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: مهم‌ترین دستاورد انقلاب و نظام اسلامی احیای تفکر و مبانی دینی در شئون مختلف است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در نشست با شماری از مسؤولان فرهنگی استان، با قدردانی از برگزاری شایسته مراسم ایام‌الله دهه فجر، اظهار کرد: دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران بی‌شمار است؛ اما یکی از این دستاوردها احیای تفکر و مبانی دینی در ابعاد مختلف است که زمینه‌ساز جریان مقاومت شد.

وی ادامه داد: این دستاورد مهم تحولاتی را در عرصه جهانی به‌ویژه جوامع اسلامی به وجود آورد و بیداری اسلامی ناشی از همین روحیه احیاگری است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه البته جریان احیاگری دینی پیشینه درازی دارد، اضافه کرد: از سید جمال‌الدین اسدآبادی که پایه‌گذار این حرکت شد و سایر اندیشمندان دینی که در طول 150 سال گذشته در این راستا تلاش و کوشش فراوانی کردند تا عصر فعلی احیاگری دینی تداوم داشته است.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی با بیان اینکه اما انقلاب اسلامی این جریان را به اوج خود رساند، اظهار کرد: امروزه مسئله دین نه فقط در ایران که انقلاب را تجربه کرده و نه فقط در جوامع اسلامی که مسلمان هستند؛ بلکه حتی در جوامع غربی و اروپایی هم جایگاه ویژه‌ای یافته؛ به‌گونه‌ای که مسیحیت و یهودیت جایگاه خاصی پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: زمانی در جوامع غربی دین را به‌عنوان آفت بشر تلقی می‌کردند؛ اما امروز دیدگاه آن‌ها برگشته و متوجه نقش ویژه و بی‌بدیل دین شده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: آخرین دستاوردهای دانشمندان در باب کارکرد دین به این نتیجه رسیده است که دین در چهار کارکرد انضباط بخشی، انسجام‌بخشی، حیات‌بخشی و کارکرد خوشبختی آفرینی می‌تواند مؤثر باشد.

وی ادامه داد: یعنی اگر جوامع می‌خواهند به خوشبختی رسیده، جایگاه خاص خود را بیابند، انسجام‌بخشی و انضباط بخشی پیدا بکنند همه این‌ها در پرتو دین میسر است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: دین‌های بشری و مکاتب چند قرن اخیر قصد داشتند کار الهی را انجام بدهند اما در عمل شکست خورده و یکی پس از دیگری صحنه را ترک کردند؛ اما تنها دینی که در صحنه باقی مانده و باید جایگزین تمام این مکاتب شود اسلام است که تحقق این مهم درگرو همت و تلاش مستمر تمامی دغدغه مندان دین و نظام اسلامی است./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات